Näin eilen ystäväni miehen baarissa toisen naisen kanssa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kertoako?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kyl mä kertoisin, laittasin vaikka tekstarin. Mitään semmosta en viittis että kutsuisin kylää tarkoituksenani kertoa tuosta, koska ei olis itsekään kiva tulla kutsutuks jollain tommosella taka-ajatuksella. Ja sit ku laittas tekstarin, sil ihmisel ois tilaa hajoilla rauhassa ilman et oon kattomassa.

• Tykkää
Reactions: Vaimo-Rakas
[QUOTE="vieras";28934698]

Nimittäin jos itse saisin tietää, että minusta on laulanut kaverini esim. herra x:n vaimo rouva x....niin satavarmana kertoisin ihan kaiken mahdollisen pahan tästä rouva x:stä sen jälkeen herra x:lle, kun meni minut suolaamaan.

Samantien alkaisin kaikin mahdollisin tavoin horjuttaa heidän liittoaan, mm. kutsumalla maksullisia naisia mökki v-lopuille...yms ja tekisin kaikkeni, että se liitto tulee päättymään eroon. Usein silloin ne liittot hajoaa myös.

Siinä vain vinkki AP:lle, tämä kaverin mies todennäköiseski kostaa sinulle jotenkin tämän, jos asiasta laulat. Jos ei tiedä sinun menneisyydestä mitään ja ei rupea miehellesi valehtelemaan asioista...niin vähintäänkin aiheuttaa tarjoamalla kiusauksia niin paljon miehesi eteen, että jossain vaiheessa pettää sinua.

Suosittelen viedlä vahvasti harkitsemaan, kerjätäkkö verta nenästä vapaaehtoisesti vai ei.[/QUOTE]

Sä et todellakaan ole ihan terve. Kannattaisi toi pääpuoli käydä jossain tsekkauttamassa...

Itse haluaisin tietää ja vaikka kaveruuden menettämisen uhallakin kertoisin mitä olen nähnyt. Ei ole sinun syytäsi mitä kaverin mies teki, mutta aivan kamalaa se jos tietäisit mitä selän takana touhutaan. Ehkä kaverisi suuttuu mutta toivottavasti ymmärtää myöhemmin.

Kyl mä kertoisin, laittasin vaikka tekstarin. Mitään semmosta en viittis että kutsuisin kylää tarkoituksenani kertoa tuosta, koska ei olis itsekään kiva tulla kutsutuks jollain tommosella taka-ajatuksella. Ja sit ku laittas tekstarin, sil ihmisel ois tilaa hajoilla rauhassa ilman et oon kattomassa.

Mun mielestä taas hyvä ystävä on sellainen, jonka haluaisi luokseen syömään vaikka munkkipossuja tai juomaan kanssaan konjamiinia (sekä ennenkaikkea tietenkin kiroilemaan miesten typeryyttä) juuri silloin, kun jotain kamalaa on tullut tietoon.

• Tykkää
Reactions: Joxu
Alkuperäinen kirjoittaja epätodellinen;28934878:
Mun mielestä taas hyvä ystävä on sellainen, jonka haluaisi luokseen syömään vaikka munkkipossuja tai juomaan kanssaan konjamiinia (sekä ennenkaikkea tietenkin kiroilemaan miesten typeryyttä) juuri silloin, kun jotain kamalaa on tullut tietoon.

No mä ainakinnitse haluaisin jonkun aikaa miettiä asiaa, uskonko sitä edes ja että kenelle kannattaakaan olla vihainen. En haluaisi olla silloin kaverilla juomassa jotain konjamiinia kun kuulisin että mies olis pettänyt. En tiedä miten käyttäytyisin.

• Tykkää
Reactions: __Maarit__
Tämä ystäväni mies on enemmänkin minun mieheni kanssa tekemisissä, heillä on mm. samantyyppinen musiikkimaku, joten käyvät usein musiikkitapahtumissa yhdessä. Minä nyt lähinnä näen häntä ystäväni kautta.

En tiedä, minusta olisi vähän outoa lähestyä tätä miestä asian tiimoilta, koska tuntuisi, että toimisin ystäväni selän takana. Mies ei tosiaan tiedä, mitä minä olen nähnyt, ei huomannut minua baarissa kun oli muuta mielenkiintoista... Jos otan häneen yhteyttä, voi se toimia myös "varoituksena", jos nyt kukaan ymmärtää mitä ajan takaa.

