Suuttuiko lapsen äiti turhasta?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja VOI HELVETTI
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

VOI HELVETTI

Vieras
Olemme seurustelleet miehen kanssa 5v ja hänellä edellisestä liitostaan ala-asteikäinen lapsi. Lapsi on isällään/ meillä joka toinen viikonloppu. Toteutimme vihdoin pitkäaikaisen haaveen ja ostimme yhteisen kodin, kaksion. Sovimme yhdessä ettei lapsella ole tarvetta omalle huoneelle vaan teemme pedit yms hänelle tilavaan olohuoneeseen, kun tulee meille. Lapselle toki kerrottiin ja oli vain innoissaan uudesta asunnosta. Lapsen äiti kuitenkin asiasta kuultuaan nosti metelin, pitää olla kuulemma oma huone eikä todellakaan voi nukkua vuodesohvalla tms. ja missä muka tekee läksyt ja leikkii!!!
Lapsi saa kyllä olla ja leikkiä kuin kotonaan ja on meille aina tervetullut... läksyt voi tehdä sen pari kertaa kuukaudessa meidän työpöydän ääressä tai vaikka lattialla maaten!
Mitä mieltä, onko lapsen äidillä oikeus osoittaa mieltään meidän asunnosta ja ratkaisuista mitä olemme ajatelleet? Vuodesohva ostettu jo.

No sinänsä on oikeassa että kouluikäinen tarvitsee mielestäni jo rauhaa nukkua, tehdä omia juttujaan yms. Ei ole kiva kenellekään muutaman vuoden päästä että te herättyänne touhuatte juttujanne samassa tilassa kun toinen (kohta teini) yrittää nukkua...

Mutta voitteko vaihtaa niin päin että kun lapsi on teillä niin hän nukkuu teidän sängyssänne ja te menette vuodesohvalle? Kaikki saavat omaa rauhaa niin.

voihan sitä noinkin näyttää lapselle kuinka tärkeä hän on isälleen, nuku lattialla, tee läksyt lattialla kas kun ei ruokakuppia ole lattialla. Ymmärtäisin jos teillä olisi vaikka yksi makuuhuone olohuone jossa makuualkovi tai joku vintti josta saa tehtyä vaikka pikkuisen parven jonne saa oman tilan.

• Tykkää
Reactions: _Pigeon_
Minusta ei tarvitse lapselle omaa sänkyä ja huonetta jos käy vaan joka toinen viikonloppu. Mutta tuo voisi olla hyvä idea, että saisi silloin käydessään nukkua makkarissa ja sinä ja miehesi nukkuisitte olohuoneen vuodesohvalla.

Blue, kiitos ideasta. Kokeilemme kyllä jos tuntuu että lapsi sen rauhan tarvitsee nukkumiseen. Mitään omia juttuja harvoin touhuaa, teemme yhdessä asioita ne vähät päivät mitä meillä kuukaudessa on. Minulla ei ollut muuten isäni luona omaa huonetta, viikonloput olin hänellä ja hyvin pärjäsin:-)

[QUOTE="orion";29108295]No tuleehan tuosta kyllä mieleen, että se lapsi ois kuin vierailija.[/QUOTE]

mutta eiks se ole tarkoitus, kun lapsi kasvaa ja tarviilisää tilaa ei sitä isän ja isän uuden pikku rakastajan luona ole joten ainahan lapsi voi pysyä äitinsä luona.

No sinänsä on oikeassa että kouluikäinen tarvitsee mielestäni jo rauhaa nukkua, tehdä omia juttujaan yms. Ei ole kiva kenellekään muutaman vuoden päästä että te herättyänne touhuatte juttujanne samassa tilassa kun toinen (kohta teini) yrittää nukkua...

Mutta voitteko vaihtaa niin päin että kun lapsi on teillä niin hän nukkuu teidän sängyssänne ja te menette vuodesohvalle? Kaikki saavat omaa rauhaa niin.

Tämä on mun mielestä hyvä ehdotus.
Mä vietin lapsena vuoroviikonloput toisen vanhemman luona ja koin jo ennen yläasteikää ahdistavana sen, että jouduin punkkaamaan olohuoneen sohvalla.

• Tykkää
Reactions: Zucchini
Periaatteessa lapselle pitäisi osoittaa pysyvä paikkansa teidän uudessa kodissanne, mutta kaksiosta on vaikea nyhtää tilaa enempää. Joten voisiko lapselle perustaa jotakin pysyvää hyllyn tai kaapin tai oman pöydän puitteissa, jota hän sitten saa järjestellä mielensä mukaan. Ja hankkia ehkä sermi, jolla saa sitä omaa rauhaansa teillä ollessaan. Sermin voi viedä kellariin kun lapsi ei ole paikalla.

Lapsen äidin käytös älytöntä. Voi kai sitä sanoa saman asian räyhäämättäkin?

No, suuttumisesta en tiedä, mutta kyllä minustakin pitäisi olla lapselle oma huone tai edes joku soppi. Ellette sitten lähiaikoina ole muuttamassa isompaan. Se lapsi kuitenkin kasvaa kaiken aikaa.

Kun omat vanhemmat erosi, jouduttiin jonkun aikaa nukkumaan isän olkkarissa siskon kanssa. Kyllä se oli kamalaa, vaikka oli vain joka toinen viikonloppu. Niinkuin menisit johonkin ihan vieraaseen paikkaan, nukkumaan leirimeiningillä. KOTI se ei ollut missään sanan merkityksessä, ei mitenkään. Onneksi se kesti vain puoli vuotta.... Kuka teistä aikuisista haluaisi kaksi kertaa kuukaudessa, mennä jonkun sohvalle nukkumaan?

