[QUOTE="vieras";28634030]Sun viesteistä kyllä paistaa tosi pahasti läpi, että oot aika keskenkasvuinen itse

Ei millään pahalla. Ja niin kuin jo sanoin, ei se ikä sitä määrittele vaan oma luonne ja asenne. Ja tämä pätee myös suhun

Oot meinaan ihan jonku 14-vuotiaan tasolla kirjoituksis
Jaa, että nytkö sun mielestä pitäisi vetää ihan joku ikä minkä jälkeen vasta saa saada lapsia?

Ja sä varmaan luulet että 20-vuotiaan juhliminen tarkoittaa aina baarissa käyntiä ja pää aivan sekaisin? Voi kuule, mä pidin montakin iltaa parikymppisenä kavereiden kanssa ihan jonkun kotona, juotiin vähän kuoharia ja juoruiltiin päivän juorut. Kotiin mentiin sitten illalla/yöllä eikä välttämättä edes menty baariin

Sulla on selvästi vääristynyt kuva nuorista. Oletko jotenkin katkera heille? Minkä ikäinen itse olet? Etkö saanut nuorena elää nuorten elämää ja nyt sitten huudat nuoria vastaan näin kovasti?
Ja sitä paitsi, oletko ihan oikeasti tuota mieltä että kun tullaan äidiksi, niin oma elämä pitää unohtaa ja jäädä kotiin? Katkaista kaverisuhteet ja harmaantua katkeraksi vanhaksi niin kuin sinä? 
No jos olet tuota mieltä, niin sano päivämäärä kun tiesit omassa elämässäsi että nyt et tahdo enää elää omaa elämää? Koska sait ensimmäisen lapsesi? Jännä että olet tiennyt koko loppu tulevaisuutesi jo silloin, että et tahdo enää koskaan käydä missään ulkona

Herran jestas, eihän hyvä ja täydellinen äiti käy missään tai näe ketään! Et varmaan edes kulje kaupassa alkoholien ohitse ettet vaan saa jtn. ilman kautta

[/QUOTE]
Dih ja dah ja =) ja niin edelleen, ei tähän voi muuta sanoa enää.....noin minäkin teininä ajattelin että vanhemmat ihmiset on nurisevia akkoja jotka ei edes hiuksiaan pese, ja mä en tod haluu sellaseks ku oon nuori viel!
FYI: dokasin, rellestin ja välitin VAIN hiuksistani, kynsistäni, vaatteistani, meikeistäni ja bailaamisesta. Ja mä kävin ulkona usein. Kunnes sellainen elämä alkoi tuntua merkityksettömältä. En saanut siitä mitään irti.
Sain lapsen ja elämäni prioriteetit muuttuivat täysin.
Kyllä, käyn ulkona. Kyllä, juon alkoholia. Kyllä, välitän itsestäni.
En koe -enkä vauva-aikana kokenut- tarvitsevani "vauva-vapaata" tai "mielenterveyden kannalta tarpeellista baari-iltaa.
Kaverit? Kyllä niitä on. Kuka sanoo että kaverisuhteet pitää katkaista?
Ne teiniäidit, joita olen tavannut, ja heitä on paljon, asettavat ulkona käymiset, dokaamiset, kaverit, kaikki, sen oman vauvansa edelle. Ymmärrätkö-edelle. Vauva ja vauvan tarpeet tulevat vasta joskus sunnuntai-iltana kun on selvitty edellisillan riennoista ja päivitetty kuulumiset facebookiin.
Siinä on se ero.