Epäilen miestäni

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Olen alkanut ihmettelemään muutamia asioita mieheeni liittyen. Ystäville, äidille sukulaisista puhumattakaan en uskalla kertoa mitään. Eli olen aivan yksin ajatusteni kanssa.
Meillä on kaksi lasta, haluaisin kolmannen, mutta mies ei. Sanoo, että lapset on tehty meidän osalta. Oon kiinnittänyt huomiota muutamiin asioihin, kun ollaan oltu kaupungilla perheen kanssa. Mies on katsonut pitkään muutamaa miestä kaupassa ja ravintolassa. Mua itseäni on jopa hävettänyt näissä tilanteissa. Kerran vihjasin, et mitä sä teet, mut mies ei muuta kun murahtanut siihen jotain. Lisäksi mies on viime aikoina, sanotaan viimeisen puolen vuoden aikana viihtynyt erään kaverin kanssa, joka on hyvin "trenditietoinen". En tiedä hänen taustojaan sen enempää kuin että samassa joukkueessa pelannut mieheni kanssa aikoinaan. Enkä siis tiedä hänen seksuaalista suuntautumista. Tykkää pukeutua ja värjätä tukkaa yms. Eikä sekään tietenkään tänä päivänä sano mitään.
No, yhden kerran sitten katsoin läppäriltä sivuhistoriaa koska tulin vainoharhaseksi edellisistä jutuista. Avasin koneelta muutaman homo pokesivun, josta petyin tietysti.
Nyt oon aika avuttomassa tilanteessa, koska rakastan miestäni, mutta luulen että sillä on taipumuksia toiselle puolelle jokea. Oon yrittänyt kysellä jutuista, mutta vaan nauraa ja vetää asian vitsiks.

Niin, tässä kirjoitellessa tuli mieleen, että mies on ehdottanut anaaliseksiä sen kerran kun seksiä on ollut, mutta kun itse en niin välitä siitä tai se ei tunnu hyvältä oon kieltäytynyt. Harrastetaan ehkä kerran kuukaudessa, joka on tosi vähän. Haluaisin itse enemmän.
Oon ihan maassa koska pelkään tietysti pahinta. Enkä voi missään tätä puhua.

[QUOTE="vieras";28408928]Parisuhdeterapeutti voisi availla solmuja?[/QUOTE]

Oon kysyny joskus aikasemmin, mut vastaa vaan ettei ehjää autoa tarvii korjata:( eli vitsailee. Ei osaa puhua vakavasti muusta kuin raha-asioista. Mutta voiko seksuaalinen suuntautuminen muuttua vai onko se aina ollut siellä sisällä mikä se nyt sitten onkaan?

itse sallisin pettämisen vain jos miehelläni olisi toinen mies. sehän olisi niin hienoa. :D

Mitä hienoa siinä olisi. Mä ainakin pelkään. Itse en todellakaan voisi kuvitella jakavani miestä toisen miehen kanssa. Jos kyseessä olisi tavallinen tilanne, eli toinen nainen, niin tilanne ei kävisi liian monimutkaiseksi. Tyhmää kun avautuu täällä niin saa vaan paskaa niskaansa.

Nostan vielä jos jollain on omakohtaista tietoa tälläisestä " muuttumisesta" tai lähipiirissä on käynyt näin.Voiko oikeesti kenenkään seksuaalisuus muuttua?

Voi muuttua, mutta tässä tilanteessa miehesi on voinut olla homo nuorempana, jolloin kaikki ystävät ja lähipiiri ovat olleet arvostelevia ja painottaneet omien lasten hankkimisen tarvetta jne, jolloin miehesi on "vaihtanut" seksuaalisuuttaa heteroksi, tehnyt lapset ja nyt vanhemmalla iällä alkaa uskaltaa olemaan taas oma itsensä. Tiedän, että kuulostaa rankalta, mutta tuttuni isä on myös homo, eli tehnyt lapset ja sitten tullut ulos kaapista.

Tiedän miehen joka ehti olla naisen kanssa naimisissa ja tehdä 5 lasta maailmaan kunnes tajusi yhtenä päivänä että miehet kiinnostaa enemmän. Kaikki on mahdollista.

Minusta tuossa ei ole mitään naurattavaa, enkä lähtisi piruilemaan, että se olisi parisuhteessa jotenkin 'sallittavampaa' pettää puolisoaan homosuhteessa.

