Mitä vanhemmaksi tulee

En halua rinnalleni ihmistä, joka ei pysty keskustelemaan kanssani ja jonka musiikki-, taide-,ruoka-, historia-,elämänkokemus-, maailmankuva ym on kuin kolmannelta planeetalta.
Siksi olen ottanut itselleni muutaman vuoden vanhemman puolison, joka jakaa kanssani niin vuoteen kun muutkin luettelemani asiat.
Sitäpaitsi olen kyllä täysin sinut vuosieni kanssa eikä minun tarvitse enää esittää kaksikymppistä.

Nämä palstapapat eivät hae älykästä keskustelukumppania eivätkä tasavertaista puolisoa itselleen.
Nuorta naista on helpompi hallinta henkisesti ja tuovat iloa viimeisille vuosille petipuuhiin piristykseksi. Ja aina voivat vaihtaa nuorempaan, jos rahaa vaan riittää.

Tämä pitää papat nuorekkaina ja haluttavina, suotakoon toki heille. Eivät tarvitse mitään muuta kuin nätin huonekalun.

Sitä nopeammin vuodet vierii. Miten voi olla taas joulukuu?

Kiihtyy vaan, jotenkin ei edes ymmärrä minkä ikäinen jo on.
Paitsi siitä, että kaikesta palautuminen on hidasta, uni tärkeätä eikä maistu alkoholi ja on kaikenlaista pientä kremppaa. Ja kirkasvalon loisteessa kun meikkaa ennen töihin lähtöä, , realismia pukkaa päälle mattopiiskan tavoin ;)

Kiihtyy vaan, jotenkin ei edes ymmärrä minkä ikäinen jo on.
Paitsi siitä, että kaikesta palautuminen on hidasta, uni tärkeätä eikä maistu alkoholi ja on kaikenlaista pientä kremppaa. Ja kirkasvalon loisteessa kun meikkaa ennen töihin lähtöä, , realismia pukkaa päälle mattopiiskan tavoin
Kuuntelin Ylen kuunnelman samalla kun täytin sanaristikkoa. Olen sodasta palanneen isän tytär. Edesmennyt anoppini oli Karjalan evakko, ja lasteni isän ukki kuoli sodassa astuttuaan miinaan. Joten älkää ihmetelkö miksi tykkään availla ihmisten tunnelukkoja.
Minulle ikääntyminen on ihana asia. Sain aikoinaan likaa huomiota ulkonäköni takia. Tuntemattomat tulivat kehumaan aivan viime vuosina. Olen helpottunut, kun nykyään en enää kiinnitä kenenkään huomiota.

En halua rinnalleni ihmistä, joka ei pysty keskustelemaan kanssani ja jonka musiikki-, taide-,ruoka-, historia-,elämänkokemus-, maailmankuva ym on kuin kolmannelta planeetalta.
Siksi olen ottanut itselleni muutaman vuoden vanhemman puolison, joka jakaa kanssani niin vuoteen kun muutkin luettelemani asiat.
Sitäpaitsi olen kyllä täysin sinut vuosieni kanssa eikä minun tarvitse enää esittää kaksikymppistä.
Hmm... kolmas planeetta on tellus eli maa. Ihan hyvä, jos elämänkokemus on täältä.

On aika kova vaatimus, että puoliso jakaisi kaikki arvot ja kiinnostuksen kohteet. Onneksi täydennyksenä voi sitten olla ystäviä, joilla on esim. samankaltainen musiikkimaku ja joiden ei tarvitse esittää kaksikymppistä, riittää kun ovat yli.

Oliko palstamammojen jälkeläisiä jonossa?

• Tykkää
Reactions: Setis.
Paitsi siitä, että kaikesta palautuminen on hidasta, uni tärkeätä eikä maistu alkoholi ja on kaikenlaista pientä kremppaa...
Olen onnekseni huomannut olevani fysiikaltani hyvin poikkeava ikäisistäni ja paljon nuoremmistakin positiivisessa mielessä. Ei ole kremppoja, ei kankeutta nivelissä, tukirangassa tms. liikuntaan vaikuttavassa osassa kehoa.

Pärjään erittäin hyvin maastossa ihan nuorten ja urheilullistenkin seurassa. Esim. kävelymattoa ahkerasti käyttävää Annieta jouduin odottelemaan usein kun kuljettiin kuntoillen ja luontoa ihaillen laajalla ja sateiden takia pehmeällä/hieman upottavallakin sänkipellolla. Palautuminenkaan ei tuota ongelmia, kun tehtiin kyseisiä retkiä 3 pv putkeen.

