Ei hemmetti, miehen suhtautuminen raskauteen.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hohhoi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hohhoi

Vieras
Yks päivä täällä valitin miten miestä ei kiinnosta raskausasiat.
Tänään otin taas puheeksi että miten sitä ei yhtään kiinnosta, ei mikään mitä kerron raskaudesta (ei koskaan kommentoi, on vaan hijaa ja jatkaa hommiaan), vastaus kuului että hän ei kuulemma ole koskaan ollut kiinnostunut biologiasta! Siis mitä!? :O

No sitten kysyin että miksei se huolehdi mun ja lapsen voinnista (kaikki ei ole mennyt ihaj putkeen, riskejä on) ja että miksei voi edes vähän yrittää huomioida tai hoivata kun kerron että mulla on huono olo tai supistaa tms. Niin tähän vastas että no on kasvanut niin että jos joku on kipeä niin ei hän koe että pitäis nyt kovin kysellä vointia.

Voi v suorastaan. Mä olen niin yllättynyt ja pettynyt.

Kyllä se vähän mietteliääksi meni kun näki mun ilmeen.

Mutta miten ihminen voi olla välittämättä kun sen rakas ( ? ) ihminen ei voi hyvin ja sen tuleva lapsikin saattaa olla vaarassa!?

En tiedä iten reagois sitten. Musta tuntuu ettei se oikein tajua että sille on ihan oikeasti tulossa lapsi josat sen pitää huolehtia loppuelämä. Vaikka sellaista on toki itse halunnut.

Se ei muuten ole mitenkään epäluotettava tai ilkeä tms. Tää raskausasia on vaan nyt tuonut pintaan tuollasen piirteen ja mua suorastaan inhottaa. :/

Ei kiinnosta biologia? No sen verran näköjään kiinnosti että laittoi lapsen alulle... siihenkö se into sitten tyssäsi? Miehet eivät usein ole kovin kiinnostuneita ihan joka peräpukamasta ja harjoitussupistuksesta, mutta kyllä pitäisi sen verran huolehtia että päivittäin kysyisi vointia tms...

• Tykkää
Reactions: Cassyput
Onko eka raskaus?
Tai no, ei mun mies ole koskaan ollut mitenkään ylikiinnostunut raskausksista, ekaa oottaessa kävi kyllä joka neuvolakäynnillä mutta seuraavissa ei tainnut edes ultrissa olla. Ei koskaan ollut mikään mahan koskettelija jne.
Hyvä isä kuitenkin ollut.
Ehkä kaikki ei vaan osaa suhtautua siihen samalla tavalla.

Niin ja mun mies oli ekassa ja kolmannessa synnytyksessä mukana. Kolmannen jälkeen sanoi että onhan se hienoa kerran nähdä, eli se eka mutta ei nyt välttämättä enempää tartte... :D

Niinpä.

Ja mä en tosiaan kaikkia peräpukamiani sille selitä vaan silloin mainitsen jos oikeasti supistaa kipeämmin tai on tullut selkäö kipeäksi tai on todella huono olo.

:/

[QUOTE="mami";28841519]Ei kiinnosta biologia? No sen verran näköjään kiinnosti että laittoi lapsen alulle... siihenkö se into sitten tyssäsi? Miehet eivät usein ole kovin kiinnostuneita ihan joka peräpukamasta ja harjoitussupistuksesta, mutta kyllä pitäisi sen verran huolehtia että päivittäin kysyisi vointia tms...[/QUOTE]

On eka raskaus.

Kyllä mä uskon että se lapsesta sitten välittää enemmän kun kiintyy.

Mutta että se ei musta viitsi välittää sen vertaa että ede vähän rittäis hieroa jalkoja tai niskoja tai edes jotain!

Tai teeskentelis edes että kiinnostaa, mut kun ei niin ei.

Mä en kyllä koskaan enää aio kommentoida mihinkään sen sille tärkeään juttuun yhtään mitään.