Oma mieheni on edelleen sitä mieltä, että ei kerrota. Nyt hän lenkille lähtiessään vielä vannotti, etten tee asian eteen mitään. Ärsyttää nyt jo omakin mies!

Niinpä niin...Jos käräytätte ystäväsi miehen, oma miehesi pelkää, että tämä tekee saman hänelle. Kyllä tällaiset "musiikkitapahtumat" tiedetään. Todennäköisesti pitävät hauskaa toisten naistensa kanssa ja te kaksi tyhmyriä ette tajua yhtään mitään.

Näin meitä naisia on helppo kusta silmään :)

[QUOTE="just";28934850]Sä et todellakaan ole ihan terve. Kannattaisi toi pääpuoli käydä jossain tsekkauttamassa...[/QUOTE]

Ihan terveeksi kyllä minut on todettu.

Tahdoinpa vaan AP:ta varoittaa siittä, että miten ystävät saattavat muuttua lampaista susiksi väärien valintojen takia. Siksi tuntuukin aika tyhmältä puuttua miden ihmisten asioihin, vaikka olisi loistava mahdollisuus sulkea silmänsä niiltä ja keskittyä elämään sitä omaa elämää.

Jos itse suolaa muita, niin on hyvin todennäköistä että se suolattu suolaa takaisin päin. Kannataako omaa liittoa rikkoa vain siksi, että ei osaa pitää turpaa kiinni oikeassa paikassa?

[QUOTE="vieras";28934698]Kysyn vaan, että kellä on ihan oikeasti 100%:sti niin puhdas omatunto, ettei ole mitään salattavaa koskaan puolisoltaan?

Nimittäin jos itse saisin tietää, että minusta on laulanut kaverini esim. herra x:n vaimo rouva x....niin satavarmana kertoisin ihan kaiken mahdollisen pahan tästä rouva x:stä sen jälkeen herra x:lle, kun meni minut suolaamaan.

Samantien alkaisin kaikin mahdollisin tavoin horjuttaa heidän liittoaan, mm. kutsumalla maksullisia naisia mökki v-lopuille...yms ja tekisin kaikkeni, että se liitto tulee päättymään eroon. Usein silloin ne liittot hajoaa myös.

Siinä vain vinkki AP:lle, tämä kaverin mies todennäköiseski kostaa sinulle jotenkin tämän, jos asiasta laulat. Jos ei tiedä sinun menneisyydestä mitään ja ei rupea miehellesi valehtelemaan asioista...niin vähintäänkin aiheuttaa tarjoamalla kiusauksia niin paljon miehesi eteen, että jossain vaiheessa pettää sinua.

Suosittelen viedlä vahvasti harkitsemaan, kerjätäkkö verta nenästä vapaaehtoisesti vai ei.[/QUOTE]

Oot oksettava.
Jos mä oisin se rouva x, niin kieltäisin mieheltäni tietenkin olemasta sun, petturipaskan kaveri enää. Tekisin kaikkeni, että sinä petturiniljake jäisit täysin yksinäiseksi, minkä ansaitsetkin. Sinä et ansaitse perhettä etkä ystäviä.

Hei, olen täällä yhä linjoilla.

Uskon, että huomenna on paras mahdollisuus kertoa ja puida tämä asia läpi, kun ystäväni on vienyt lapsensa hoitoon ja tulee meille käymään. Mieheni on töissä ja minulla on aikaa.

Parempi kertoa kasvotusten, hän kyllä "uskaltaa" romahtaa nähteni ja tietää varmasti saavansa kaiken mahdollisen tuen, sillä hetkellä ja myöhemminkin. Olemme käyneet ennenkin vaikeita asioita yhdessä läpi, emme mitään tähän verrattavaa, mutta kuitenkin.

Tekstiviestin lähettäminen tuntuu tylyltä vaihtoehdolta, kun miettii, että toinen saattaisi olla kotiaskareissaan, leikkiä lapsen kanssa, kestittää vieraita jne...

