Pidättekö seksin ajattelimista toisen kanssa pettämisenä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ihmeissään
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

ihmeissään

Vieras
Tuli tuosta toisesta ketjusta mieleen, onko teistä pettämistä jos kumppani ajattelee seksiä jonkun toisen kanssa?

Mä olin jotenkin ihmeissään kuinka moni tuntui olevan sitä mieltä, että se on pettämistä. Mä saatan ajatella seksiä vaikka kenen kanssa, työkaverin, ohikulkijan, leffan näyttelijän. Saatan jopa ajatella muita miehiä kun harrastan seksiä mieheni kanssa. En kuitenkaan koskaan pettäisi, en halua oikeasti seksiä näiden miesten kanssa, se on pelkkää fantasiaa. Mä en osaa nähdä tuota pettämisenä.

Ajatukset ei ole pettämistä, ne on jokaisen yksityisiä, kunhan ei työkaverifantasioistaan ala huutelemaan kumppanille.
Toisessa keskustelussa oli ilmeisesti kyse työpaikalla flirttaamisesta joka mielestäni oli jo aiheuttanut ongelmia. Ketjun ap oli sitä mieltä, ettei ole tehnyt mitään vaikka mieskin on jo reagoinut asiaan ja koko ketju osoittaa suurta mielenkiintoa työkaveria kohtaan.

[QUOTE="vieras";28525338]Ajatukset ei ole pettämistä, ne on jokaisen yksityisiä, kunhan ei työkaverifantasioistaan ala huutelemaan kumppanille.
Toisessa keskustelussa oli ilmeisesti kyse työpaikalla flirttaamisesta joka mielestäni oli jo aiheuttanut ongelmia. Ketjun ap oli sitä mieltä, ettei ole tehnyt mitään vaikka mieskin on jo reagoinut asiaan ja koko ketju osoittaa suurta mielenkiintoa työkaveria kohtaan.[/QUOTE]

Joo, kyllä mäkin olen sitä mieltä, että sen ketjun ap menee liian pitkälle. Mutta kun siellä jotkut kommentoi sitä, että jo ne pelkät ajatukset on pettämistä niin siihen puutuin.

Ajatusrikos kielii totalitäärisestä asenteesta muutenkin suhteessa. Mustasukkaisuus on ymmärrettävää, sairaalloinen mustasukkaisuus on toisen ajatuksien kontrolloinnin yrittämistä.

Täysin epäonnistumiseen tuomittu sellainen toiminta.

Jokainen jossain vaiheessa elämäänsä ajattelee asioita mitkä ei ole imartelevia kumppaniaan, se on normaalia.

Keitä on ne ihmiset jotka oikeasti luulevat että joku pariutuminen on oikeutus toiseen kaikin puolin? Mikään pala paperia tai lupaus kumppanuudesta ei anna sinulle ikinä oikeutta sanella miten toinen ajattelee ja milloin ajattelee, tai edes sitä että miten toisen tulisi toimia elämässä yleensä. Joko hyväksyt toisen yksilönä joka tekee omat päätökset ja omaa ne omat ajatukset, tai sitten jatkat sellaisen kumppanin etsimistä joka "on täydellinen" sinulle. Eli osaa sanoa vain ne oikeat sanat, ja olla puhumatta niistä ajatuksista jotka on sinulle liikaa.

Sitä "se oikea" on realistisesti. Ei mitään pilvilinnaa missä kaikki tähdet on oikeassa asennossa, blaa blaa.

• Tykkää
Reactions: hallittu kaaos
Tietynlaiseksi pettämiseksi koen asiat jotka vievät liikaa huomiota suhteessa. Ohimenevät ajatukset tukskin muodostuu suhdetta häiritseviksi, mutta jos ajatukset jatkuvasti kohdistuu esim. samaan henkilöön voi toinen kokea itsensä petetyksi.

Tietynlaiseksi pettämiseksi koen asiat jotka vievät liikaa huomiota suhteessa. Ohimenevät ajatukset tukskin muodostuu suhdetta häiritseviksi, mutta jos ajatukset jatkuvasti kohdistuu esim. samaan henkilöön voi toinen kokea itsensä petetyksi.

Vain siinä tapauksessa, että niitä ajatuksia toitottaa kumppaninsa korvaan, mikä on tosi tyhmää.

Ihmisellä on oikeus ajatuksiinsa.

