Kuinka moni osaa sytyttää nuotion/puukiukaan ?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ohhoh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

ohhoh

Vieras
Eli ihmetykseni aihe on tämä siksi kun tein tuossa viimeviikolla meidän taloyhtiön grilli paikassamme (puugrilli) perheemme aterian. Naapuri tuli töistä, kutsuin hänet siihen hetkeksi juttelemaan ja hän tulikin.
Naapurin ihmetys oli se että kun mieheni autoa ei näkynyt hän ihmetellen kysyikin että onko mieheni vielä muka töissä?
Olin ihmeissäni tuosta kysymyksestä mutta vastasin että on,tosin taitaa olla jo kotimatkalla.
Seuraavaksi naapurini ihmetteli todella paljon että miten minä voin siis grillata kun mies on töissä?
No mitenkä en muka voisi, ihmettelin :O
-No kuka sinulle tulet on grilliin laittanut, kysyy naapurini (ikää 45v.)
vastaan siihen että itse tietenkin, kukas muu ne nyt tekisi.
Hän ihan ihmeissään että
-siis osaatko sinä itse tehdä tulet grilliin?
vastasin hiukan nauraen että hei ei tämä mitään rakettitiedettä ole ja kai nyt jokainen tuon osaa.
Naapurini siihen että ei hän osaa, ja hänelle laittaa aina hänen miehensä ja miehensä on sanonutkin ettei naiset tuota osaa.
Olin hiukan suu auki kirjaimellisesti ja toivuttuani suosittelin hänenkin joskus kokeilemaan ja yllättämään niin itsensä kuin miehensä ;)

Joten siksipä kysymys kuuluuki, moniko osaa laittaa puut palamaan ilman sytystysnesteitä käyttämättä.

Aina löytyy joku pölkkypää, joka ei osaa sytyttäää puita palaman ilman sytytysnesteitä. Tai ei osaa vaihtaa sähkölamppua. Mitä sitä sellaisesta alkaa vouhkaamaan.
Ilmeisesti kuvittelet nyt itse olevasi jotenkin erikoisen pätevä, kun osaat sytyttää puut ilman sytytysnesteitä.

[QUOTE="kkk";28816138]Minä osaan. Ja osaan tehdä tulet takkaan tai nuotioon paljon paremmin kuin mieheni[/QUOTE]

"KKK", teillä taitaakin olla melko pitkät perinteet erinäisten asioiden sytyttelemisessä? :D

[QUOTE="vieras";28816142]Aina löytyy joku pölkkypää, joka ei osaa sytyttäää puita palaman ilman sytytysnesteitä. Tai ei osaa vaihtaa sähkölamppua. Mitä sitä sellaisesta alkaa vouhkaamaan.
Ilmeisesti kuvittelet nyt itse olevasi jotenkin erikoisen pätevä, kun osaat sytyttää puut ilman sytytysnesteitä.[/QUOTE]

En kuvittele olevani erikoisen pätevä vaan päinvastoin ihmettelen jos joku ei nykypäivänä osaa vaihtaa sulaketta sulaketauluun, vaihtaa lamppua tai edes sytyttää nuotiota koska nuo on minusta aivan normaalia jokapäiväiseen elämään kuuluvia asioita.
Suosittelen sinullekin että opettelet jos vielä olet näin kiinne miehessäsi ;)
Edelleen tämä ei ole rakettitiedettä ;)

Ei kaikki silti osaa. Meillä oli mökillä kylässä pariskunta ja nainen laitettiin saunaa lämmittämään.
Oli vain laittanut puita kiukaaseen, vähän sanomalehteä ja sytyttänyt sanomalehden. Laittanut luukun kiinni ja lähtenyt pois. Kävi hetken päästä katsomassa, teki samat temput ja eihän se mihinkää syttynyt.
Kolmannella kerralla menin mukaan ja näytin, että miten pitää sytyttää.

[QUOTE="Vieras";28816147]Varmaan aika moni osaa tulet tehdä jollain tasolla, mutta harva nainen kunnolla ja esim. ilman paperia tai korillista tuohia.[/QUOTE]

Kuulepas, jos taas ei kulminoitaisi kysymystä ainoastaan naisiin. Oikeampi vastaus tähän se, että Kaikki osaa sen tehdä, toiset vähemmällä määrällä sytykettä / sytykkeettömästi (käsittää kaikki mahdolliset sytytystä helpottavat konstit), kuin toiset. Ja tämä siis koskee ihan yhtälailla miehiä, kuin naisia.

Ja kyllä, myös itse saan sen tulen sinne pesään tai nuotioon.

[QUOTE="Vieras";28816147]Varmaan aika moni osaa tulet tehdä jollain tasolla, mutta harva nainen kunnolla ja esim. ilman paperia tai korillista tuohia.[/QUOTE]

Älä puhu paskaa. Et voi tietää miten jotkut tekevät sen.

No olen maalta ja osaan. En kyllä ikinä tee enkä myönnä :D Väitän, etten osaa. No kerran lämmitin saunan, mutta siihen se sitten jäikin. Miehelleni en ole kertonut, kun saa sitten itse tehdä vaan. Teen meillä ihan tarpeeksi muita juttuja.

Monenkos naisen oot nähny sytyttävän? Minusta taas ei oo yhtään ihme jos ei tarvi korillista tuohta tai pinoa paperia. Ja osaa ne miehetkin tuhlaa sytykkeitä.

No, kyllä kotona onnistuisi grilliin/takkaan, kun on sytykettä ja tikut... Mutta nuotio pelkillä puuklapeilla ilman tikkuja tai sytykettä... en olisi niin varma, onnistuisinko.

[QUOTE="Vieras";28816147]Varmaan aika moni osaa tulet tehdä jollain tasolla, mutta harva nainen kunnolla ja esim. ilman paperia tai korillista tuohia.[/QUOTE]Mä oon sytyytäny kymmeniä vuosia aina bensalla pirtinkin uunin. Voiko siihen käyttää tuohtakin? käykö männyn tuohi vai onko oltava katajasta?

:saint:

Yhteistyössä