Alkuperäinen kirjoittaja Meitillä;28841528:
Onko eka raskaus?
Tai no, ei mun mies ole koskaan ollut mitenkään ylikiinnostunut raskausksista, ekaa oottaessa kävi kyllä joka neuvolakäynnillä mutta seuraavissa ei tainnut edes ultrissa olla. Ei koskaan ollut mikään mahan koskettelija jne.
Hyvä isä kuitenkin ollut.
Ehkä kaikki ei vaan osaa suhtautua siihen samalla tavalla.

Niin ja mun mies oli ekassa ja kolmannessa synnytyksessä mukana. Kolmannen jälkeen sanoi että onhan se hienoa kerran nähdä, eli se eka mutta ei nyt välttämättä enempää tartte... :D

Munkaan mies ei oo ollu mitenkään kiinnostunu. Sanonu vaan, et puhu naisten kans raskaudesta, ne ymmärtää paremmin. Joten tuntu, et yksin täytyy kärvistellä. Mies itse meni la- iltana miesten saunailtaan tms. Siinä saa jäädä yksin itkeskelemään vaivojensa kanssa. Miehet on ikuisia lapsia. Myös itsekeskeisiä sikoja. :-) Onneksi naiset on eläinrakkaita muuten lapset jäis tekemättä. Meillä kolme lasta ja hyvin menee. Naiset vaan on Venuksesta, miehet Marssista. :-)

Munkaan mies ei oo ollu mitenkään kiinnostunu. Sanonu vaan, et puhu naisten kans raskaudesta, ne ymmärtää paremmin. Joten tuntu, et yksin täytyy kärvistellä. Mies itse meni la- iltana miesten saunailtaan tms. Siinä saa jäädä yksin itkeskelemään vaivojensa kanssa. Miehet on ikuisia lapsia. Myös itsekeskeisiä sikoja. :-) Onneksi naiset on eläinrakkaita muuten lapset jäis tekemättä. Meillä kolme lasta ja hyvin menee. Naiset vaan on Venuksesta, miehet Marssista. :-)

Heh, just näin. Oon tähän ikään mennessä huomannut, et parhaiten pärjää ku ottaa löysin rantein miesten kans. Onhan ne vähän pönttöjä, mut ah, niin ihania..

Mulle tuli vähän sellainen olo, että haluat raskautta palvovan miehen. Ei siis millään pahalla, tuosta jalkojen hieronnasta vaan.. Että haluaisit elokuvien huomaavaisen herrasmiehen joka hieroo varpaita ja hakee jäätelöä yöllä.

No, ehkä sun pitää keskustella miehen kanssa toiveistasi.

• Tykkää
Reactions: kepsis
Sitä varten on terveydenhuolto ja lanssi jos tulee ongelmia.

Ei tarvinne vissiin kummankaan teidän osata olla mitenkään kiinnostuneita biologiasta saadaksenne lapsen.

Niitä on kuulemma tehty ennenkin ilman tuota mielenkiintoa ja rakastettu silti sitä nyyttiä mikä sieltä pyllystä on putkahtanut.

Joopa joo, raskautta palvovan. Kun jaksais ede yhden kerran kommentoida johonkin raskausasiaan tai sanoa edes että yritä jaksaa kulta kun melkein itken kivusta tai pahoinvoinnista!

Ok, eli on ihan normaalia että miestä ei kiinnosta esim edes vähän hieroa mun selkää jos se helpottaisi mun oloa?

Ei tarvinne vissiin kummankaan teidän osata olla mitenkään kiinnostuneita biologiasta saadaksenne lapsen.

Niitä on kuulemma tehty ennenkin ilman tuota mielenkiintoa ja rakastettu silti sitä nyyttiä mikä sieltä pyllystä on putkahtanut.

Ja siis onko sekin normaalia että miestä ei kiinnosta tietää mitkä riskit ovat olemassa sekä mun että lapsen suhteen että tietäis edes jotenkin miten toimia missäkin tilanteessa?

