miten saan keittiöstä pois ne pienet punaiset kärpäset?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nenna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nenna

Vieras
Ne on hedelmistä innostuneita ja kun marja- ja omena-aikaan meillä on hedelmiä pöydillä, omenanraatoja roskiksessa jne. niin niiden kimpussa niitä on ja jostain tulee koko ajan lisää.
Miten saan ne pois?

Siis ellaisia 1-2mm kokoisia ja punaruskeita ja lentää tajuttoman nopeesti, eli käsin niitä ei saa pyydystettyä. Joskus jos olen saanut läiskäistyä kuolleksi niin ne on punaista verta täynnä, yök! :(

älä säilytä pöydillä tai missään mitään mikä niitä kiinnostaa..huomasin että meillä myös roskis kaappi kerää hirveesti kärpäsiä joten heitin kaikki tyhjät pullot partsille,se on nyt tää vuoden aika kyllä ne kohta häippäsee..

Laita pöydälle lasipurkki, jossa on loraus (omenaviini tms.) etikkaa, vettä ja pari tippaa astianpesuainetta. Toimi ainakin meillä satimena, nyt ovat kärpäset kadonneet tyystin.

Etikka houkuttelee kärpäsiä ja astianpesuaine rikkoo veden pintajännityksen, jolloin kärpäset hukkuvat tuohon liemeen.

meillä oli niitä joskus, ja pitkän etsinnän jälkeen löysin niiden asumuksenkin. Mulla oli silloin tiskikoneen päällä sellanen "kaislatabletti", jotain eksoottista kasvia se oli. Se vissiin kostui pesuhuoneessa sen verran et siinä oli hyvä pesiä ja munia....jöks.... Sen liinan ku hävitin, niin kärpäsetkin katos.

Alkuperäinen kirjoittaja Kärpänen:
Laita pöydälle lasipurkki, jossa on loraus (omenaviini tms.) etikkaa, vettä ja pari tippaa astianpesuainetta. Toimi ainakin meillä satimena, nyt ovat kärpäset kadonneet tyystin.

Etikka houkuttelee kärpäsiä ja astianpesuaine rikkoo veden pintajännityksen, jolloin kärpäset hukkuvat tuohon liemeen.

Käykö ihan tavallinen etikka?

Juu minulla on suuri large emätin pöksyis mikä kutisee aina niin vitusti kun nuot kaikki punaiset kärppäset munii sinne, miten ne saa sieltä pois???
Paikat pitää tietenkin suojata kärpäsverkolla (mieluiten punaisella).
RED_MARIPOSA_PANTY_BACK_600x.jpg

Paikat

• Haha
Reactions: Elena777

Yhteistyössä