Erosta aikaa 1 vuosi; mies otti yhteyttä, mitä tehdä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pika-apua!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pika-apua!

Vieras
Mies lähetti minulle juuri vasta viestin, kuinka on kaivannut minua koko vuoden. Emme ole olleet missään tekemisissä eron jälkeen.

Olen muuttanut 600 kilometrin päähän eksästäni. Minulla on täällä työpaikka ja asiat muutenkin mallikkaasti. Olen kuitenkin kaivannut eksää todella paljon ja salaa toivonut, että hän ottaisi vielä yhteyttä minuun.

Miksi erosimme?
- Mies jätti minut
Olimme puoli vuotta sellaisessa juupas eipäs suhteessa, vaikka asuimme saman katon alla. Seksiä hän ei minulta halunnut, mutta runkkaili netissä muiden naisten kuville. Luin kerran salaa hänen fb-viestinsä ja oli pyytänyt erästä naista viinilasilliselle meidän yhteiseen kämppäämme silloin kun itse olin sukuloimassa toisella puolen Suomea. En tiedä kävikö nainen meillä. Mies oli muutenkin minulle aina äkäinen ja jutusteli kanssani hyvin pilkkaavaan sävyyn. Hän todella sai itsetuntoni romutettua kertomalla joka päivä, miten tyhmä olen.

On miehessä hyviäkin puolia ollut. Hän on ollut hyvin huomaavainen ja lempeä silloin kun on halunnut. Ei hän myöskän aina ole ollut ilkeä minulle.

Mitä teen? Jätänkö vastaamatta viestiin ja käännän hänelle selkäni vai mitä? Nyt olen kuitenin suurinpiirtein päässyt yli hänestä ja saanut kasattua itseni kokoon.

Unohda. Minä olen sitä mieltä että jos suhde ei ole ensimmäisellä kerralla toiminut, ei se tule seuraavillakaan kerroilla toimimaan. Eli ehdoton nou nou on-off suhteille. Vaikka ihminen kasvaa ja kypsyy, niin harvoin ihmiset kuitenkaan niin suuresti muuttuvat että kerran toimimaton suhde tulisi joku päivä vielä toimimaan. Elä elämääsi eteenpäin! Kun yksi ovi sulkeutuu, niin kymmenen uutta aautuu jne.

Tässä sinulle vastaus:

Haluatko että sinua kohdellaan näin?

"- Mies jätti minut
Olimme puoli vuotta sellaisessa juupas eipäs suhteessa, vaikka asuimme saman katon alla. Seksiä hän ei minulta halunnut, mutta runkkaili netissä muiden naisten kuville. Luin kerran salaa hänen fb-viestinsä ja oli pyytänyt erästä naista viinilasilliselle meidän yhteiseen kämppäämme silloin kun itse olin sukuloimassa toisella puolen Suomea. En tiedä kävikö nainen meillä. Mies oli muutenkin minulle aina äkäinen ja jutusteli kanssani hyvin pilkkaavaan sävyyn. Hän todella sai itsetuntoni romutettua kertomalla joka päivä, miten tyhmä olen. "

Jos vastaat kyllä, palaa takaisin miehen luo. Jos vastaat ei, sano miehelle asiallisesti ja suoraan että olet mennyt elämässäsi eteenpäin etkä enää halua palata yhteen.

Unohda. Minä olen sitä mieltä että jos suhde ei ole ensimmäisellä kerralla toiminut, ei se tule seuraavillakaan kerroilla toimimaan. Eli ehdoton nou nou on-off suhteille. Vaikka ihminen kasvaa ja kypsyy, niin harvoin ihmiset kuitenkaan niin suuresti muuttuvat että kerran toimimaton suhde tulisi joku päivä vielä toimimaan. Elä elämääsi eteenpäin! Kun yksi ovi sulkeutuu, niin kymmenen uutta aautuu jne.

Kiitos asiallisesta vastauksesta. Nyt kun kunnolla alan miettiä, niin aika todella on kultareunustanut pahimmatkin muistot. Suhteemme todella oli epätasapainossa ja minä yritin viimiseen asti korjata sen, mikä korjattavissa oli.

Mies ei arvostanut minua ja vähätteli mielipiteitäni. Yritin vielä eropäätöksen kuultuani, että olisimme menneet pariterapiaan ja minä olisin sen maksanutkin, mutta mies ei tahtonut. Ehkä näin oli parempi.

Mitä olet mieltä, kirjoitanko hänelle viesitin takaisin, että kiitos mutta ei kiitos vai jätän kokonaan vastaamatta?

