I
itkettää
Vieras
Kävin tässä päivällä eräässä vanhusten hoito paikassa katsomassa mummoani.Koko osastollla ei näkynyt yhtään hoitajaa kun menin sisään olivat kaikki kansliassa juoruamassa(ja joo ei ollut mikään raportti tai vastaava aika).Vanhukset istuskelivat keskenään päiväsalissa.Yksi rouva pyysi minulta vettä moneen kertaan kun ei hoitajat ehtineet ilmeisesti antaa,yksi herra pyyteli minua viemään hänet vessaan jne..Oma mummoni värisi kylmästä oli pyytänyt villatakkia monta kertaa muttei ollut saanut.näytti siltä ettei siellä hoitajat viitsineet työtänsä tehdä.No minä tietenkin ampaisin kiihtyneessä tilassa kanslian ovelle välittämään asukkaiden toiveita, pitkin hampain sieltä hoitsut sitten lähtivät liikkeelle.Mummoni ei ollut saanut villatakkia kuulemma kun "ei suostunut eilen laittamaan sairaalavaatteita päälle" ja tästä ilmeisesti rangaistuna ei saanut kunnon vaatteita sitten tänäänkään!Toivon sydämestäni että kuolema korjaa minut ennen kun joudun toisten armoille.Olen niin surullinen näiden ja kaikkien muidenkin vanhusten hoidon tilasta.Nämä tänään näkemäni vanhukset olivat kuitenkin itse liikkuvia,en uskalla edes ajatella liikkumattomien vanhusten kohtaloa =( jos johonkin niin vanhusten hoitoon pitäisi satsata valtion varoja ja rutkasti,he ovat kuitenkin veroina hoitonsa jo kustantaneet.