[QUOTE="nannannaa";28934901]Oot oksettava.
Jos mä oisin se rouva x, niin kieltäisin mieheltäni tietenkin olemasta sun, petturipaskan kaveri enää. Tekisin kaikkeni, että sinä petturiniljake jäisit täysin yksinäiseksi, minkä ansaitsetkin. Sinä et ansaitse perhettä etkä ystäviä.[/QUOTE]

Siittä huolimatta minulla on ne molemmat. Ystäviä iso nippu(jotka ovat muuten ihan samanlaisia eli pettävät puolisoitaan) sekä perhe. Lapsia 4 kpl kolmesta eri liitosta.

Tuo, että rupeat miehesi puolesta määräämään saako hän olla kenenkin ystävä on ensimmäinen virhe jonka voi mustasukkainen muiden asioista juoruava vaimo tehdä. Sen jälkeen miehesi vittuuntuu sinuun ja yhdellä miesten mökkiviikonlopulla harrastaa sen prostitotuidun kanssa seksiä, kun holhoat ja kiellät häneltä tarpeeksi asioita ja miehesi pettää ihan protestiksi sinua.

Mä kertoisin sille miehelle mitä näin, ja kysyisin että mikä tää juttu on. Jos oikeasti ei oo jäänyt epäselväksi sen suhteen laatu, sanoisin myös että joko kerrot itse tai minä saatan kertoa.

Toisaalta asia ei kuulu ulkopuolisille, mutta toisaalta hyvän ystävän pettämistä se on myös, jos ei kerro mitä tietää.

[QUOTE="vieras";28934952]Siittä huolimatta minulla on ne molemmat. Ystäviä iso nippu(jotka ovat muuten ihan samanlaisia eli pettävät puolisoitaan) sekä perhe. Lapsia 4 kpl kolmesta eri liitosta.

Tuo, että rupeat miehesi puolesta määräämään saako hän olla kenenkin ystävä on ensimmäinen virhe jonka voi mustasukkainen muiden asioista juoruava vaimo tehdä. Sen jälkeen miehesi vittuuntuu sinuun ja yhdellä miesten mökkiviikonlopulla harrastaa sen prostitotuidun kanssa seksiä, kun holhoat ja kiellät häneltä tarpeeksi asioita ja miehesi pettää ihan protestiksi sinua.[/QUOTE]

Minustakaan puolisoa ei kuulu määräillä, mutta ei tuo sinun kostonhimosi oikein terveeltä vaikuta. Enkä ole tavannut montaa lapsellisempaa tapaa kiukutella kuin näillä naispalstoilla esiintyvä "sitten ukkos pettää ja se on sun syy!" ininät.

Hei, olen täällä yhä linjoilla.

Uskon, että huomenna on paras mahdollisuus kertoa ja puida tämä asia läpi, kun ystäväni on vienyt lapsensa hoitoon ja tulee meille käymään. Mieheni on töissä ja minulla on aikaa.

Parempi kertoa kasvotusten, hän kyllä "uskaltaa" romahtaa nähteni ja tietää varmasti saavansa kaiken mahdollisen tuen, sillä hetkellä ja myöhemminkin. Olemme käyneet ennenkin vaikeita asioita yhdessä läpi, emme mitään tähän verrattavaa, mutta kuitenkin.

Tekstiviestin lähettäminen tuntuu tylyltä vaihtoehdolta, kun miettii, että toinen saattaisi olla kotiaskareissaan, leikkiä lapsen kanssa, kestittää vieraita jne...

Tunnet hänet varmaan hyvin ja olet luultavasti oikeessa. Jokatapauksessa, reiluinta jotenkin kertoo.

Mun exän kaveri kerto mulle, että exäni oli pettäny mua paljon. Sano vaan, että ei kannattais kaiken suhteen olla niin hyvä uskonen ja sinisilmänen. Onneks kerto, nimittäin olisin varmaan tälläkin hetkellä suhteessa, joka olis täyttä helvettiä. Exä oli väkivaltanen, käytti henkistä ja fyysistä, valehteli kaikesta, kiristi, petti mennen tullen, muutamasta jäi kiinni mulle ja annoin anteeks. Alisti ja näyryytti, jopa kavereittensa aikaan, arvosteli ja vertaili. Meillä ei juuri minkäänlaista läheisyyttä ollut, työnsi mut aina pois jos halusin lähelle mennä ja lopulta aloin itse etääntyä ja olin hiljanen, apaattinen, itsetunto täys nolla, olin romahtamispisteessä ja silti vaan aina jäin. Neljä vuotta asuttiin yhessä ja lopulta petin itse ja pääsin näin pois tilanteesta. Tasan kerran lähin tavaroineni pois exän luota, kun jäi kiinni pettämisestä, mutta haki seuraavana päivänä mut takasin ja vanno taas ummet ja lammet, mä uskoin taas kaiken ja lähin hänen mukaan. Se oli virhe, mutta taas toisaalta jos niin en olis tehny, niin en olis mun nykystä miestäni luultavasti tavannu koskaan.