On miehessä hyviäkin puolia ollut. Hän on ollut hyvin huomaavainen ja lempeä silloin kun on halunnut. Ei hän myöskän aina ole ollut ilkeä minulle.
Eli toisin sanoen inhottavassa miehessä on muutama teeskennelty hyvä puoli, jolla saa pidettyä häneen ratkenneen edes jonkun aikaa itsellään. Tasapainottomuudeksi ja manipuloinniksi tuollaista tavataan kutsua.

• Tykkää
Reactions: Cassyput
Kiitos asiallisesta vastauksesta. Nyt kun kunnolla alan miettiä, niin aika todella on kultareunustanut pahimmatkin muistot. Suhteemme todella oli epätasapainossa ja minä yritin viimiseen asti korjata sen, mikä korjattavissa oli.

Mies ei arvostanut minua ja vähätteli mielipiteitäni. Yritin vielä eropäätöksen kuultuani, että olisimme menneet pariterapiaan ja minä olisin sen maksanutkin, mutta mies ei tahtonut. Ehkä näin oli parempi.

Mitä olet mieltä, kirjoitanko hänelle viesitin takaisin, että kiitos mutta ei kiitos vai jätän kokonaan vastaamatta?
Jätä kokonaan vastaamatta. Vastaaminen kohteliaasti olisi päätymistä hetkeksi samaan vanhaan kuvioon ja epäkohteliaisuus merkki siitä, ettei ole päässyt asiasta yli. Tervein vaiihtoehto on vastaamattomuus.

Soitin parille ystävällenikin ja hekin sanoivat samaa kuin te: älä palaa enää siihen kuvioon joka on jo tuhoon tuomittu.

En vastaa viestiin.

Voinko mitenkään estää sen, ettei hän voisi enää ottaa yhteyttä minuun uudelleen?

Joo, kyllä minäkin varmasti jättäisin ihan vain vastaamatta. Muuten saattaisi helposti johtaa ess taas viestittelyyn, jos mies vielä vastaisi sinun torjumisviestiisi jne.

Soitin parille ystävällenikin ja hekin sanoivat samaa kuin te: älä palaa enää siihen kuvioon joka on jo tuhoon tuomittu.

En vastaa viestiin.

Voinko mitenkään estää sen, ettei hän voisi enää ottaa yhteyttä minuun uudelleen?
Poistat vaan kaikki viestit lukematta välittömästi. Jos mies alkaa häiriköimään, niin ota yhteys poliisiin (siinä vaiheessa viestit talteen). Tuskin alkaa, jos mitään vastausta ei sinulta saa. Numeronkin tietysti voi vaihtaa, mutta älä vaivaudu vielä.

Mä kyllä vastaisin jotain. Mietin, että jos itse lähettäisin tuollaisen viestin, haluaisin tietää onko se edes luettu, vai jäänyt matkalle.
Sanoisin esim. että "ei kiitos enkä myöskään halua olla tekemisissä, jatkossa en edes vastaa. hyvää jatkoa."
Ja sitten mahdollisiin jatkoviesteihin en vastaisi mitään.

[QUOTE="vieras";29132738]Mä kyllä vastaisin jotain. Mietin, että jos itse lähettäisin tuollaisen viestin, haluaisin tietää onko se edes luettu, vai jäänyt matkalle.
Sanoisin esim. että "ei kiitos enkä myöskään halua olla tekemisissä, jatkossa en edes vastaa. hyvää jatkoa."
Ja sitten mahdollisiin jatkoviesteihin en vastaisi mitään.[/QUOTE]

Mä myös vastaisin, jotta mies tietää, että olet viestin saanut ja olet elämää jatkanut eteenpäin. Itse myös olen muutenkin elämässä sitä mieltä, että voi olla itse kohtelias, vaikka muut ei olisi. Takaisin tuohon suhteeseen ei kyllä missään nimessä pidä mennä! Eli siis tiukka mutta kohtelias ei kiitos -viesti miehelle.

"Hei, olen lukenut viestisi ja haluan vain sanoa, että olen siirtynyt elämässäni eteenpäin. Minulla ei ole enää mitään tunteita sinua kohtaan, enkä halua meidän pitävän enää mitään yhteyttä toisiimme. Tämä oli viimeinen viestini sinulle. Hyvää jatkoa sinulle kuitenkin."

Olisiko tuo hyvä viesti vai pitäisikö vain oikeasti olla vastaamatta?

"Mies oli muutenkin minulle aina äkäinen ja jutusteli kanssani hyvin pilkkaavaan sävyyn."

