Kyllä mä luotan siihen johdonmukaisuuteen. Vauvana tehtiin vähän eri tavalla, mutta kun kasvaa ja nukutustyyli on muuttunut, niin on tottunut uuteen rutiiniin n. muutamassa illassa.
Nykyään meidän 10 kk vanhan iltarutiini menee näin:
Iltakylpy, iltapala, hampaidenpesu, iltasatu ja iltatissi

Sit valot pois ja sänkyyn (meidän sängyssä nukkuu), sanotaan hyvät yöt ja pusut. Joskus asettuu heti unille, nyt viime aikoina on aloittanut tuon "pelleilyn", menee karkuun yms. Kun lapsi menee sängyn reunalle, nostan hänet takaisin viereen makuuasentoon ja sanon rauhallisesti että nyt nukutaan. No, tod.näk. nousee heti uudestaan ja menee reunalle, jolloin nostan taas takaisin mutta en puhu enään mitään. Eli pidän itse vähän silmiä kiinni ja esitän nukkuvaa, lapsen annan istua ja riekkuakkin vieressä, mutta en anna hälle huomiota. Jos menee sängyn reunalle, nostan hänet eleettömästi ja mitään puhumatta takaisin viereen. En silittele, hyssyttele tms, se vaan nostaa kierroksia. Aina lopulta nukahtaa, lyö itse pään tyynyyn tai kainaloon ja alkaa "unilaulun" ja nukahtaa. Yleensä meillä nukutus kestää 5-15 minuuttia. Nukutetaan miehen kanssa suunnilleen vuoroilloin, että tottuu molempiin.
Älkää antako huomiota enään hyvänyön toivotusten jälkeen, yöllä nukutaan, ei riekuta tai seurustella. Jos lapsi pelleilee niin annatte sille huomiota vain jos meinaa loukata itsensä tms. Päättäkää yhdessä miten toimitte, ja pitäkää siitä kiinni, loppuun saakka.

Ja toistatte sitten vaan joka ilta ihan saman nukutusrutiinin.