Lakimuutos löytöeläinten käyttämisestä koe-eläiminä pysäytettävä

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Eikö tuotteet ole silti pakko kokeilla ja testata? En minä halua kuolla virolaisen katukoiran sijasta sen takia, että uutta särkylääkettä oli pakko kokeilla.
 
Olen edellisen vieraan kanssa samaa mieltä siinä, että jos jokainen hoitais omat asiansa niin ei löytöeläimiä (kodittomia) edes olisi. Keskitytäänpä siis ihmisten ongelmien ratkaisuun eikä noihin jotka eivvät ole syy vaan seuraus.
 
[QUOTE="vieras";29151433]Eikö tuotteet ole silti pakko kokeilla ja testata? En minä halua kuolla virolaisen katukoiran sijasta sen takia, että uutta särkylääkettä oli pakko kokeilla.[/QUOTE]

Jos olet perehtynyt asiaan yhtään, ymmärrät ettei moisella asialla ole aloituksen kanssa mitään tekemistä.
 
[QUOTE="vieras";29151460]Jos olet perehtynyt asiaan yhtään, ymmärrät ettei moisella asialla ole aloituksen kanssa mitään tekemistä.[/QUOTE]

Ystäväpiiriini ei kuulu yhtään kulkukoiraa, joten en ole heidän näkemyksiään päässyt selvittämään. Mutta edelleen parempi testata eläimillä kuin ihmisillä. Eläimet eivät kuitenkaan niitä lääkkeitä pysty kehittämään ja testaamaan ihmisillä. Luonnonjärjestys ja evoluutio ovat tämän takana. Ituhipit tuhoavat ihmiskunnan ja turvaavat ötökän kehityksen.
 
Tiesittekö, että yli 90% eläimillä testatuista "toimivista" lääkkeistä ei enää toimikaan samalla tavalla ihmisillä. On kehitetty paljon tehokkaampia testausmenelmiä, ovat vaan kalliimpia. Halvempaa kiduttaa hiiriä, kaneja, kissoja.
 
Ja niille jotka eivät tajunneet aloitusta, jos oma lemmikkisi katoaa, ja jotain kautta joutuu esim toiselle paikkakunnalle eikä ole mikrosirutettu, se päätyisi tuon lain myötä eläintestilaboratorioon. Onko kiva ajatus? Se on myös käsittämätöntä, kuinka joidenkin lgiikan mukaan se, että ei olla eläinten kaltoinkohtelua vastaan, jotenkin auttaa ihmisten kaltoinkohtelua ja päinvastoin, jos eläimiä autetaan, ihmiset jää paitsi.

Eiköhän ne yleensä ole ne samat jotka välittää sekä eläimistä ja ihmisistä, ja empatiakyvyttömät ja totuuden kieltäjät välittävät vain omasta edustaan eivätkä kumminkaan auta sitten edes niitä ihmisiä, kunhan valittavat ja aiheuttavat kärsimystä kaikille tasapuolisesti.
 
Varmasti on kehitetty tehokkaampia ja samalla kalliimpia testimenetelmiä. Nythän lääkkeet/kosmetiikka yms. onkin melkein ilmaista. Hajuvettäkin saa jo saippuaa halvemmalla kaupasta.... erikoislääkkeistä puhumattakaan.
 
[QUOTE="vieras";29151491]Ystäväpiiriini ei kuulu yhtään kulkukoiraa, joten en ole heidän näkemyksiään päässyt selvittämään. Mutta edelleen parempi testata eläimillä kuin ihmisillä. Eläimet eivät kuitenkaan niitä lääkkeitä pysty kehittämään ja testaamaan ihmisillä. Luonnonjärjestys ja evoluutio ovat tämän takana. Ituhipit tuhoavat ihmiskunnan ja turvaavat ötökän kehityksen.[/QUOTE]

Niinno, sulla nyt edelleen menee ohi adressin pointti, jossa ei siis olla kieltämässä KAIKKIA eläinkokeita...
 
Ituhippien kannattaisi tutustua ihan aikuisten oikeasti lääkelaisäädäntöön, että mitkä kaikki testit VAADITAAN tehtäväksi ennen ihmiskokeita. Myös ennen eläinkokeita VAADITAAN liuta testejä ja tutkimuksia ennen kuin niihin saadan LUPA.