Hiljattain lehdessä ollutta hyvää kolumnia lainaten "miehet eivät ole marsista ja naiset venuksesta vaan molemmat ovat maasta." Miehiä on erilaisia. Eikä ap kuulosta että haluaisi että raskauttaan palvotaan tai vaivoja paisutellaan vaan että joskus mies sanoisi ystävällisen sanan edes. Ei se ole palvontaa vaan normaalia arkipäivän huomaavaisuutta puolisoa kohtaan.

Helpommin pärjää omillaan, kun ei edes odota hierontaa tms. Sitä voi kuitenkin pyytää. Silloin täytyy muistaa, et naisen täytyy hieroa myös miehen hartioita tms. On tietenki harmittanu, ku huomas ettei nainen olekaan 'prinsessa' kuten pienenä tuli leikittyä tyttöjen kans. Vastaaja nainen.

Joopa joo, raskautta palvovan. Kun jaksais ede yhden kerran kommentoida johonkin raskausasiaan tai sanoa edes että yritä jaksaa kulta kun melkein itken kivusta tai pahoinvoinnista!

Se ei vain miehelle ole niin konkreettinen juttu, kun nainen sen lapsen kantaa sisällään. Mun mies ei ollut kanssa yhtään kiinnostunut raskaudesta, neuvolaan tuli silloin kun pyysin (yleensä oli töissä), synnytyksessä poistui ennen ponnistusvaihetta, ei edes pessyt lasta. Ja ihan hyvä isä on, kaikin puolin, rakastaa lastaan.

Ps. miehet eivät yleensä tykkää itkemisestä, siis huomionhakukeinona, ja jos sinulla on oikeasti niin kovia kipuja että itket, ota yhteys äitiyspolille.

Ei kannata yrittää yhtään puskea järkeä tai logiikkaa tähän soppaan. Naiset rakastavat draamaa, tunteita, valittamista ja etenkin rääkymistä. Ja jos sitä draamaa ei ole niin sitä kehitetään, vaikka sitten siitä että mies ei jaksa vouhottaa ja intoilla kaikista naisen raskauteen liittyvistä kysymyksistä.

• Tykkää
Reactions: kepsis
Mies ei taida ihan päästä perille mistä on kysymys ennen kuin lapsi syntyy. Itsellesi asia on konkreettinen, kun maha kasvaa ja lapsi potkii, mutta miehelle vasta kun lapsi syntyy. Älä hermostu, kyllä se mieskin siinä lämpenee kun näkee uuden tulokkaan.

Ei miehen kuulu välinpitämätön olla raskaudesta, aivan kuten ei muulloinkaan ilman raskautta. Kyllähän sitä normaalistikin luulisi puolison vointi kiinnostavan.

Ei meilläkään mies tarjoa hierontaa ym. ilman että sille sanoo vaikka jo kolmas raskaus menossa. Kyllä sitä kiinnostaa miten voin tai mitä neuvolassa sanotaan mutta ei se mun ympärillä pörrää raskausopukset kädessä ja hoivaa mua.

Kumpikaan ei meistä ei esim. ymmärrä sitä piirrettä raskaana olevilla että pitää sitten vaikka keskellä yötä pistää mies kauppaan/ravintolaan hakemaan jotain tiettyä ruokaa kun ei vaan pysty olemaan ilman. Ja parasta kuinka joillain se iskee heti raskaustestin näytettyä plussaa. Ja jos mies ei hae niin silloin se on maailman tunteettomin idiootti joka ei puolisostaan välitä. Niinkuin joku jo kirjoittikin niin nuo on suoraan jostain elokuvista opittua.

Ehkä ap miehesi ei vaan ymmärrä mitä käyt läpi kerta hän ei itse sitä vauvaa konkreettisesti tunne eikä näe. Ehkä tilanne tulee hälle todelliseksi vasta vauvan synnyttyä. Jospa neuvolassa mukana käyminen saisi miehen ymmärtämään ettei vaivasi ole keksittyä ja mies tajuaisi huomioida sinua paremmin.

Yhteistyössä