Mun exän kaveri kerto mulle, että exäni oli pettäny mua paljon. Sano vaan, että ei kannattais kaiken suhteen olla niin hyvä uskonen ja sinisilmänen. Onneks kerto, nimittäin olisin varmaan tälläkin hetkellä suhteessa, joka olis täyttä helvettiä. Exä oli väkivaltanen, käytti henkistä ja fyysistä, valehteli kaikesta, kiristi, petti mennen tullen, muutamasta jäi kiinni mulle ja annoin anteeks. Alisti ja näyryytti, jopa kavereittensa aikaan, arvosteli ja vertaili. Meillä ei juuri minkäänlaista läheisyyttä ollut, työnsi mut aina pois jos halusin lähelle mennä ja lopulta aloin itse etääntyä ja olin hiljanen, apaattinen, itsetunto täys nolla, olin romahtamispisteessä ja silti vaan aina jäin. Neljä vuotta asuttiin yhessä ja lopulta petin itse ja pääsin näin pois tilanteesta. Tasan kerran lähin tavaroineni pois exän luota, kun jäi kiinni pettämisestä, mutta haki seuraavana päivänä mut takasin ja vanno taas ummet ja lammet, mä uskoin taas kaiken ja lähin hänen mukaan. Se oli virhe, mutta taas toisaalta jos niin en olis tehny, niin en olis mun nykystä miestäni luultavasti tavannu koskaan.

Eli kannattaa kertoa, ainakin ite haluisin tietää ja myös tehä päätökseni, että jatkanko yhessä vai erikseen. Tuossa saa pettäjä pättää petetyn puolesta, että jatkavat yhessä ja toinen ei tiedä totuutta. Hirveetä tollanen. Eli mä kertoisin. Arvostan exäni kaveria siitä, että oli rehellinen ja uskalsi kertoa, oli vieläpä mies ja häntä oli vaan ruvennu ärsyttää toi tilanne ja se, että hällä oli huono- omatunto, kun tiesi noin ison asian. Ei vaan ilmeisesti pystyny olemaan enää hiljaa ja hyvä niin, nimittäin toi pelasti mut huonolta suhteelta :).

Tietääkö miehesi sitä, että olet pettänyt edellisessä suhteessa miestäsi...eli petitkö tuota väkivaltaista exääsi nykyisen miehesi kanssa vai oliko kyse toisesta miehestä?

Nimittäin löytyi se luuranko taas yhden palstaämmän kaapista, joka olisi kiva kertoa mahdollisen suolaamisen tapahtuessa kyseiselle aviomiehelle!

Miehen veli on ääliö humalas. Selvinpäinkin aika ärsyttävä tyyppi mut joo meneyttelee. Hänel on paljon tuttuja ja kavereita nin miehiä kuin naisiakin. Ja tapana on et niiden tyttökavereiden kanssa lääpitään ja lähennellään baaris. Olen tuhannen kerran kuunnellut itkua ja parkua kun tää mies on niin inhottava vaimokettaan kohtaan. Jo vuosia sitten ehdotin hälle et jätä se sika. Mut ei. Kun tehdään pari muksua ja elämä jatkuu. No. Enpä jaksa kertoa mitä baaris näen kun en jaksa kuunnella sitä itkua ja valitusta. Kun ei se mitään muuta.

Eli. Jos oot varma et miehel on suhde ni kerro. Mut jos se oli jotain liian läheistä kaveirelua ni unohda. Voithan kysellä et kui teil menee yms. Tai miehelle sanoo et mitä se eilinen oli.