7-kymppiselle hujaus

Tätäkään en ihan täysin allekirjoita. Sovittiin että vuoden päästä vietetään joulumme Filippiineillä, nyt tuntuu että siihen menee ikuisuus...

Olen onnekseni huomannut olevani fysiikaltani hyvin poikkeava ikäisistäni ja paljon nuoremmistakin positiivisessa mielessä. Ei ole kremppoja, ei kankeutta nivelissä, tukirangassa tms. liikuntaan vaikuttavassa osassa kehoa.

Pärjään erittäin hyvin maastossa ihan nuorten ja urheilullistenkin seurassa. Esim. kävelymattoa ahkerasti käyttävää Annieta jouduin odottelemaan usein kun kuljettiin kuntoillen ja luontoa ihaillen laajalla ja sateiden takia pehmeällä/hieman upottavallakin sänkipellolla. Palautuminenkaan ei tuota ongelmia, kun tehtiin kyseisiä retkiä 3 pv putkeen.

Tätäkään en ihan täysin allekirjoita. Sovittiin että vuoden päästä vietetään joulumme Filippiineillä, nyt tuntuu että siihen menee ikuisuus...
Tunsin kolme ikäistäsi nuorekasta, aktiivista ja liikunnallista miestä. Yksi oli armoton suunnistaja ja kiersi ympäri Suomea juoksemassa kilpailuissakin. Yksi oli kovakuntoinen hiihtäjä ja hän hiihti tuhansia kilometrejä vuodessa. Kun lunta ei ollut niin kävi hiihtämässä joko rullasuksilla tai hiihtoputkessa.
Yksi heistä ajoi fillarilla. Sitten tuli toppi ja yhdellä todettiin ärhäkkä eturauhassyöpä, hiihtäjä tuupertui ja kuoli ladulle kun aortta repesi ja juoksijan juoksut kielsi lääkäri kun lonkat ja polvet olivat kuluneet loppuun. Nyt köpöttelee kyynärsauvojen kanssa ja odottelee pääsyä keinonivelten vaihtoon.
Hyvä fyysinen kunto ei aina ole tae siitä etteikö ikääntyminen ole käynnissä elimistössä.
Ehkä elämä nuoremman ihmisen kanssa saa unohtamaan oman ikääntymisen ja lähestyvän kuoleman
ja voi siten olla lääke henkiselle jaksamiselle. Kannattaa kuitenkin muistaa oma rajallisuus niin ettei polta itseään loppuun normaalia lyhyemmässä ajassa.

Tunsin kolme ikäistäsi nuorekasta, aktiivista ja liikunnallista miestä. Yksi oli armoton suunnistaja ja kiersi ympäri Suomea juoksemassa kilpailuissakin. Yksi oli kovakuntoinen hiihtäjä ja hän hiihti tuhansia kilometrejä vuodessa. Kun lunta ei ollut niin kävi hiihtämässä joko rullasuksilla tai hiihtoputkessa.
Yksi heistä ajoi fillarilla. Sitten tuli toppi ja yhdellä todettiin ärhäkkä eturauhassyöpä, hiihtäjä tuupertui ja kuoli ladulle kun aortta repesi ja juoksijan juoksut kielsi lääkäri kun lonkat ja polvet olivat kuluneet loppuun. Nyt köpöttelee kyynärsauvojen kanssa ja odottelee pääsyä keinonivelten vaihtoon.
Hyvä fyysinen kunto ei aina ole tae siitä etteikö ikääntyminen ole käynnissä elimistössä.
Ehkä elämä nuoremman ihmisen kanssa saa unohtamaan oman ikääntymisen ja lähestyvän kuoleman
ja voi siten olla lääke henkiselle jaksamiselle. Kannattaa kuitenkin muistaa oma rajallisuus niin ettei polta itseään loppuun normaalia lyhyemmässä ajassa.
No onhan se itsestään selvää että ikääntyminen on käynnissä ihan jokaisella meistä. Minua ei ollenkaan voi verrata tuttuihisi, överi on överiä ja todella fyysisesti rankkaa ja kuluttavaa.

