Miehen ärsyttävä tapa noteerata kaikki pieneet virheet

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Titti"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

"Titti"

Vieras
Mulla on vähän turhanki tarkkaavainen mies. Jos mulla on finni, mies tuijottaa finniä, osoittaa sitä ja sanoo että "tollanen näppy tossa". Thanks for the info. Kun mulla on raskauden myötä tullu katkennu verisuoni rintaan, mies osoitti sitä eilen ja sanoi että "Tuossa on tuollanen. Niinku mustelma". Etpä malttanu sitäkään olla sanomatta. Ku kävin kampaajalla ja kampaaja teki huonoa työtä ja lopputulos on kellertävä, mies sanoi "keltainen tukka". Kun oltiin biitsillä, mies kehui vartaloani, ja juuri ku ajattelin lähteä vetämään ristin seinään, se jatkoi "onhan sulle tullu enempi tavaraa tonne taakse mutta ihan kiinteältä näyttää". Jälleen yks detalji, jonka olisi voinut pitää itellään.

Jos mulla on kasvoissa finni, rinnassa/reidessä/missä tahansa katkennut verisuoni, huononvärinen tukka tai olen raskauden takia lihonut, olen yleensä siitä hyvin tietoinen ihan itsekin. Eikö se sitäpaitsi ole tosi huonon käytöksen merkki, et huomauttelee toisen "kauneusvirheistä", en mä koskaan sano kellekään et "ai sullon tollanen näppy tossa". Tästä kaikesta seuraa sitten se, et mä en osaa rentoutua enää mieheni seurassa kun se tarkkailu ja vikojen bongailu ahdistaa. Siitä tulee stressaantunu olo.

Ja kyllä mä tiiän että mä oon herkkänahkanen, etenki nyt ku oon raskaana, ja oon sanonu miehelle että en tykkää kun se osoittelee mun vikoja, vaikka ei sitä omien sanojensa mukaan pahalla tarkoitakaan. Mut joskus mä olisin tosi onnellinen jos mulla olis mies, joka ei ees huomais et mä oon käyny kampaajalla. Vituttaa olla suurennuslasin alla ihan joka ikinen päivä.

todella ärsyttävää! en kestäis. alapa antaa miehelles samalla mitalla, jos alkas tajuta että se on raivostuttavaa "hei sulla on pari ylimäärästä munakarvaa tossa"

Ala huomautteleen miehen kaikista pikku"vioista" kuten ylimääräisestä haituvasta niskassa tai näpystä tai .. Tiedät kyllä. Älä sano inhottavasti, vaan mainitse vain.

Katsotaan, hoksaako mies pointin.

Valitettavasti epäilen, et mies ei siltikään tajuis. Se on sillä tavalla vähän kummallinen. Sit ku sanon ettei oo jees huomautella kaikesta niin se perustelee vaan et on rehellinen ja suorapuheinen. Öh, mun mielestä se ei oo mittään muuta ku käytöstavaton mölli. Ei se muiden ihmisten finnejä osoittele kylläkään, mun vain.

Tuskin maltan odottaa ensimmäistä raskausarpea.

Kuulostaa hyvin tutulta.. Tuo mun lasteni isä oli koko suhteen ajan just tollanen. No, enää ei tarvii ottaa itteensä, kun on nyt sitten exä (ei siis tuon takia kuitenkaan :D).

...Ja mä voin sanoa ettei tuo piirre kadonnut mihkään vaikka yritin sanoa mitä, mutta kyyllä vois sanoa että ehkä se vähän lieveni ajan kanssa, tai oli lievempää aina silloin kun jaksoin aina tollasten jälkeen tolkuttaa sille etten tykkää niistä kommenteista.

Jos ei oo ulkonäkö sille miehelle itselleen niin tärkeää niin ei välttämättä tajua jos sinä alat hänen pikku kauneuvirheistään huomauttelemaan. Sinun pitää miettiä joku juttu joka hänelle on tärkeä ja jossa tuntee pätevänsä. Sitten kun siinä tulee pienikin epäonnistuminen niin huomauta siitä hänelle. Jos loukkaantuu niin sanot olleesi vain rehellinen. >:)

Ja palaanpa taas kertomaan uusimman letkautuksen. Ehdotin miehelle, et mennään kävelylenkille. Mies suostui. Siinä ku käveltiin niin mies yhtäkkiä totesi että "sulla on toi kävelytyyliki muuttunu. Kädet tekee silleen laajempaa liikettä, ne ei mee vartalon vierestä vaan paljon kauempaa". Ja siitä mä sitte kilahdin ja sanoin että nyt riittää tää arvosteltavana oleminen, käännyin kannoillani ja lähdin kotia :D Juu mä tiiän etten liiku yhtä sulavasti ku ennen mutta ku on tää maha jo aika huomattavan kokonen niin se vähän muuttaa kehon painopistettä.

[QUOTE="vieras";24214867]Aapeella on huono itsetunto ja hänen miehen pitäisi vahvistaa sitä.[/QUOTE]

No kiitos tästä analyysistä :D Ite oon taipuvaisempi ajattelemaan et mun miehellä on huono itsetunto, sillä jos sillä olis hyvä, sen ei tarttis koko ajan kytätä mussa tapahtuvia muutoksia ja tuoda esille niitä ikäviä.