[QUOTE="vieras";28935183]Tietääkö miehesi sitä, että olet pettänyt edellisessä suhteessa miestäsi...eli petitkö tuota väkivaltaista exääsi nykyisen miehesi kanssa vai oliko kyse toisesta miehestä?

Nimittäin löytyi se luuranko taas yhden palstaämmän kaapista, joka olisi kiva kertoa mahdollisen suolaamisen tapahtuessa kyseiselle aviomiehelle![/QUOTE]

Mikä tekee ihmisen noin kauhean katkeraksi?

[QUOTE="vieras";28934952]Siittä huolimatta minulla on ne molemmat. Ystäviä iso nippu(jotka ovat muuten ihan samanlaisia eli pettävät puolisoitaan) sekä perhe. Lapsia 4 kpl kolmesta eri liitosta.

Tuo, että rupeat miehesi puolesta määräämään saako hän olla kenenkin ystävä on ensimmäinen virhe jonka voi mustasukkainen muiden asioista juoruava vaimo tehdä. Sen jälkeen miehesi vittuuntuu sinuun ja yhdellä miesten mökkiviikonlopulla harrastaa sen prostitotuidun kanssa seksiä, kun holhoat ja kiellät häneltä tarpeeksi asioita ja miehesi pettää ihan protestiksi sinua.[/QUOTE]

No jos noin kävisi, niin jättäisin mieheni. En tarvitse pettäjäpaskoja elämääni, enkä ihmisiä jotka haluaa kaveerata sellaisten kanssa. Mutta tuskinpa mieheni edes laittaisi jotain yhdentekevää selkärangatonta "ystävää" minun ja perheensä edelle.

Toivottavasti sun vaimos ja sun petturikavereiden vaimot saa tietää teistä. Mitä tod. näk. saakin, ennemmin tai myöhemmin, kun kerta noin moni avioliittos on jo kaatunut. Et taida osata peitellä jälkiäs, tai sitten sinusta on "juoruttu" ja nyt sinua kyrsiii? Kuulostat muuten narsistilta, onko sut diagnosoitu?

[QUOTE="vieras";28934698]Kysyn vaan, että kellä on ihan oikeasti 100%:sti niin puhdas omatunto, ettei ole mitään salattavaa koskaan puolisoltaan?

What the.. Luuletko tosiaan, että kaikilla on jotain salailuja kontollaan? Surullista, ei voi muuta sanoa. Ja tuo sinun kirjoituksesi kostosta? Huhhuh, menee pikkuisen yli. Täytyy taas olla kiitollinen omasta rakkaudentäyteisestä suhteesta, jossa ei ole salaisuuksia.

Ap on ilmeisesti päättänyt kertoa ystävälleen, itse vastaavassa tilanteessa olisin ensin kertonut ystävän miehelle mitä näin ja kysynyt mistä siinä oli kyse ja jos vastauksen perusteella jotakin kerrottavaa ystävälleni olisi niin kysynyt mieheltä vieläettä kumpi meistä sen ystävälleni kertoo.

[QUOTE="vieras";28934519]Eli palstan miehetkö eivät kertoisi omalle läheiselle kaverilleen jos tietäisivät että tämän nainen pettäisi miestään?[/QUOTE]Tottakai kertois, mutta sehän on ihan eri asia. Miesten puuhista akat pitäkööt turpansa kiinni.

Minä tein aikoinaan niin, että kautta rantain kyselin ystävältäni, haluaisiko hän tietää, jos miehensä häntä pettäisi. Haluaisi kuulemma. Niinpä sanoin hänen miehelleen, että tiedän hänen suhteestaan ja minun on pakko kertoa hänen vaimolleen, jos hän ei itse kerro. Muotoilin asian hänelle niin nätisti kuin osasin, jotta tilanne olisi hänestä madollisimman vähän painostava ja hän ymmärtäisi, miksi minun on toimittava tuolla tavoin. Hän halusi kertoa itse ja niin myös teki. Saivat välinsä ajan kuluessa selvitettyä ja ystävyytemme ei kärsinyt ollenkaan, vaikka heidän suhteeseensa puutuinkin. Jopa mies joskus paljon myöhemmin kiitti minua tavasta, jolla asian hoidin. Se tuli kyllä täysin odottamatta ja mukavana yllätyksenä.

Yhteistyössä