Toinen äiti haukkui tänään lasteni vaatteita :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja monen äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";28740225]Farkut, t-paita.[/QUOTE]

Hyi, ikinä en pukeutuisi noin tylsästi ja mielikuvituksettomasti! Miten kukaan edes KEHTAA pukeutua noin, ällöttävää! Miten nykyajan ihmiset eivät osaa panostaa pukeutumiseensa?
No, tykkäsitkö?

Alkuperäinen kirjoittaja tätsy;28740236:
Hyi, ikinä en pukeutuisi noin tylsästi ja mielikuvituksettomasti! Miten kukaan edes KEHTAA pukeutua noin, ällöttävää! Miten nykyajan ihmiset eivät osaa panostaa pukeutumiseensa?
No, tykkäsitkö?

Ei niinku hetkauttanut mieltä yhtään. Tykkäsitkö vastauksesta? :)

[QUOTE="vieras";28740275]Ei niinku hetkauttanut mieltä yhtään. Tykkäsitkö vastauksesta? :)[/QUOTE]

No voi että. Tiedät kuitenkin itse pahoittavasi toisten mielen moukkamaisella käytökselläsi, niin miksi teet niin? Saatko jotain tyydytystä paskan fiiliksen kylvämisestä, oletko kateellinen kun itselläsi on vain farkut ja t-paita vai mikä on motiivisi?

[QUOTE="mami";28740306]No voi että. Tiedät kuitenkin itse pahoittavasi toisten mielen moukkamaisella käytökselläsi, niin miksi teet niin? Saatko jotain tyydytystä paskan fiiliksen kylvämisestä, oletko kateellinen kun itselläsi on vain farkut ja t-paita vai mikä on motiivisi?[/QUOTE]

Mistä minä nyt kateellinen olisin? Jos kuvittelit että nämä olisi ainoat vaatteeni niin erehdyt. Lue tuo aikaisempi vastaus niin sieltä se selviää. Mihin pyrit tuolla selittelyllä?

Mäkin olen kuullut halpatavarakaupassa, kun lapsi ihastelee tekokukkia ja pyytää äitiä sellaisen ostamaan. Äiti tokaisee tylysti, että ei misään nimessä, ne on rumia! Pointsit silti tytölle, joka totesi rauhallisesti takaisin, että hänestä ne on ihania!

[QUOTE="vieras";28740330]Mistä minä nyt kateellinen olisin? Jos kuvittelit että nämä olisi ainoat vaatteeni niin erehdyt. Lue tuo aikaisempi vastaus niin sieltä se selviää. Mihin pyrit tuolla selittelyllä?[/QUOTE]

Luin kyllä aiemmat kommenttisi, mutta en silti tajua pointtiasi. Eihän kukaan oikeasti kuvittele, että hänen MIELIPITEENSÄ jostain asiasta on sellainen universaali totuus, mikä pitää saattaa kaikkien tietoon - vaikka se pahoittaisi toisten mielen. Ja vastauksestasi päätellen sinulla ei tosiaan taida olla muita vaatteita, miksi muuten olisit noin hapan? :)

[QUOTE="mami";28740476]Luin kyllä aiemmat kommenttisi, mutta en silti tajua pointtiasi. Eihän kukaan oikeasti kuvittele, että hänen MIELIPITEENSÄ jostain asiasta on sellainen universaali totuus, mikä pitää saattaa kaikkien tietoon - vaikka se pahoittaisi toisten mielen. Ja vastauksestasi päätellen sinulla ei tosiaan taida olla muita vaatteita, miksi muuten olisit noin hapan? :)[/QUOTE]

Juuh, mietippä sitä. :)

[QUOTE="vieras";28739987]Kateuttaan haukkui[/QUOTE]

Vähän kulunut lause. Mun mielestä tyllihameet on aivan kauheita. En tosin sanoisi sitä ääneen. Ihan pöhköä ajatella että olisi kateudesta kyse.

[QUOTE="vieras";28740483]Juuh, mietippä sitä. :)[/QUOTE]

Ei liene tarpeen miettiä enää. Ostapa seuraavalla palkallasi muutama kiva vaate niin ei tarvitse pönkittää itsetuntoa haukkumalla muita.

[QUOTE="vieras";28740483]Juuh, mietippä sitä. :)[/QUOTE]

Tää tyyppi on ite halunnut lapsena pukeutua just johki prinsessavaatteisiin ja sen köyhä alkoholistinarkkariäiti ei oo ostanu niit sille. Nyt siitä on tullut tyylitajuton, katkera vanha pieru joka vihaa kaikkia ihmisiä ja haukkuu niiden ulkonäköä, pönkittääkseen omaa itsetuntoa. Ja ei se raukka osaa muuta pukea päälleen kuin t-paidan ja farkut ku ei se ole muuten ikinä pukeutunutkaan... Eiku, hetkinen.. löytyyhän sen vaatekaapista jotain muutakin! Tuulipuku ja verkkarit! :D Ihan tiedoksi vain "vieras", ketään ei kiinnosta sun mielipiteet! Varsinkaan lapsia. Oot aika rajottunut ihminen jos meet haukkumaan LAPSEN ulkonäköä/pukeutumista ja saat siitä vielä hyvän mielen.

