olteko saanut apua järjettömään menettämisen pelkoon? mistä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Minna H
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Minna H

Vieras
Ongelmani on se että pelkään menettäväni mieheni, tämä pelko on kasvanut sitä mukaan mitä kauemmin ollaan oltu yhdessä. En pelkää että hänelle sattuisi jotain,vaan pelkään että menetän hänet toiselle naiselle.

tämä pelko on varmasti lähtöjään aiemmista kokemuksistani

isäni petti äitiäni monen naisen kanssa,sujuvasti työmatkoilla,joilla olin joskus mukana. parin kaverin äidin kanssa(ollessani lapsi/nuori ja jostain syystä tullessani 14v ikään isä alkoi uskoutua mulle näistä naisjutuista).

olin itse nuorempana sitoutumiskammoinen(mitä en todellakaan tiedostanut silloin, sillä aina kun suhde alkoi käymään läheisemmäksi minua alkoi ahdistaa ja lähin seuraavan matkaan), len myös pettänyt nuorempana(ei seksiä, mutta koskettelua,suutelua, toisten miesten tapaamisia. kahden tapaamisia toisilta salaa,luulivat molemmat seurustelevansa kanssani). Tiedän että pettäminen on todella todella helppoa. Tiedän että se intohimo voi syttyä montaakin ihmistä kohtaan,jos vain päästä lähelleen,eikä ole päättänyt ettei petä.

sitten kun itse päätin että kun kaikki muutkin pystyy pitkään suhteeseen niin minäkin, ja jäin vaikka ahdisti,päätin että pidän muihin miehiin riittävän etäisyyden, enkä todellakaan petä. Rakastuin.. rakastin. mitä kävi? no juuri häitten alla mies jäi kiinni siitä että pyöritti toista naista samalla. Maailmani särkyi.

kului muutama vuosi tapasin esikoisen isän, kaikki piti olla hyvin,mutuettiin yhteen,lopulta alettiin puhuu lapsesta ja naimisiin menosta. mies kuitenkin jätti mut kun odotin lastamme 3:lla kuulla ,vaikka oli edellisenä iltana vannonut vielä rakkautta, niin hän oli löytänyt nuoremman.

nyt sitten olen ollut 6vuotta nykyisen aviomieheni kanssa ja tuntuu että kuukausi ja vuosi vuodelta mä vaan pelkään enempi ja enempi sitä että tämä mies joka on mulle niin tärkeä, löytää toisen paremman/kauniimman. Tiedän että sidon häntä liikaa ja että se on lopulta se juttu mikä ajaa miehen varmasti kauemmaksi. En vaan voi menettää häntä. luulen että häntä ahdistaa tämä tilanne,vaikka ei puhukkaan.. ja minua ahdistaa pelätä aina jos mies menee johonkin ilman mua. Haluaisin todella luottaa, olla pelkäämättä,mutta en pysty.

mee terapiaan. ja juttele myös miehellesi.

kuinka omakohtainen kokemus sinulla on tuollaisesta terapiasta? mitä kautta pääsit sinne? mikä terapeutti oli koulutukseltaan ja kauanko kesti?

miehelle oon jutellu,mutta ei se ymmärrä. sille on vissiin ihan sama menettääkö mut vai ei.. kun ei kykene yhtään ymmärtämään että pelko ei ole loukkaus häntä kohtaan,niinkuin hän sen ilmeisesti ottaa...

mulla on ollu menettämisen pelko nuorempana kun menetin läheisiä kuoleman kautta lyhyen ajan sisällä 8. kyllä se terapia kestää. ja olis tärkeää jos vaikka ensin käyt yksin ja sitten mies mukaan jos hänet sitä kautta ymmärtään. ootko varma ettei miehesi jo nyt ymmärtäisi, jos se on sun tuntemus ettei ymmärr?

Ei hän ymmärrä, miksi sä kyseenalaistat mun näkemyksen asiasta? ai kun mulla on yksi ongelma se että pelkään menettäväni rakkaan mieheni niin koen kaiken muunkin väärin?

Itseäni loukkaa se että mies on vihainen mulle,sen sijaan että ymmärtäisi että ei tämä pelko ole mikään hyökkäys häntä kohtaan vaan syntyy yhdistelmästä menneet kokemukset+ rakkaus miestä kohtaan.

ja tämä pelko ei tosiaankaan koske muita ihmisiä,en pelkää menettäväni siis yleisesti läheisiä,vaan vain sitä että pelkään mieheni menettämistä..

varmistin vain koska luultavasti terapeutti kysyy samaa asiaa. kannattaa oikeesti hakeutua terapiaan, se auttaa! joka kaupungilla/kunnalla pitäis olla oma terapiayksikkö johon soittaa niin saa ajan. tai sitten terveyskeskuksesta kysyt että mitä kautta pääsee. kyllä se siitä! :)

Yhteistyössä