Voi ku olis rahaa ostaa tämä talo ja remontoida se talon tyylillle sopivasti

Scarlett O Harava

Tunnettu jäsen
17.08.2004
61 304
187
63
Myytävät Asunnot, omakotitalo, 4 huonetta, Keskusta, Teuva, Etelä-Pohjanmaa, 9785155 - Etuovi.com

Mä oon tuota taloa ihastellu ulkoa päin jo lapsena. Ku tuo talo tuli myyntiin ekan kerran usiempi kuukausi sitte niin ihmiset rupes linkittämään sitä faceen ja siinä selvis, että on ollu monen unelma jo lapsesta asti tuo talo.

Silloon ekan myynnin aikaan kaveripariskunta kävi tuota taloa kattomas ja totesivat, että remonttiin saa varata vähintään sen verran mikä on talon myyntihinta joka tais silloon olla 80 000. Mä tiän joitaki ihmisiä jotka on käyny tuos talos sisällä muista syistä ja he sanovat, että remonttia kyllä vaatii ja paljo.

Mutta oikiasti ku olis rahaa niin tuostahan sais aiva unelman! No joku onnellinen tuon ostaa ja kunnostaa.

Onko teillä muilla unelmia joiden esteenä on sellaanen pieni ikävä juttu ku raha. :D

Mun mielest taas tuos ei juurikaan korjattavaa. Noitten 60-luvun kerrosten alta löytyy todnäk alkuperäistä. Kylppärin räjäyttäisin mut muuten vain pintaremppaa. Meil talo josta moni kauhistu et kamala työ. Kuitenkin täysin asuttavas kunnos ollut koko ajan ja remppaan menny joku 10tonni. Kun ymmärtää et vanhasta ei kannata tehdä uutta.

Mun mielest taas tuos ei juurikaan korjattavaa. Noitten 60-luvun kerrosten alta löytyy todnäk alkuperäistä. Kylppärin räjäyttäisin mut muuten vain pintaremppaa. Meil talo josta moni kauhistu et kamala työ. Kuitenkin täysin asuttavas kunnos ollut koko ajan ja remppaan menny joku 10tonni. Kun ymmärtää et vanhasta ei kannata tehdä uutta.

Kyllä niitten kerrosten alta löytyy ihan sitä itteensä, usko pois. :D
Jos sanot, että remppaan on mennyt 10 tonnia niin valehtelet, tai et ole koskaan oikeasti rempannut vanhaa taloa. Meillä maksoi uusi kylppäri lähemmäs 20t.
Jo vanhaan taloon sopivat maalit ja materiaalit on kalliimpia kuin lateksit muovit. :)

Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;28909999:
Tottahan tuonkin joku modernisoi pilalle ja vetää sellaiseksi kliinisen valkoiseksi ja heittää sinne rosteriset kodinkoneet.

Tämä on just se mitä pelkään, että joku tekee tuolle talolle. :mad: Oon kyllä usiasti harmitellu sitä, että isä ja äiti päätti rakentaa uuden talon ja purkaa vanha pohjalaastalon missä asuttiin 80-luvun alkupuolella. Sen talon remontti olis maksanu saman verran ku uus talo, niin vanhempien valinta oli uus talo. Olishan se 1911 rakennettu talo ollu hieno remontoituna. Olis vain pitäny tehdä kaikki sisävessasta lähtien... Onneks on kuitenki vanhoja huonekaluja, työvälineitä ja joitaki juomalaseja jäljellä vuosikymmenien takaa!

Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;28909999:
Voi tuo keittiö on ihana! Tottahan tuonkin joku modernisoi pilalle ja vetää sellaiseksi kliinisen valkoiseksi ja heittää sinne rosteriset kodinkoneet.

Jep, ja kaikkialta muualta kuorrutetaan valkoisella maalilla lattiasta kattoon ja/tai revitään vanhat pinkopahvit että saadaan ne ihanan rustiikkiset hirret esiin. Jotka tietty maalataan valkoiseksi. Ja vanhat ikkunat heti ekana vaihtoon ettei talvella palelluta.

Mä oon aina vähän haaveillut vanhan kyläkoulun tai juna-aseman remontoimisesta.

Täällä on joku vuosi sitte ostanu joku pariskunta tuon keskustan rautatieaseman ja kunnostanu sitä. Olis kiva nähdä miltä näyttää sisältä.

Täällä junia jonku verran kulkee paikkakunnan läpitte, mutta kaikki asemat on ollu suljettua jo vuosia koska matkustajaliikennettä ei oo ku ehkä kerran vuodes jonku Kaskisten kalarantapäivien takia tai joskus täältä on menny juna Seinäjoelle tangomarkkinoolle. Mäki lähdin ekan kerran matkustajajunan kyytiin täältä tänä kesänä. :D

Täällä on joku vuosi sitte ostanu joku pariskunta tuon keskustan rautatieaseman ja kunnostanu sitä. Olis kiva nähdä miltä näyttää sisältä.

Täällä junia jonku verran kulkee paikkakunnan läpitte, mutta kaikki asemat on ollu suljettua jo vuosia koska matkustajaliikennettä ei oo ku ehkä kerran vuodes jonku Kaskisten kalarantapäivien takia tai joskus täältä on menny juna Seinäjoelle tangomarkkinoolle. Mäki lähdin ekan kerran matkustajajunan kyytiin täältä tänä kesänä. :D

Pitäisi itsekin matkustaa pitkästä aikaa junalla, en ole vuosiin ollut. Lapsen se oli kesän kohokohta päästä junalla reissaamaan.

Tuollaisessa vanhassa miljöössä olisi jo joulunkin järjestäminen niin ihanaa ja tunnelmallista

Voi miten kaunis, ulkoa ainakin! Ja halpa! :D

Oma haaveeni on Amiraali Constedtin rannasta rivariasunto, ne on tullut nyt myyntiin/varattaviksi. Sellainen 4h+k olisi periaatteessa mahdollinen, jos myisi kaiken jo nyt olevan, mutta mies ei todellakaan suostu. Odottelen siis rauhassa jonkinmoista lottovoittoa :D

Olen myös pienestä asti ihaillut lapsuuden maisemissa, Oulunkylässä ollutta keltaista, ränsistynyttä "aavetaloa". Joku sen oli muutama vuos takaperin ostanut ja/tai kunnostanut uudenveroiseksi. Kaunis oli vanhana ja kaunis on nyt.
Äitille olen luvannut ostaa pöntön sieltä suunnin, jos lottovoitto iskee :D

Nuo on kyllä niin ihania nuo vanhat talot... *huoh*. Itsekin työn puolesta monessa tosi upeassa talossa käynyt ja voi pojat miten odotankaan sitä loton jättipottia.... :whistle: :D Eli en ikinä tule itsekään pääsemään sellaisiin taloihin käsiksi. Kun niiden muorien ja paapojen lapset ja lapsenlapsekin tuntuu olevan onnellisesti aviossa... ;) :D Ja siis sellasia taloja, missä huonekaluista lähtien kaikki on säilytetty "samalla vuosisadalla", eli niitä ei ole rempattu piloille vaan säilytetty just se vanha upea alkuperäinen tyyli.

Sitä en osaa sanoa, missä kunnossa on katto, tarviiko ulkoverhoilu uusia, putket varmaan ainakin... Mutta muuten kyllä näytti mielestäni siltä, että aika paljon saisi aikaan pelkällä pintaremontilla. Kylppäri tietty uusiksi ja portaat ainakin. Oi kumpa pääsis livenä kurkkimaan...

Yhteistyössä