Ja ap oli tullut juhlista. Silloin saakin pukea lapsensa juhlavaksi :) Kyllä mäkin pukisin tytölle tyllihameita yms. prinsessavaatteita jos tyttö olisi. Poika nyt vaan sattuu olemaan :D

Mäkin olen kuullut halpatavarakaupassa, kun lapsi ihastelee tekokukkia ja pyytää äitiä sellaisen ostamaan. Äiti tokaisee tylysti, että ei misään nimessä, ne on rumia! Pointsit silti tytölle, joka totesi rauhallisesti takaisin, että hänestä ne on ihania!

No joo mutta toihan on vähän eri asia. Siinä kaupassa tuskin kauppias tai muut asiakkaat tai varsinkaan tekokukat itse loukkaantuivat kommentista.

[QUOTE="vieras";28740166]Joskus se vaan on palautettava toinen osapuoli maanpinnalle. Jos todellakin laitattaa lastansa tyllihameeseen ja vielä luulee sen olevan nätti, niin ei ole muuta mahdollisuutta kuin sanoa se suoraan. Elämä on.[/QUOTE]

Näiden kaikkien, jopa haukkujan tytön mielestä hame oli nätti. Itsekin voisin pukea lapseni tyllihameeseen. Meillä tyttö pitää kaikenlaisista röihelöistä ja prinsessajutuista ja haluaisi aina päälleensä mekon. Tuollainen alle kouluikäinen voi kyllä pukeutua ihan mihin vaan, olematta kauhea (paitsi tietysti joku paljastava asu). Tuo äidin käytös opettaa tälle hänen tyttärelleen sitä, että toisten pukeutumista saa arvostella. Jokaisen kun tulisi saada pukeutua ihan miten haluaa.

[QUOTE="mami";28740548]Ei liene tarpeen miettiä enää. Ostapa seuraavalla palkallasi muutama kiva vaate niin ei tarvitse pönkittää itsetuntoa haukkumalla muita.[/QUOTE]

Niille toisille? Ei ole minun asiani ostaa toisille vaatteita, jokainen eläköön omien resurssiensa mukaan. :)

[QUOTE="vieras";28740667]Näiden kaikkien, jopa haukkujan tytön mielestä hame oli nätti. Itsekin voisin pukea lapseni tyllihameeseen. Meillä tyttö pitää kaikenlaisista röihelöistä ja prinsessajutuista ja haluaisi aina päälleensä mekon. Tuollainen alle kouluikäinen voi kyllä pukeutua ihan mihin vaan, olematta kauhea (paitsi tietysti joku paljastava asu). Tuo äidin käytös opettaa tälle hänen tyttärelleen sitä, että toisten pukeutumista saa arvostella. Jokaisen kun tulisi saada pukeutua ihan miten haluaa.[/QUOTE]

Jos se oli kaunis hänen mielestään niin ei siihen vaikuta yksi kommentti mitenkään. Jos todellakin elämä romahtaa kun joku sanoo oman mielipiteensä ääneen niin jossakin on vikaa siinä kuulijassa.

[QUOTE="...";28740549]Tää tyyppi on ite halunnut lapsena pukeutua just johki prinsessavaatteisiin ja sen köyhä alkoholistinarkkariäiti ei oo ostanu niit sille. Nyt siitä on tullut tyylitajuton, katkera vanha pieru joka vihaa kaikkia ihmisiä ja haukkuu niiden ulkonäköä, pönkittääkseen omaa itsetuntoa. Ja ei se raukka osaa muuta pukea päälleen kuin t-paidan ja farkut ku ei se ole muuten ikinä pukeutunutkaan... Eiku, hetkinen.. löytyyhän sen vaatekaapista jotain muutakin! Tuulipuku ja verkkarit! :D Ihan tiedoksi vain "vieras", ketään ei kiinnosta sun mielipiteet! Varsinkaan lapsia. Oot aika rajottunut ihminen jos meet haukkumaan LAPSEN ulkonäköä/pukeutumista ja saat siitä vielä hyvän mielen.

