A
"a p"
Vieras
En oikein osaa sanoa. Olin keskimmäinen lapsi, ensimmäinen tyttö. En ollut jotenkin minkään arvoinen. Vanhemmilla oli omat ongelmansa. Jo pienenä toimin äidin terapeuttina ja pelkäsin, koska isä romahtaa burnoutissaan. Olin hyvä koulussa, jottei kotona tulisi minusta ongelmia, mutta koulussa sitten kiusattiin. Aloin dissata itseäni, ettei vain kukaan ajattelisi, että koulumenestys olisi "noussut päähän". Kotona oli ahdistavaa, koska vanhemmilla oli paha olo. Äiti ei kuulema uskaltanut koskaan kehua minua, etten stimuloituisi vieläkin perfektionistisemmaksi.
Miessuhteissa koin sittemmin hurjaa pettämistä, alkoholismia, seksuaalista hyväksikäyttöä ja käsittämätöntä psykologista vallankäyttöä. Ne olivat kaikki omiaan viemään viimeisetkin itsetunnon rippeet, mutta siis jo 18-vuotiaana olin todella huonossa kunnossa.
Miessuhteissa koin sittemmin hurjaa pettämistä, alkoholismia, seksuaalista hyväksikäyttöä ja käsittämätöntä psykologista vallankäyttöä. Ne olivat kaikki omiaan viemään viimeisetkin itsetunnon rippeet, mutta siis jo 18-vuotiaana olin todella huonossa kunnossa.