Olen töissä hautausmaalla, haluatko kysyä jotain? =)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Miä.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mitä sinä tarkalleen ottaen teet?

No tästä tulee pitkä lista, yritän tiivistää :D Leikkaan nurmia, trimmeröin, hoidan puita ja pensaita ja pidän huolen yleisten alueiden siisteydestä. Kukkatiloja kastelen, lannoitan, haravoin, nypin kukkia ja pidän huolen että haudan yleisilme on siisti.. Ennen hautauksia siivotaan haudan ympäristö ja se reitti jolta hautajaissaattue kulkee. Ja pidetään muutenkin huoli elävistä ja kuolleista asukkaistamme =)

Alkuperäinen kirjoittaja minähi kysyn;28712810:
Onko hautausmaalla kummituksia? :) onko töissä tapahtunut koskaan mitään mille ei löytynyt järjellistä selitystä? Pelottaako koskaan töissä?

Voi olla, mä en ole tavannut yhtään =) Ei pelota, päinvastoin, tuolla on erittäin seesteistä..

[QUOTE="sondersson";28712814]Ootko koulutukseltasi puutarhuri vai mikä? Riittääkö hommia talvellakin?[/QUOTE]

Puutarhuri =) Ei riitä, tää on kausiluonteinen ala, kukkakauppa olis melekein ainoa joka työllistää ympäri vuoden mutta tällä paikkakunnalla ei oikein sekään :/

[QUOTE="Vieras";28712854]Vittuttaako ikinä tehdä töitä jos sataa vettä?[/QUOTE]

Harvoin, oikeesti :D Viime kesänä vitutti kun oikeesti satoi melkein joka päivä.. Jos sataa 8 tuntia niin aivan sama mitä on päällä, kastuu kuitenkin. Pieni sade ei haittaa mutta viikkotolkulla käy nyppimään..

Alkuperäinen kirjoittaja Miä.;28712869:
Harvoin, oikeesti :D Viime kesänä vitutti kun oikeesti satoi melkein joka päivä.. Jos sataa 8 tuntia niin aivan sama mitä on päällä, kastuu kuitenkin. Pieni sade ei haittaa mutta viikkotolkulla käy nyppimään..

Joo, siks kysyin kun itse olin viime kesänä hautuumaalla töissä ja mua vitutti niiiin paljon se vesisade ja hyttyset!! Olen muuten itsekkin puutarhuri ammatiltani :)

Mä olen nuoruudessani ollut muutamana kesänä hautausmaalla töissä ja se oli kivaa. Tykkäsin olla siellä.
Ja mä voin tuohon kysymykseen: "Valittaako asiakkaat useinkin?", vastata. Vakituiset asiakkaat mullan alla ei valita, mut ihme kyllä vierailijat valitti jonkin verran = yllättävän paljon. Milloin oli sateen jäljiltä käytävät huonosti hoidettu, oli satanut kaatamalla ja hiekat käytäviltä valunut ja tullut kuoppia yms. niin siitä valitettiin, kun ei mitenkään oltu ehditty kaikkia siistimään. Milloin oli väärät kukat hoitohaudoilla, nurmikko liian pitkää. Kaiken olisi pitänyt olla tiptop ihan aina. Se mua vähän kummastutti joskus.

Etkö pelkää että ne kuolleet hermostuvat siihen että sinä häiritset heidän hautarauhaansa ja tulevat kummittelemaan sinulle? En minä ainakaan uskaltaisi hautausmaalle mennä etteivät kuolleet tule kummittelemaan minulle.

Nouseeko maasta ikinä haudankaivuun ym. Mylläämisen seurauksena jäänteitä ruumiista? Sukulaiset kerran löysivät maatumattajääneet hiukset ja letin omaisemme haudan läheisyydestä, kun laittoivat kukkia haudalle, ja tämä ei ollut mitään urbaanilegendaa :D

Etkö pelkää että ne kuolleet hermostuvat siihen että sinä häiritset heidän hautarauhaansa ja tulevat kummittelemaan sinulle? En minä ainakaan uskaltaisi hautausmaalle mennä etteivät kuolleet tule kummittelemaan minulle.

Juuri niin! Asiaa!
Mullekin tarjottiin työkkäristä hautausmaatyöntekijän paikkaa, mutta kun sanoin että mitäs sitten jos sieltä tulee kotiini kummituksia, maksetaanko työkkäristä haamutiimi niitä karkoittamaan, niin minun ei tarvinnut ottaa vastaan sitä paikkaa.

Alkuperäinen kirjoittaja löytyykö;28712928:
Nouseeko maasta ikinä haudankaivuun ym. Mylläämisen seurauksena jäänteitä ruumiista? Sukulaiset kerran löysivät maatumattajääneet hiukset ja letin omaisemme haudan läheisyydestä, kun laittoivat kukkia haudalle, ja tämä ei ollut mitään urbaanilegendaa :D

Tottakai nousee, suurin osa hautausmaista on niin vanhoja että siellä kun kaivellaan niin väkisinkin osutaan vanhoihin hautoihin. Mutta ei siinä ole mitään draamaa, vanhoja luita kohdellaan samalla kunnioituksella kun äskettäin menehtyneitä, ne haudataan asiallisesti takaisin :)

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä