Karppaajia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pitkästä aikaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pitkästä aikaa

Vieras
Aloitin kunnon karppauksen taas noin vuoden tauon jälkeen, ja koitan palautella mieleeni niitä juttuja. Mitäs te muut karppaajat ootte syöneet tänään? Laitampa tähän mun syömiset tälle päivälle:
Aamupala: real-ruisleipä, margariinilla, juustolla, kinkulla, salaatinlehdellä kurkulla. Maitokahvi
Lounas: munakas kinkulla, paprikalla ja sipulilla, tomaatti, salaattia reilusti
Välipala:vadelmarahka, kermaa kunnon loraus.
Päivällinen: Täytettyä paprikaa, täytteenä jauheliha, sipuli, aurajuusto.
Iltapala:rahkaa, loraus kermaa ja lakkoja.

Tuo ruisleipä on mulle aamulla niin ehdoton, vaikka se karppaajan ruokavalioon kuulukkaan. Miltä muuten vaikuttaa?

Leipää lukuunottamatta ihan karpit eväät. Proteiiiniakin on ja rasvaa. Tuosta leivästäkään ei ainakaan mulla ole varaa määkiä, itse rouskuttelen silloin tällöin näkkärin tai palan rutikuivaa, kovaa ruisleipää herkkupalakseni.

Margariinin vaihtaisin voihin tai Oivariiniin. Kahviin voi halutessaan laittaa kermaa.

Minä olen syönyt tänään puuroa, jonka nesteen kiehautin veteen muussatuista mustikoista ja mansikoista, niitä oli yhteensä n. kourallinen. Suurustin jäähtyneen liemen psylliumjauheella. Kyytipojaksi sekoitin kermarahkaa.

Lounaalle tein parsakaali-broilerigratiinia, lisäksi valkosipulikastiketta. (joo, olen koukussa valkosipuliin)

Illalla olisin tehnyt munakkaan, mutta kävin kylässä ja emäntä oli tehnyt voileipäkakkua. Ei ollut erityisen karppia leivän osalta, mutta en kehdannut alkaa nirsoilla ja toisekseen tiedän, että hänen tekemänsä voileipäkakut ovat taivaallisia. Olihan siinä kinkkua, tuorejuustoa ja majoneesiakin, jotka kelpaavat karpillekin, kurkkusalaatti ja se leipä saivat nyt tämän kerran mennä seulasta läpi.

Yhteistyössä