Eli kuka tahansa labratäti ei todellakaan voi tilata/napata mukaansa jotain eläintä mitä käytetään kokeissa. Enkä usko ainakaan Suomessa tuohon kodittomien eläinten eläinkoekäyttöön. Yksi vaatimus kuitenkin testien onnistumiselle on se, että tiedetään ettei eläimellä ole muita sairauksia yms. vikoja. Joten eiköhän se kuitenkin tule halvemmaksi ostaa ne koe-eläimet niitä tuottavilta tahoilta, kuin alkaa testaamaan kaiken maailman kulkukoiria.
 
Ei mikäään koe-eläimkaboratorio tule käyttämään mitään hylättyjä kotieläimiä labiratoriotesteissään, hei haloo! Noilla löydetyillä testattais korkeintaan jotain rokotteita tms pientä loppuvaiheen testausta.
 
Ituhippien kannattaisi tutustua ihan aikuisten oikeasti lääkelaisäädäntöön, että mitkä kaikki testit VAADITAAN tehtäväksi ennen ihmiskokeita. Myös ennen eläinkokeita VAADITAAN liuta testejä ja tutkimuksia ennen kuin niihin saadan LUPA.

Eli kuka tahansa labratäti ei todellakaan voi tilata/napata mukaansa jotain eläintä mitä käytetään kokeissa. Enkä usko ainakaan Suomessa tuohon kodittomien eläinten eläinkoekäyttöön. Yksi vaatimus kuitenkin testien onnistumiselle on se, että tiedetään ettei eläimellä ole muita sairauksia yms. vikoja. Joten eiköhän se kuitenkin tule halvemmaksi ostaa ne koe-eläimet niitä tuottavilta tahoilta, kuin alkaa testaamaan kaiken maailman kulkukoiria.

Hmmm, miksi sitten keuhkoat? Eihän adressi vaikuta siinä tapauksessa mihinkään, joten ei sen allekirjoituksella voi ainakaan haittaa tehdä. Pikemminkin siinä ajetaan asioiden pitämistä ennallaan, eikä mitään muutosta nykyiseen.

Ituhippi-nimitys on muuten jo aika vanha ja kulunut vitsi. Yhä useampi eläinrakas ja ajatteleva ihminen on ihan tavallinen kansalainen, eikä mikään "ituhippi" ;)
 
  • Tykkää
Reactions: Kissimi
Alkuperäinen kirjoittaja Koe-eläimiä käyttänyt;29151776:
Ei mikäään koe-eläimkaboratorio tule käyttämään mitään hylättyjä kotieläimiä labiratoriotesteissään, hei haloo! Noilla löydetyillä testattais korkeintaan jotain rokotteita tms pientä loppuvaiheen testausta.

Ihan sama mitä tehtäisiin. Löytöeläin on usein elänyt perheen osana, joten se ei koskaan koe laboratoriota kodikseen toisin kuin sinne kasvanut eläin. Löytöeläimen kärsimys on näin moninkertainen, koska se kokee vielä lisäksi enemmän pelkoa ja turvattomuutta ym.

Lakialoite on ehdottomasti torpattava. On käsittämätöntä, miten tuollainen on edes edennyt EU:ssa. Ilmeisesti lobbarit asialla.
 
Meillä on löytökoira lemmikkinä. Se löydettiin pentuna ilmeisesti hylättynä. Kamalaa ajatella, että tuo ihana olento voisi edes teoriassa olla eläinkoe-eläimenä. Brrr... puistattava ajatus.
 
Ituhippien kannattaisi tutustua ihan aikuisten oikeasti lääkelaisäädäntöön, että mitkä kaikki testit VAADITAAN tehtäväksi ennen ihmiskokeita. Myös ennen eläinkokeita VAADITAAN liuta testejä ja tutkimuksia ennen kuin niihin saadan LUPA.

Eli kuka tahansa labratäti ei todellakaan voi tilata/napata mukaansa jotain eläintä mitä käytetään kokeissa. Enkä usko ainakaan Suomessa tuohon kodittomien eläinten eläinkoekäyttöön. Yksi vaatimus kuitenkin testien onnistumiselle on se, että tiedetään ettei eläimellä ole muita sairauksia yms. vikoja. Joten eiköhän se kuitenkin tule halvemmaksi ostaa ne koe-eläimet niitä tuottavilta tahoilta, kuin alkaa testaamaan kaiken maailman kulkukoiria.

mm koiran pentuja, on siinäkin koiran elämä, pennusta asti kidutettuna, ja sitten jossain vaiheessa lopetetaan, miten koe-eläinten käyttö voi olla laillista toimintaa, en ymmärrä? Testatkaa ne aineet itsellännen, senkin julmurit!:mad:
 

Yhteistyössä