A
aaargh...
Vieras
...ystävän syntymäpäivänviettoon?
Ystävä täyttää pyöreitä ja järjestää juhlat vuokramökillä. Hänelle olisi erittäin tärkeää että saavun paikalle, olen olennainen osa hänen elämäänsä. Suurin osa kutsutuista ei pääse paikalle, vain muutama hänen vanha ystävänsä, joita olen tavannut, mutten varsinaisesti tunne. Tiedän kylläkin ettei meillä ole muiden vieraiden kanssa juuri mitään yhteistä.
Varsinainen ongelma on kuitenkin alkoholin käyttö. Ystäväni on alkoholisti, ja muutamissa muissa tilaisuuksissa olen seurannut näiden muiden kutsutuiden alkoholin käyttöä, joka on ollut tyyliä ''kossupullo pohjiksi''. Itse en ole suinkaan mikään absolutisti, ja raikulivuodet olen minäkin nähnyt, mutta ajatus siitä että olen viikonlopun siellä mökillä jumissa näiden tyyppien kanssa, suoraan sanottuna kauhistuttaa. Tiedän satavarmasti että ystäväni tulee vetämään sellaiset kaasut ettei mitään rajaa, ja jatkamaan samalla linjalla kunnes on pakko lopettaa.
Tiedän myös että hän loukkaantuu verisesti jollen tule. Hän tarkistaa n. kerran viikossa, että olen varmasti tulossa. Toinen ystäväni on ehdottanut tulevansa mukaan (minun tuekseni), mutta jotenkin sekin ahdistaa, kun nämä kaksi ovat tavanneet vain tilanteissa, joissa tämä toinen ystäväni ei voi päätellä synttärisankarin alkoholiongelman tasoa. Tuntuu että jos hän tulisi, kärvistelisin molempien puolesta.
Alkoholiongelmasta puhumisesta tai nalkuttamisesta ei ole tässä tilanteessa mitään hyötyä.
Ystävä täyttää pyöreitä ja järjestää juhlat vuokramökillä. Hänelle olisi erittäin tärkeää että saavun paikalle, olen olennainen osa hänen elämäänsä. Suurin osa kutsutuista ei pääse paikalle, vain muutama hänen vanha ystävänsä, joita olen tavannut, mutten varsinaisesti tunne. Tiedän kylläkin ettei meillä ole muiden vieraiden kanssa juuri mitään yhteistä.
Varsinainen ongelma on kuitenkin alkoholin käyttö. Ystäväni on alkoholisti, ja muutamissa muissa tilaisuuksissa olen seurannut näiden muiden kutsutuiden alkoholin käyttöä, joka on ollut tyyliä ''kossupullo pohjiksi''. Itse en ole suinkaan mikään absolutisti, ja raikulivuodet olen minäkin nähnyt, mutta ajatus siitä että olen viikonlopun siellä mökillä jumissa näiden tyyppien kanssa, suoraan sanottuna kauhistuttaa. Tiedän satavarmasti että ystäväni tulee vetämään sellaiset kaasut ettei mitään rajaa, ja jatkamaan samalla linjalla kunnes on pakko lopettaa.
Tiedän myös että hän loukkaantuu verisesti jollen tule. Hän tarkistaa n. kerran viikossa, että olen varmasti tulossa. Toinen ystäväni on ehdottanut tulevansa mukaan (minun tuekseni), mutta jotenkin sekin ahdistaa, kun nämä kaksi ovat tavanneet vain tilanteissa, joissa tämä toinen ystäväni ei voi päätellä synttärisankarin alkoholiongelman tasoa. Tuntuu että jos hän tulisi, kärvistelisin molempien puolesta.
Alkoholiongelmasta puhumisesta tai nalkuttamisesta ei ole tässä tilanteessa mitään hyötyä.