Paikallinen urheiluseura pyysi aikoinaan minua usein tuomaan pisteitä heille kun oli piirimestaruuskisoja. Sain mitaleita treenaamatta pätkän vertaa. Olisivat halunneet minut ihan treeniohjelmiinkin tullakseni vielä paremmaksi. Muttei kiinnostanut sellainen orjallinen ja päivittäinen rääkki. Joskus kokeilin kun yksi aktiivisesti kisaava kaverini teki hlökoht ohjelman, muttei kiinnostanut kuin parisen viikkoa. Onneksi en yrittänyt sen pitemmälle, voisi tosiaan olla niitä kremppoja nyt…

Tuli muuten ikäänkuin shokki kun s-postissa tuli tarjousviesti keinoniveliin liittyen :eek:

Kas kun omat toimii ihan erinomaisesti kyllä vielä 👍

Uudehkona palstalaisena et tiedä miten Setis puhuu keski-ikäisistä naisista. Eihän hän nimimerkkiään ole tuulesta temmannut
Jos et ole hänen mielistelijä, varaudu loputtomaan ajojahtiin.
Hän riitelee palstalla S-ryhmän kauppaketjun kanssa. Ehkä minäkin joku päivä sanon suorat sanat Lidlille elävässä elämässä. Syytän kauppaa liian hyvistä croissanteista, jotka edesauttoivat lihomista. Se ralli on jo menneisyyttä kuten myös tämän palstan pervojen viesteihin reagointini.

Jos et ole hänen mielistelijä, varaudu loputtomaan ajojahtiin.
Hän riitelee palstalla S-ryhmän kauppaketjun kanssa. Ehkä minäkin joku päivä sanon suorat sanat Lidlille elävässä elämässä. Syytän kauppaa liian hyvistä croissanteista, jotka edesauttoivat lihomista. Se ralli on jo menneisyyttä kuten myös tämän palstan pervojen viesteihin reagointini.
Älkää uudet pelästykö tuota harhaista mummoa. Käy sääliksi vakavasta paranoiasta kärsivää Alepaa. Hänen päänsä sisään on selvästi tunkeutunut 🪱 -mallinen kalvava mato. En ole riidellyt koskaan minkään ketjun kanssa.

Luin Annan nettisivulta jutun entisen kansanedustajan Sinikka Hurskaisen elämästä. Hän myös tuumasi, että vuodet kiitävät yllättävän nopeasti. Kesti hetken aikaa kunnes muistin hänet julkisuudesta.
Selasin eilen vanhoja sähköposteja ja heitin niitä roskiin.
Jäin ihailemaan yhtä valokuvaani hotelli Tornin terassilla.
Hätkähdin miten hyvinvoiva ja kaunis olen kuvassa.
Meistä jokainen vanhenee ja ikä tuo muutoksia.
Menneisyyteen ei pidä takertua. Pitää ajatella asioistaan kuin Sinikka. Ehkä näin jutun luettuani mukavan unen lasteni isästä. Hän istui autossa, jossa oli iso säiliö täynnä viinimarjamehua. Kysyin oletko itse mehustanut sen kesämökin marjapensaiden marjoista. Sitten hän käveli auton takaosaan hyvin laihana. Ihmettelin, että hän liikuntaestesenä pystyi kävelemään normaalisti. Siihen uneni päättyi.
Olen ennekin nähnyt vastaavia unia. Hän sai aivohalvauksen reilu kymmenen vuotta sitten ja toipui ihmeen kaupalla pitkästä koomasta.
Media on täynnä terveysuutisia varsinkin joulun jälkeen.
Vauva av:n ketjussa joku kirjoittaa, että painonhallinnassa ravinto on 80 % ja liikunta 20 %.

Luin Annan nettisivulta jutun entisen kansanedustajan Sinikka Hurskaisen elämästä. Hän myös tuumasi, että vuodet kiitävät yllättävän nopeasti. Kesti hetken aikaa kunnes muistin hänet julkisuudesta.
Selasin eilen vanhoja sähköposteja ja heitin niitä roskiin.
Jäin ihailemaan yhtä valokuvaani hotelli Tornin terassilla.
Hätkähdin miten hyvinvoiva ja kaunis olen kuvassa.
Meistä jokainen vanhenee ja ikä tuo muutoksia.
Menneisyyteen ei pidä takertua. Pitää ajatella asioistaan kuin Sinikka. Ehkä näin jutun luettuani mukavan unen lasteni isästä. Hän istui autossa, jossa oli iso säiliö täynnä viinimarjamehua. Kysyin oletko itse mehustanut sen kesämökin marjapensaiden marjoista. Sitten hän käveli auton takaosaan hyvin laihana. Ihmettelin, että hän liikuntaesteisenä pystyi kävelemään normaalisti. Siihen uneni päättyi.
Olen ennenkin nähnyt vastaavia unia. Hän sai aivohalvauksen reilu kymmenen vuotta sitten ja toipui ihmeen kaupalla pitkästä koomasta.
Media on täynnä terveysuutisia varsinkin joulun jälkeen.
Vauva av:n ketjussa joku kirjoittaa, että painonhallinnassa ravinto on 80 % ja liikunta 20 %./korjasin

Yhteistyössä