Sori, mut miehes kuulostaa huvittavalta tälleen ulkopuolisen silmin. :D Ymmärrän kyllä, että itselle se ei varmaan hauskaa ole. Minäkään en kyllä usko, että hän tarkoittaa tuota pahalla. Hän ei vaan ehkä ihan ymmärrä, että mikä on sosiaalisesti hyväksyttävää käytöstä. :) Oisko jotain Aspergeriin viittaavia piirteitä, tai jotain. Joka tapauksessa, yritä olla loukkaantumatta. Hän vain yksinkertaisesti teki huomion. :)

[QUOTE="Vieras";24214909]Sori, mut miehes kuulostaa huvittavalta tälleen ulkopuolisen silmin. :D Ymmärrän kyllä, että itselle se ei varmaan hauskaa ole. Minäkään en kyllä usko, että hän tarkoittaa tuota pahalla. Hän ei vaan ehkä ihan ymmärrä, että mikä on sosiaalisesti hyväksyttävää käytöstä. :) Oisko jotain Aspergeriin viittaavia piirteitä, tai jotain. Joka tapauksessa, yritä olla loukkaantumatta. Hän vain yksinkertaisesti teki huomion. :)[/QUOTE]

Just niin, aapeen ukko teki vain huomion ja ap ottaa siitä hirveet kilarit. Relaxxxx!!!

Mun miehellä on ilmeisesti Aspergerin piirteitä (siis aika moni juttu täsmää) ja se tekee kans tollasta. Sen mielestä siinä ei oo mitään loukkaavaa, mutta on se alkanut tajuta ettei se ole kivaa, kun olen tarpeeksi sitkeästi sanonut ettei se tunnu mukavalta. On sitä tietty itekin ehkä oppinut olemaan välittämättä.

[QUOTE="Vieras";24214909]Sori, mut miehes kuulostaa huvittavalta tälleen ulkopuolisen silmin. :D Ymmärrän kyllä, että itselle se ei varmaan hauskaa ole. Minäkään en kyllä usko, että hän tarkoittaa tuota pahalla. Hän ei vaan ehkä ihan ymmärrä, että mikä on sosiaalisesti hyväksyttävää käytöstä. :) Oisko jotain Aspergeriin viittaavia piirteitä, tai jotain. Joka tapauksessa, yritä olla loukkaantumatta. Hän vain yksinkertaisesti teki huomion. :)[/QUOTE]

Joo mustakin se oli aluksi huvittavaa ennenku alko ottaa hermoon :D Ja uskon kans et se ei halua loukata, se vaan kertoo mitä näkee, vaikka totta tosiaan vois joskus jättää kertomatta.

Mun poikaystävä vaan sano mulle että ''Finni nenä'' sit olin vähän hiljaa ja kysyin mitä? ''Sulla on finni tossa''
Joo siis ihan kun en tietäis ja tosi harvoin mulle tulee finnejä, ja sitten se sano vie, että mulla on keltaiset hampaat, ja ei edes ole pesen hampaani tosi hyvin tai liiankin hyvin ja hampaani on todella suorat , ja miehellä on ihan vinot kuluneet hampaat ja kehtaa sanoa että mulla on keltaset hampaat, ja kun sanoin puolustaakseni itseäni, kun hän oli muo parista muustakin ulko näkö asiasta huomautellut niin hän sanoi että ''Hei loukkaus voin nostaa susta syytteen'' että tuollaista.. Tosi rasittavaa jos miehet on niin tarkkoja kaikesta pelkään nykyäänkin joka hetki et mitä se seuraavaksi sanoo... mut oon sanonut sille suoraan etten tykkää siitä mitä se huomauttelee mut se jatkuu yhä.

no mitäs siitä jos noin asiallisesti vain toteaa kahden ollessa. Minusta on kiva kun mun mies kans huomaa kaikki muutokset mussa mua ennen. Myös muut kuin negat kyllä. Osaatko keskustella kuin aikuinen??

Tutulta kuulostaa, mun mies mm huomasi et mun korvat on hieman eri korkeudella :D 27v ja en ole tällaista huomannut mut mies kyl huomasi.
Mulla on hampaat vinossa, edestäpäin näyttävät suht suorilta mut miespä huomas et sivusta ne näyttää kuin olisivat päällekkäin

Ois vielä miljoona esimerkkiä.. Oon sanonut miehelle et sä se oot huomannu mussa enemmän vikoja kun kukaan koskaan, sen jälkeen ei mitään uusia vikoja oo tullut.

Kehuu ulkonäköä jne mut on vain ajattelematon laukoessaan, tuskin sunkaan mies pahalla.

Mun finnit huomataan myös

Jos toinen toteaa jotain noinkin neutraalia ja sinä suutut siitä niin ihmettelen kyllä kenen mielestä vika ei ole sinussa vaan miehessäsi?

Jos kävelytyylisi on muuttunut huonompaan suuntaan niin siitä on aika olennaista mainita ja pyrkiä laittamaaan se kuntoon. Itse huomauttelen jatkuvasti tyttöystäväni juoksutyylistä ja ollaan saatukin sitä parannettua kun hän ei loukkaannu siitä, vaan ottaa opikseen ja keho kiittää.

Jos toinen toteaa jotain noinkin neutraalia ja sinä suutut siitä niin ihmettelen kyllä kenen mielestä vika ei ole sinussa vaan miehessäsi?

Jos kävelytyylisi on muuttunut huonompaan suuntaan niin siitä on aika olennaista mainita ja pyrkiä laittamaaan se kuntoon. Itse huomauttelen jatkuvasti tyttöystäväni juoksutyylistä ja ollaan saatukin sitä parannettua kun hän ei loukkaannu siitä, vaan ottaa opikseen ja keho kiittää.

Et. Voi. Olla. Tossissi? :laugh: Ai vitsi mikä kultakimpale.

Onko sun tyttöystäväsi raskaana?

Yhteistyössä