Olin jonkin aikaa samanlaisen kanssa. Osasi kuitenkin halutessaan olla toisenkinlainen, tai vähintäänkin antaa ymmärtää että hänessä asui herkkä ja rakastava sielu siellä jossain syvällä sisimmässä. Eipä se perhonen sieltä koskaan kuoriutunut.

Joskus jälkeenpäin olen miettinyt, että nykyisin vahvempana ollessani voisi tuo suhde ehkä toimiakin paremmin, kun ei mies pääsisi olemaan minkälainen vaan. Siis siinä mielessä kiinnostaisi. Toisaalta taas, jos suhteeseen alkaisin, pitäisi toista osapuolta pystyä arvostamaan ja kunnioittamaan, enkä tuon eksän kanssa enää siihen tunnelmaan pääsisi. Tollo mikä tollo, ja mun rima on melkolailla korkeampi nykyään.

Hiveli tosin itsetuntoa hieman kun otti jälkeenpäin kerran yhteyttä. Että kaipasi kuitenkin, vaikka kohteli miten kohteli. Vaan sinnepä jäi.

Sinuna en vastaisi edes, tai sitten olisi hyvin lyhyt ja kuivan asiallinen "kiitos mutta ei kiitos".

"Hei, olen lukenut viestisi ja haluan vain sanoa, että olen siirtynyt elämässäni eteenpäin. Minulla ei ole enää mitään tunteita sinua kohtaan, enkä halua meidän pitävän enää mitään yhteyttä toisiimme. Tämä oli viimeinen viestini sinulle. Hyvää jatkoa sinulle kuitenkin."

Itse jättäisin tuon "Tämä oli viimeinen viestini sinulle" pois, menee hieman dramatiikan puolelle. Mutta hyvä ja jämäkkä vastaus.

Se on hyvä pointti minkä jo muutama muukin totesi, että mies ainakin saa tietää että olet lukenut viestin. Asiallinen ja jämäkkä vastaus on hyvä.

Tee ninkuin haluat, mutta päätä tosiaan että tuo on sitetn viimeinen viesti aj et lue enää kuin ehkä seuraavan, muttet vastaa.

Mä jättäisin kokonaan vastaamatta. Turhaa toivotella hyviä jatkoja tai kertoa ettet halua olla yhteydessä. Kyllä se tajuaa kun et vastaa mihinkään viestiin.

Eli älä vastaa mitään.

[QUOTE="vieras";29132857]"Mies oli muutenkin minulle aina äkäinen ja jutusteli kanssani hyvin pilkkaavaan sävyyn."

Olin jonkin aikaa samanlaisen kanssa. Osasi kuitenkin halutessaan olla toisenkinlainen, tai vähintäänkin antaa ymmärtää että hänessä asui herkkä ja rakastava sielu siellä jossain syvällä sisimmässä. Eipä se perhonen sieltä koskaan kuoriutunut.

Joskus jälkeenpäin olen miettinyt, että nykyisin vahvempana ollessani voisi tuo suhde ehkä toimiakin paremmin, kun ei mies pääsisi olemaan minkälainen vaan. Siis siinä mielessä kiinnostaisi. Toisaalta taas, jos suhteeseen alkaisin, pitäisi toista osapuolta pystyä arvostamaan ja kunnioittamaan, enkä tuon eksän kanssa enää siihen tunnelmaan pääsisi. Tollo mikä tollo, ja mun rima on melkolailla korkeampi nykyään.

Hiveli tosin itsetuntoa hieman kun otti jälkeenpäin kerran yhteyttä. Että kaipasi kuitenkin, vaikka kohteli miten kohteli. Vaan sinnepä jäi.

Sinuna en vastaisi edes, tai sitten olisi hyvin lyhyt ja kuivan asiallinen "kiitos mutta ei kiitos".[/QUOTE]

Kuinka kauan meni, että mies vihdoin otti yhteyttä sinuun?

Hyvä noin, tai sitten vaan "kiitos mutta en halua enää olla tekemisissä, näin on parempi. Tämä on viimeinen viestini sinulle. Hyvää jatkoa sinulle kuitenkin."

Kannatan siis vastaamista, että miehen ei tarvitse jäädä miettimään, laittaako vielä uusia viestejä vai ei (kun ei tiedä menikö ensimmäinen perille).

Minun olisi kyllä kieltämättä nyt helpompi olla vastaamatta tuohon viestiin kuin jatkoviestiin. Jäisin sitä jatkoviestiäkin sitten vielä odottelemaan ja sieltä voisi tulla mitä hyvänsä. Ehkä minun tilanteessani parempi jättää vastaamatta.

• Tykkää
Reactions: Cassyput

Yhteistyössä