Joko sinulla jo jouluvalot palavat ulkona?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja joulua
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

joulua

Vieras
Tänään vain mies ensin viritteli valot ja sytytti ne, sammutti sitten.

Ihmettelin, kun mies tuli sisälle, että miksi valot eivät nyt enää palakaan. Sanoi siis sammuttaneensa ne, kun näyttävät niin jouluisilta ja että ei niitä voi vielä nyt alkaa päällä pitämään. Hänestä joulu kun alkaa vasta hoosiannan veisuusta eli ekasta adventista.

Murisin edelleen vain asiasta ja onneksi tenava ne kävi sytyttämässä uudelleen.

Minusta jouluvaloja voi ulkona jo aivan hyvin nyt alkaa polttamaan. Pihalla on iltaisin jo niin pimeää ja synkkää, että valot tuovat piristystä pimeään.

Ei niitä enää ole mitään järkeä helmi-maaliskuussakaan polttaa. Silloin jo alkaa hiljalleen illat valostumaan.

Eilen laitettiin pihapuuhun ja myös palamaan, vaikka yleensä oon laittanu vasta muutamaan viikkoa myöhemmin.

Itse en kyllä sano tuollaisia ulkovaloja jouluvaloiksi, kun ne useimmilla palavat lokakuusta vappuun asti, joten mitä jouluvaloja ne muka on? Jouluvalot on kuusen kynttilät ja sellainen kynttelikkö ja joku tähti yms. ihan jouluiset valot ei noi ledit tuolla ulkona.

Ihmettelen sitä kun ensimmäiset hätäiset laittavat valot ulos jo lokakuun alussa/aikana ja sitten heti joulun jälkeen, viimeistään uudenvuoden päivänä revitään ne äkkiä pois. Minä en osaa laittaa niitä kun vasta joulukuun alussa ja annan olla paikoillaan kyllä vielä koko tammikuun ja sitten vasta pois. Talvivalot.

Minulla on tunnelmavalot palaneet niin sisällä kuin ulkona siitä asti, kun illat hämärtyivät syksyllä eli varmaan jo noin pari kuukautta.

Kuka idiootti vielä kuvittelee näiden valojen olevan vain JOULUvaloja.

Meillä on suuremmat virittelyt joulukuun eka päivänä.

Nyt hiukan lipsuttiin ja laitettiin ipanoiden huoneisiin, kun heitä niin kovin jo poltteli :)

Ja onhan ne aivan ihanat ja tunnelmalliset :heart:

Eivät vielä pala...joulukuun alussa olen kaiketi yleensä ne päälle tuikannut. Meillä on vain kirkkaita valoja, eli ei edes niin jouluisia, joten jos alkaa kaamosmasennus painamaan, saatan viritellä ne päälle jo marraskuun aikana :)

On mun pitäny jo pidemmän aikaa laittaa, mutta ei oo saanu aikaseksi tonne sateeseen lähtee laittamaan. Jospa nyt tänä iltana laittaisin, kun sopivasti tää ketju muistutteli.

Ei tosin kulje meillä nimellä "jouluvalot", sillä otan ne pois joskus huhti-toukokuussa, eli koko talven saavat olla vähän valoa tuomassa.
Tänään kävin just lenkillä tossa ja kattelin, että on paaaljon nätimmän näköistä, kun on ne valot laitettuna ja tulee jotain valoa tähän pimeyteen, kun ei edes lunta ole.

Viikko sitten laitoin valot puskaan. Antaa kivasti valoa jaon mukavan näköistä kun valot liikkuvat tuulessa. Piuhan irrotan joskus maaliskuulla, siihen saakka saavat olla.

Yhteistyössä