Kaverilla oli oman isänsä ja uuden naisen luona sisustettu oma soppi vaatehuoneeseen :D sekin oli parempi ratkaisu, sinne kaveri sai sitten itse tuoda omia tavaroitaan, jättää niitä sinne. "Sisustella" ja omaa rauhaa kaivatessaan sai edes oven kiinni....

[QUOTE="vieras";29108321]Jos tämä äiti ei kerran ole ollut osallisena asunnon hankinnassa, niin en ymmärrä mitä ihmettä koko asia hänelle edes kuuluu?[/QUOTE]

Asia kuuluukin lapselle joka näin saadaan tuntemaan itsensä ulkopuoliseksi isän luona ollaan vaan kylässä. Odota vaan kun lapsi kasvaa ja aikaa kuluu ei lapselle ole tilaa enään edes siinä sohvalla ;)

[QUOTE="vieras";29108330]Periaatteessa lapselle pitäisi osoittaa pysyvä paikkansa teidän uudessa kodissanne, mutta kaksiosta on vaikea nyhtää tilaa enempää. Joten voisiko lapselle perustaa jotakin pysyvää hyllyn tai kaapin tai oman pöydän puitteissa, jota hän sitten saa järjestellä mielensä mukaan. Ja hankkia ehkä sermi, jolla saa sitä omaa rauhaansa teillä ollessaan. Sermin voi viedä kellariin kun lapsi ei ole paikalla.

Lapsen äidin käytös älytöntä. Voi kai sitä sanoa saman asian räyhäämättäkin?[/QUOTE]

siihen ei aleta kun menee oma sisustus piloille
tämä on minun ja mieheni vakituinen kotimme
lapsi käy täällä vain joka toinen viikonloppu

[QUOTE="vieras";29108321]Jos tämä äiti ei kerran ole ollut osallisena asunnon hankinnassa, niin en ymmärrä mitä ihmettä koko asia hänelle edes kuuluu?[/QUOTE]

Eiköhän jokaiselle äidille, joka on lapsensa laillinen huoltaja, kuulu alaikäisen lapsensa asiat. Myös silloin, kun lapsi viettää isäviikonloppua.

Ei, äiti ei voi päättää silloin kaikesta ja esim. asumisasioita, mutta kyllä hänelle toki kuuluu missä oloissa lapsensa asuu joka toinen viikonloppu... Itseasiassa se on ihan äidin velvollisuuskin, pitää huolta lapsensa asioista, tuoda lapsen mielipide julki ja "edustaa" lasta kaikenlaisissa, lapseen liittyvissä asioissa.

Meidän lapset on 5v ja 6v, tyttö ja poika. Ovat isällään joka toinen viikonloppu ja isänsä asuu yksiössä, jossa alkovi. Toinen nukkuu eka yön iskän vieressä ja toinen lattialla patjalla, ja toisena yönä vaihdetaan. Tykkäävät mutta en tiedä sitten, kuinka kauan tuollaista voi järjestää. Varsinkin kun esikoinen menee vuoden päästä kouluun.

Hei oikeesti.. kyllä mustakin suhteellisuuden taju nyt ihmisillä hakusessa. Vai että oma huone lapselle joka viettää 2 viikonloppua kuussa siellä..

Mä olen itse eroperheen lapsi ja minä ja mun kaksi sisarta nukuttiin välillä isän luona yksiössä kaikki samalla patjalla olohuoneessa. Sitten kun isä muutti kaksioon uuden vaimon kanssa nukuttiin edelleen patjoilla eikä ketään haitannut eikä kinä ajatelu ettei oltais tervetulleita tms.. Sitten kun aloin olemaan 14v ylöspäin ei edes enää huvittanut mennä isälle viikonloppuisin kun oli omat kaverit tärkeämpiä ja isää näin sitten muuten vain silloin tällöin.

Turha tehdä siitä ongelmaa, voihan siltä lapselta kysyä mitä ajattelee asiasta ja jos silloin itse ilmaiseen että vaivaa niin sitten koittaa jotain muuta ratkaisua esim. just että hän voi nukkua sit makkarissa. Mutta tuskin edes itse tekee asiasta ongelmaa..

[QUOTE="äiti88";29108340]No, suuttumisesta en tiedä, mutta kyllä minustakin pitäisi olla lapselle oma huone tai edes joku soppi. Ellette sitten lähiaikoina ole muuttamassa isompaan. Se lapsi kuitenkin kasvaa kaiken aikaa.

Kun omat vanhemmat erosi, jouduttiin jonkun aikaa nukkumaan isän olkkarissa siskon kanssa. Kyllä se oli kamalaa, vaikka oli vain joka toinen viikonloppu. Niinkuin menisit johonkin ihan vieraaseen paikkaan, nukkumaan leirimeiningillä. KOTI se ei ollut missään sanan merkityksessä, ei mitenkään. Onneksi se kesti vain puoli vuotta.... Kuka teistä aikuisista haluaisi kaksi kertaa kuukaudessa, mennä jonkun sohvalle nukkumaan?

Kaverilla oli oman isänsä ja uuden naisen luona sisustettu oma soppi vaatehuoneeseen :D sekin oli parempi ratkaisu, sinne kaveri sai sitten itse tuoda omia tavaroitaan, jättää niitä sinne. "Sisustella" ja omaa rauhaa kaivatessaan sai edes oven kiinni....[/QUOTE]

Tätä on helppo peesailla. Vois kuvitella, että nopeaa jää lapsen vierailut kokonaan pois kun vähän kasvaa.

Yhteistyössä