"Kilpaileva mustasukkaisuus liittyy tilanteisiin, joissa oma itse koetaan huonommaksi tai heikommaksi kuin “kolmas osapuoli”. Kilpailevaan mustasukkaisuuteen liittyy usein kyvyttömyyden tunteita ja pelkoa tulla epäedullisesti vertailluksi."
http://www.suhdesoppa.fi/mustasukkaisuus/mustasukkaisuuden-viisi-tyyppia/

Joo. En näe syytä ajatuksille, joissa joku muu ottaisi aviomieheni paikan. Tämän olen kuitenkin ulottanut vain itseeni, enkä kuulustele mieheni ajatuksia aiheesta. Itsestäni se tuntuisi pahalta, joten minun moraalikoodistossani se on pettämistä.

Ok, aika erikoista.

Joo. En näe syytä ajatuksille, joissa joku muu ottaisi aviomieheni paikan. Tämän olen kuitenkin ulottanut vain itseeni, enkä kuulustele mieheni ajatuksia aiheesta. Itsestäni se tuntuisi pahalta, joten minun moraalikoodistossani se on pettämistä.

Etkö sä jossain ketjussa just sanonut et kolmenkimppa olisi ok? Sekö ei sitten olisi pettämistä mutta ajatukset on? Vai sekoitanko mä sut johonkin toiseen..

Jos ajattelisin, pettäisin harva se päivä. Erilaiset fantasiat ovat oleellinen osa minua :) Kestään tutusta ihmisestä en haaveksi, mielikuvissani on vain ns. kasvottomia ihmisiä tai joskus vanhoja hoitoja, yleensä naisia.

[QUOTE="vieras";28526122]Etkö sä jossain ketjussa just sanonut et kolmenkimppa olisi ok? Sekö ei sitten olisi pettämistä mutta ajatukset on? Vai sekoitanko mä sut johonkin toiseen..[/QUOTE]

Sanokn, että teoriatasolla ainut mahdollisuus, ja sanoin, että oma mustasukkaisuuteni tuskin antaa siihen mahdollisuutta tms. Toisekseen, minulle on vakavia ketjuja ja sitten sellaisia, joihin voi hieman heittää huumorilla asiaa.

En tietoisesti ajattele seksiä muiden miesten kanssa. En siis fantasioi harrastavani seksiä jonkun muun kuin mieheni kanssa. Mutta välähdyksenomaisesti joskus, kun sopivan näköinen mies tulee vastaan, käy mielessä ajatus seksistä. Kai se on silkkaa biologiaa.

Minulla on vähän sama juttu, miellän sen niin, että se olisi epälojaalia, jos minulla olisi seksiajatuksia jostain toisesta miehestä.

[QUOTE="vieras";28526174]Kyllä minä saankin ajatella mitä haluan, en vain halua ajatella kaikkea, esimerkiksi seksiä jonkun muun kanssa. Siis ajattelemalla ajatella.[/QUOTE]

Miksi et? Musta se on just kivaa, turvallista fantasiaa ja vaihtelua.

[QUOTE="vieras";28526265]Miksi et? Musta se on just kivaa, turvallista fantasiaa ja vaihtelua.[/QUOTE]

En osaa sitä selittää, se vaan tuntuu epäloojaalilta. En vaadi miestä kertomaan ajatuksistaan, tämä ajatus vain koskee vain itseäni.

• Tykkää
Reactions: astrolabe
[QUOTE="vieras";28526174]Kyllä minä saankin ajatella mitä haluan, en vain halua ajatella kaikkea, esimerkiksi seksiä jonkun muun kanssa. Siis ajattelemalla ajatella.[/QUOTE]

Vähän sama juttu. Kyllähän kaikkee mielikuvaa saattaa tulla, niinkuin nyt ihmisten mieliin tuleekin. Mutta mä en ainakaan ala elättelemään semmoisia vaan saavat lipua ohi. Omaa miestä tykkään ajatella jos hän ri ole paikalla ja näen hänestä uniakin. (Uniin ei tietty voi vaikuttaa) joskus kun kuulee vaikka jotain väkivaltauutisia, saattaa tulla joku verinen mielikuva, mutta ei niitä haluu mässytellä mielessään, vaan päästää menemään ja haluu ajatella jotain muuta. Samalla tavalla mieluummin ajattelen omaa miestä kuin jotain muuta. Rakastellessa tuntuis tosi häiritsevältä jos siihen tulis joku ihan vieras ukko mielikuviin, häiritsemään toimintaa.

Saatan mä kuvitella karskia merirosvoa, mutta sekin on oma mies, pohjimmiltaan.

Toisen osapuolen ajatuksia en voi tietää tietenkään, mut oletan, että hän on minuun aika hulluna.

Yhteistyössä