Onko keltään poistettu luomia?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Lupiini"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mulla leikattiin selästä monta vuotta sitten aika iso luomi. Siihen laitettiin muutamia tikkejä ja arpi on edelleen selvästi näkyvä, sellainen vaalea "kuoppa". Poistossa ei tosin edes tavoiteltu mahdollisimman näkymätöntä lopputulosta, kun ei tuo niin näkyvällä paikalla ole.
 
On poistettu muutama sekä siimalla että 2 veitsellä, laitettiin pari tikkiä. Yksityisellä kävin. Ei jäänyt arpia. oli niin pieniä toimenpiteitä että parantui lähes samantien, ne parit tikit poistettiin viikon päästä.
 
Poisettu useita kaulan, kasvojen ja decolten alueelta. Osa veitsellä, osa kauhalla, jokunen tikki joihinkin laitettu, en ole ainakaan huomannut arpia, eli jos niitä on, niin ovat kovin pieniä.
 
Siimalla poistettujen jlk samana iltana, veitsellä poistettujen jo ennen kuin tikit poistettiin. Joskus 3-4pv jlk? Mutta tosiaan, kaikki luomet oli todella pieniä.
 
Selästä (lapaluun kohdalta poistetusta) on jäänyt jälki, koska haava venyi esim. pukeutumisen yhteydessä. Kasvoista poistetusta ei jäänyt minkäänalista arpea, tosin sen poisti plastiikkakirurgi.

Kaikki luomeni on poistettu leikkaamalla ja tikkejä ollut yleensä muutama, riippuen luomen koosta.
 
Multa poistettiin sellainen, ehkä puolisen senttiä halkaisijaltaan ollut luomi alavatsalta. Puudutettiin, leikattiin skalpellilla ja laitettiin yksi tikki. Parantui nopeasti muutamassa päivässä ja pieni arpi jäi, mutta ei häiritsevä.
 
[QUOTE="Lupiini";28739440]Kuinka nopeasti teillä on iho alkanut näyttää suht normaalilta poiston jälkeen?[/QUOTE]

Aikaa poistosta on reilut 20 vuotta, eikä näytä normaalilta. Iso selkeä arpi löytyy, missä paukamat jokaisen tikin kohdalla. Tikit rupesivat märkimään, sen takia tuo arpi on kai niin iso ja näkyväkin.
 
Noin puoli vuotta sitten poistettu leikkaamalla. Haava parani hienosti mutta tumma ja näkyvä vielä, kestää kuulemma vuoden ennen kuin "punotus" tasaantuu ja vaalenee :(
 
[QUOTE="vieras";28739603]pitääkö luomen olla jotenkin rikki /erityisen häiritsevä että sen saa kunnallisella poistatettua? Riittäävö syyksi että en vaan tykkää.[/QUOTE]

Häiritsevyys riittää syyksi. Sinun ihossasihan se on ja vain sinä tiedät kuinka paljon se sinun mieltäsi painaa.

Minulta on poistettu viisi luomea joista neljä siksi, että ne vain vaivasivat ja yksi hankaamisen vuoksi.
 
Mulla oli vähän repeytynyt luomi yläselässä joka häiritsi, niin kunnallisella poistivat viime syksynä. (Ihan oma lääkäri sen toimenpiteen mulla teki)

Veitsellä leikattiin puudutuksessa ja muutama (vai peräti 4-5) tikki tuli. Haava parani tosi nopeasti ja siihen jäi sellainen vaalea viiva-arpi. Kertoivat ihan etukäteenkin, että jonkinmoinen arpi tulee jäämään, mutta sanoin vaan että ei haittaa yhtään. Tosi helppo ja kivuton juttu oli.. olin peloissani lykännyt tuon tekemistä vajaa 10 vuotta kun luulin, että se poisto on ihan kamalaa ja sattuu hirveästi :D Jälkikäteen vähän naurattaa.

Siskollani on poistettu otsasta (hiusrajasta) isohko luomi ja lääkäri teki sen vartavasten niin ettei siitä jäänyt näkyvää arpea. Oli oikein osaava (yksityinen) lääkäri kuulemma. Käsittääkseni häneltäkin se luomi leikattiin veitsellä ja tikkejäkin muistaakseni tuli.
 
Paikallispuudutuksella junnuna tulehtunut luomi takareiden ja pakaran "yhtymäkohdasta". Muutama tikki tuli, itse en ole tuota paikkaa oikein katsellut mutta sormella ainakin tunnen jäljen. Ei ollut mies ainakaan huomannut, kunnes erikseen näytin sen. En tiedä paljoko maksoi, ei ainakaan enempää kuin normaali kunnallinen lääkärikäynti.
 
Multa poistettiin selästä luomi työterveyshuollossa, en tiedä jääkö arpi, toimenpiteestä on niin vähän aikaa. Sain ajan poistoon nopeasti sillä mulla on ollut aiemmin melanooma ja tämä luomi joka poistettiin oli hieman oirehtinut. Lääkäri oli melko varma että ihan vaaraton luomi oli kyseessä, mutta varmuuden vuoksi kuitenkin otettiin pois.
 
Minulta poisti plastiikkakirurgi kasvoista leikkamalla ison luomen. Mitään jälkeä ei jäänyt ja paraneminen sujui hyvin. Olikohan siinä 3 tikkiä.

lapselta poistettiin muutoksellinen luomi isolla marginaalilla, siihen jäi selkeä jälki ( myös tikkien kohdalla on arvet ) koska haava aukesi parantuessaan.
 

Yhteistyössä