Itse olen bi-seksuaali. Uskon, että ihmiset ovat mitä ovat, en siis niele sitä, että kasvatus tekee kenestäkään homoa, kyllä se taipumus siellä jossain on syntymästä asti, vaikka kasvatus voikin olla edesauttava tai toisaalta homoseksuaalisuuden julkitulon estävä tekijä. Jotkut kieltävät homouden mahdollisuuden niin taitavasti, että eivät välttämättä ikinä saa itsekään omia erityispiirteitään esille. Tiedän esimerkiksi miehen, joka on mielestäni aika selkeästi bi-seksuaali. Hän on itsekin myöntänyt tuntevansa vetoa yhtälailla miehiin kuin naisiin, mutta jonkinlainen blokki siellä pään sisällä kuitenkin on, koska hän ei voi mitenkään myöntää sitä, että voisi olla bi-seksuaali. Hänen mielestään jokainen mies tekee samaa kuin hän, vaikka olen varma, että heteromieskin voi kyllä kiihottua homoseksin ajattelemisesta (ihan oikeasti, homoseksin ajattelu ei tee kenestäkään homoa), mutta hetero kokisi homoseksin kokeilun hyvin epämiellyttävänä. Tämä miespuolinen ystäväni sen sijaan on mm. kiihottunut, kun mies on koskettanut häntä.

Yritän tässä ap:lle sanoa, että miehesi on todennäköisesti ollut aina bi, mutta ei välttämättä ole koskaan myöntänyt asiaa itselleen. Nyt jokin on saanut hänet avautumaan ja näkemään miehet potentiaalisina seksikumppaneina ja tämä ajatus saattaa hävettää häntä niin paljon, että vetää sen kokonaan vitsiksi jos menet moista ääneen sanomaan. Toisaalta, voit myös olla väärässä. Ehkä olet tulkinnut tilanteet väärin ja nyt aistisi ovat yliherkässä tilassa ja näet normaalitkin tilanteet vääristyneesti.

Toki hän voi myös olla kokeilunhaluinen hetero. Näitäkin ihmisiä on, mutta omien kokemusteni mukaan nämä ihmiset ovat ehkä hiukan useammin naisia kuin miehiä. Nykyään seksuaalisuus on hirvittävän korostettua ja joskus seksuaalisuuden korostaminen voi myös vääristää ihmisen käsitystä omasta seksuaalisuudestaan. Voi olla epäilyjä, epätietoisuutta, hämmennystä... Olen aina sanonut, ettei seksuaalisuutta kannata pelätä, muttei myöskään ylilyödä. Kaikki ääripäät ovat ihmiselle pahasta.

Sinuna antaisin miehelle aikaa käsitellä omia tunteitaan ja selvittää itsekseen mistä on kyse. Jossain vaiheessa hänen on pakko kohdata asia, jos siellä jotain kohdattavaa on. Älä ahdista miestäsi. Jos sinusta tuntuu, että asia ei etene mihinkään ja sinun on suhteessa todella paha olla, ehdota, että pidätte suhteessanne hiukan välimatkaa, jotta saatte tilaa ajatella.

Viimeksi muokattu:
[QUOTE="vieras";28408928]Parisuhdeterapeutti voisi availla solmuja?[/QUOTE]

Mitä solmuja? Homous ei ole mikään solmu vaan aivan normaali olotila. Eihän muuta ratkaisua ole, kuin että päättävät parisuhteen ja etsivät itselleen uudet miehet.

[QUOTE="vieras";28410897]Mitä solmuja? Homous ei ole mikään solmu vaan aivan normaali olotila. Eihän muuta ratkaisua ole, kuin että päättävät parisuhteen ja etsivät itselleen uudet miehet.[/QUOTE]

Se on siis nyt jo ihan varma asia, että ap:n mies on homo? Kyse ei voi olla mistään muusta?

En minäkään menisi ap:n aloituksen perusteella välittömästi leimaamaan ap:n miestä homoksi. Kyllä tuossa voi olla kyse muustakin. Sitä paitsi, jos vaikka kävisikin niin, että ap:n mies olisi bi-seksuaali, kyllä bi-mies voi olla onnellisessa parisuhteessa naisen kanssa vaikka koko elämänsä. Oli miten oli, itse pitäisin tärkeänä sitä, että parisuhteessa ilmenevät ongelmat (kuten tyytymättömyys seksielämään) jotenkin käytäisiin läpi.

Pahinta tässä onkin se, että mies ei keskustele asiasta vaan joka kerta heittää lekkeriks. Oon valmistellut monta kertaa mielessäni miten kysyn, että pakostakin tulis ilmi mitä ajattelee. Pelkään juuri sitä, että eletään "onnellisesti" normaalia elämää kunnes mies pudottaa pommin ja lähtee.

Yhteistyössä