Jospas sitä tekis huomenna saippuaa...vinkkejä koristeluun jne?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja chef
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

chef

Aktiivinen jäsen
16.02.2005
47 399
16
38
Onko täällä "saippuantekijöitä" paikalla?

Mulle kelpais kaikki vinkit siitä, että mitä sinne saippuamassan sisään voisi laittaa?

Mulla on kuivattua kookoshiutaletta, jota ajattelin laittaa kookos-saippuan sisään. Mutta olisi kivaa tehdä useampaa saippuaa kerralla, mutta ideat on vaan aika vähissä. Joten vinkkejä otetaan vastaan :)

Kanelisaippuaan kanelitanko tai peri. Kahvisaippuaan kahvinpurua :D

Mulla ois kyllä noita kanelitankoja...mutta miten mä saisin ne silleen sopivasti sen massan sisään? Olen siis kaatamassa sitä massaa maitotölkkiin, josta sitten leikkaan saippuat viipaleiksi, kun massa on hyytynyt.

Vai pitäisikö tehdä vain sitten yhden saippuan kokoinen massa siihen yhteen purkkiin, jolloin ne saa aseteltu kunnolla?

Ja miten sen saippuan käyttö sitten...meneekö vähän hankalaksi, jos joutuu kanelitangolla käsiään hinkkaamaan? :D

Värjääkö kahvinpurut sitä vaahtoa pahasti?

Taika -lehdessä oli alkukesällä kivoja kuvia hunajasaippuasta. Juoksevaa hunajaa siis saippuamassaan. Hunajahan on myös bakteereja tuhoava. Ei liikaa hunajaa, ettei tule tahmea.

[QUOTE="minttu";28826334]Taika -lehdessä oli alkukesällä kivoja kuvia hunajasaippuasta. Juoksevaa hunajaa siis saippuamassaan. Hunajahan on myös bakteereja tuhoava. Ei liikaa hunajaa, ettei tule tahmea.[/QUOTE]

Mä tein viime vuonna hunaja-saippuaa...joskin se hunaja tuli saippuaan ihan vaan hunajan tuoksuisina tippoina ja keltaisena värinä, eli ei oikeasta hunajasta :)

Taika -lehdessä oli myös raidallisia saippuoita. Eli esim 1-2cm valkoista saippuaa ja seuraava kerros sameampaa hunajasaippuaa jne. Tehty maitopurkkiin ja sitten leikattu viipaleiksi, niinkuin olit suunnitellutkin. Ne oli sitten pakattu tosi nätisti. :)

• Tykkää
Reactions: chef
Yrttejä olis kyllä piha täynnä...ja mustaherukkaakin. Pitää käydä silppuamassa ja nuuhkimassa, haiseeko se mustaherukan lehti mustaherukalle...jos, niin siinä olisi kyllä hyvä tuoksu saippualle :)

Itse oon käyttänyt kuivattuja ruusunlehtiä, laventelia ja erilaisia tuoksuöljyjä, esim. laventeliöljyä, piparminttuöljyä jne. Appelsiinituoksuiset on omia lemppareita.

Niin ja tosiaan, varsinkin jos lahjaksi oon tehnyt, oon laittanut elintarvikeväriä vähän mukaan. Tuoksun lisäksi, on kiva kun on kunnon värinenkin.

Google kertoi, ettei elintarvikeväri toimi. Siellä oli kuviakin siitä, miten elintarvikeväri muuttui aika karun näköiseksi pidemmällä aikavälillä. Mutta liekö sitten väreissä eroja? Mä ostin nimenomaan saippuaan kuuluvaa väriä ihan varmuuden vuoksi.

Google kertoi, ettei elintarvikeväri toimi. Siellä oli kuviakin siitä, miten elintarvikeväri muuttui aika karun näköiseksi pidemmällä aikavälillä. Mutta liekö sitten väreissä eroja? Mä ostin nimenomaan saippuaan kuuluvaa väriä ihan varmuuden vuoksi.

En tiedä miten muut värit käyttäytyvät, itse käytän vallan pastavärejä leivonnassa/ruuanlaitossa, eli niistä on saippuoissakin vain kokemusta. Ja ei ole väri kyllä muuttunut miksikään.

Keväällä kerhotäti huovutti itse tehdyn tuoksuvan saippuan päälle villaa. Oli jossain lehdessä ollu tämä "mökkitulijainen". Kaunis, hieman kuoriva ja jättää kuulemma ihon pehmeeks....

Mites jalkakuorinta saippua? Merisuolaa kuorimaan ja kosteuttamaan, mentholia virkistämään ja vaikka kuusen tai koivun tuoksua? Vaihtelua :)

• Tykkää
Reactions: Jätkä
Keväällä kerhotäti huovutti itse tehdyn tuoksuvan saippuan päälle villaa. Oli jossain lehdessä ollu tämä "mökkitulijainen". Kaunis, hieman kuoriva ja jättää kuulemma ihon pehmeeks....

Mites jalkakuorinta saippua? Merisuolaa kuorimaan ja kosteuttamaan, mentholia virkistämään ja vaikka kuusen tai koivun tuoksua? Vaihtelua :)

Mä olen invalidsoitunut 4 seinän sisälle, joten mun tarvikkeet on melko rajalliset...ei löydy mentholia, eikä löydy noita tuoksujakaan. Höh.

kai sitä sitten uskaltaisi itsekin testata tuon bilteman lipeän. :) siitä kun vaan kuulee niin ristiriitaisia juttuja, mutta kai se on vähän tuuristakin kiinni millaisen pullon sattuu saamaan.

Yhteistyössä