Ja ap oli tullut juhlista. Silloin saakin pukea lapsensa juhlavaksi :) Kyllä mäkin pukisin tytölle tyllihameita yms. prinsessavaatteita jos tyttö olisi. Poika nyt vaan sattuu olemaan :D[/QUOTE]

Kirjoita kirja. Tiedä vaikka uusi Reijo Mäki tulisi :)

Todella tökerö kommentti! Mulla on itselläni 4-vuotias tytär, joka kulkee ylpeänä ympäriinsä kaikenlaisissa tylliprinsessaunelmissa ja olisin tyttäreni puolesta hyvin loukkaantunut, jos joku ääneen niitä vaatteita haukkuisi. Näin, vaikka en itsekään pidä niitä mitenkään kovin tyylikkäinä vaatteina... Paha mieli tuossa jutussa tuli myös haukkujan tyttären puolesta. Miksi äiti haukkui hänen vaatemakuaan. Eihän lapsi-parka uskalla kohta enää sanoa omaa mielipidettään mistään asiasta. :(

u0SR6H

Olivat tuollaisia, toisella turkoosi, toisella valkoinen. Tosiaan ostin nuo tyttöjen mieliksi, kun ne olivat heistä niiiiin ihanat ja ovathan ne minustakin söpöjä tuollaisten pienten päällä :)
Maailmani ei kaatua, mutta en tajua miksi kenenkään ylipäätänsä pitäisi ilmaista mielipide 3- ja 5-vuotiaiden tyttölasten prinsessahameista?

Mun mielestä tyllihameet on ihania, erityisesti pikkutytöillä. Voisin jopa itsellenikin pukea sellaisen. :D Mutta meillä onkin vaan poikia..

Mut vaikka en tykkäis, niin en ikinä tolleen kommentois. Enkä omaa lastani tylyttäis noin. Ihme porukkaa.. Tollaselle äidille sanoisin "Ai et tykkää vai, musta nää hameet on ihanat.." :)

Aivan ihanat mekot, todella tyylikkäät. Meillä on hieman samanlaiset ja mielestäni ne sopivat vaikka teini-ikäisellekin henkilön omasta vaatemausta riippuen.

Oma vaatemakuni on Suomen mittapuuhun verrattuna ehkä liian naisellinen ja edustava, mutta itse puen mitä haluan ja puen lapseni kuten haluan, enkä hauku toisten (mielestäni tylsiä) vaatevalintoja.

AP:n tapauksessa toinen äiti oli todella tökerö ja epäkohtelias ja surullisinta on ettei varmasti koskaan itse tajua sitä, ja ehkä loukkaantuisi itse verisesti jos joku käskisi heidän perhettään pukeutumaan tilaisuutta kunnioittavasti esim. häissä. Huoh.

tytöillä; en ymmärrä miten kukaan voi arvostella ääneen toisen vaatteita. Varsinkaan äiti-ihminen?

Meidän perheessä aikuiset emme ole koskaan arvostelleet ihmisten, vaatteita, ulkonäköä, asuntoja, autoja jne. En ole koskaan kuullut lastemme suusta arvostelua tuollaisia asioita kohtaan. Kertovat mielellään, että kaverilla on vaikka erilainen koti ja mistä erityisesti pitivät siitä. Saattavat sanoa ihmistä kuvaillessaan, että se pyöreämpi täti; mutta sillä, että arvostelisivat häntä läskiksi.

Jos kaikki viitsisivät olla päästämättä kaikkea mieleen juolahtanutt suustaan, olisi tämä maailma paljon helpompi paikka elää..

Alkuperäinen kirjoittaja monen äiti;28739972:
Oltiin tänään pienten kanssa toisen lapseni peliä katsomassa. Tulimme sinne suoraan yksiltä synttäreiltä ja lapsilla oli juhlavaatteet päällä. Olin pukenut tytöille päälle sellaiset muhkeat amerikkalaistyyliset tyllihameet, jotka oli minusta alle kouluikäisillä pikkutytöillä ihanat. No, vieressämme istui lapsen joukkuekaverin äiti ja hänen n. 4v tyttönsä, joka sano äidille innostuneena, että "onpa ihanat hameet noilla tytöillä, mäkin äiti haluisin tommosen!" Minä hymyilin tytölle lämpimänä ja olin sanomassa jotain, niin äiti sanoi tytölle oikein kuuluvalla äänellä "no et saa, nuohan on ihan hirveät!" Minulle tuli tosi paha mieli, lapset eivät noteeranneet millään lailla, eivät varmaan tajunneet. Minusta hameet oli tosi kauniit. Miksi haukkua toisten vaatteita, ja vieläpä lasten? Ja juu ihan turha huudella provoa, kun tämä ei sellainen ole. Oikeasti harmittaa :(

Miten voi olla monen äiti mutta samaa aikaa on katsomassa toisen lapsensa peliä? Jos on katsomassa toisen lapsensa peliä, on lapsia tasan 2.
Mutta nimimerkkisi on monen äiti.

ja olen elänyt paljon yli 40 vuotta ja koskaan kukaan ei ole sanonut noin, enkä ymmärrä miksi joku tekee näitä huomioikaa minut aloituksia- joissa joku muka on tehnt jotain tyhmää ja loukannut aloittajaa. hankkisit apua.

Yhteistyössä