Paska fiilis..pilasin miehen illan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Löllykkä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

"Löllykkä"

Vieras
Olin puoli päivää poissa, kännykkä oli mukana mutta autossa. Mies oli lähettänyt tekstarin, että lapsen kaksi 7-v kaveria tulevat yökylään. Pahoitteli, että oli unohtanut että on itse illan konsertissa ja että joudun hoitamaan illan yksin.

En siis lukenut tekstaria. Kun ajoin kotiin, soitti toinen lapseni ja sanoi että ne kaverit on tulossa yökylään. Tulin kotiin aika uupuneena, en ole viikkoon nukkunut kunnolla. Olin odottanut ihan vaan rauhallista sohva-koti-iltaa. Sanoin sit heti miehelleni, että kumma kun minä kutsun lapseni kavereita yökylään, sanoo mieheni että minä saan hoitaa illat ja aamut, koska minä kyläilyn olen järjestänyt. Ja nyt hän sitten järjestää yökyläilyn vaikka on itse menossa konserttiin ja ilta jää minulle. En siis ollut vieläkään lukenut mieheni pahoittelevat tekstaria.

Mies sitten suuttui ja tokaisi, ettei mene konserttiin kun kerta sanoin noin. Eikä mennyt, vaan mököttää ja hoitaa riehuvia lapsia. Kerroin miehelle tekstarin lukemisen jälkeen, että en ollut lukenut sitä ja kehoitin menemään sinne konserttiin, mutta hän vaan mökötti ettei aio mennä koska asiat meni näin.

Mulla on vaan tosi paska fiilis....miksi aina pilaan kaiken väsymykselläni? Ärsyttävää :,(

Ärsyttävää kun ihmisillä on kännykkä, mutta eivät katso niitä koskaan. Sama olla imman sitä kännykkää sitten.

Mutta kyllä mieskin olisi voinut päästä asian yli ja mennä pahoittelujesi jälkeen sinne konserttiin tai olla menemättä, ihan turhaan mököttää.

Ärsyttävää kun ihmisillä on kännykkä, mutta eivät katso niitä koskaan. Sama olla imman sitä kännykkää sitten.

Mutta kyllä mieskin olisi voinut päästä asian yli ja mennä pahoittelujesi jälkeen sinne konserttiin tai olla menemättä, ihan turhaan mököttää.

Itse asiassa yleensä kyllä katson kännykkää ja se on mulla mukana. Tänään se vai. Unohtui autoon, enkä viitsinyt hakea sitä jälkeen päin.

Jos aikuinen ihminen haluaa leikkiä martyyria niin kyllä se on ihan oma moka. Juu, itsekkin on tullut väsyneenä tiuskaistua jotain vastaavaa tai vastaavasti puoliskoni on tehnyt niin, välillä vaan tulee sanottua ennenkuin ajattelee kunnolla.

[QUOTE="Aapee";29249074]Itse asiassa yleensä kyllä katson kännykkää ja se on mulla mukana. Tänään se vai. Unohtui autoon, enkä viitsinyt hakea sitä jälkeen päin.[/QUOTE]

Kuin sä et huomannut sitä tekstaria silloin kun lapsesi soitti..?

[QUOTE="Aapee";29249088]Ajoin autoa ja vastasin ajaessa ( jep..ilman händsfriitä).[/QUOTE]

Ok, kannattaa nyt sitten ottaa tavaksi tarkistaa onko tullut infoa mieheltä ennen kuin alkaa olettaa mitään (varsinkin jos on tapana olla katsomatta puhelinta). Eihän siinä nyt sitten muuta kuin että koita kestää. Kyllä mäkin saattaisin itteeni ottaa jos mies ripittäisi minut vaikka olisin pahoitellut asiaa.

Mun mielestä sun ei tartte millään lailla tuntea huonoa fiilistä asiasta. Ihan reilua että mies jäi kotiin kun oli yökyläilyt sopinutkin. Ja tosiaan rankan viikon jälkeen on vain ihan hyvä olla ja rentoutua, siinä ei mitään ylimääräistä hommaa kaipaa.

[QUOTE="Aapee";29249088]Ajoin autoa ja vastasin ajaessa ( jep..ilman händsfriitä).[/QUOTE]

En halua olla tylsä tiukkapipo, mutta pakko sanoa, että autolla ajaminen ja puhelimeen puhuminen on yhtä vaarallista kuin humalassa ajaminen. Kerroit vielä olevasi todella väsynyt, mikä voi myös vaikuttaa kuten alkoholi ajokykyyn. Monet eivät tätä näytä ymmärtävän ennen kuin on liian myöhäistä. Haluatko tappaa jonkun toisen tai itsesi? Siinäpä olisi lapsillasi kiva viikonloppu kun äiti makaa pakastamessa tai istuu poliisikuulusteluissa.

[QUOTE="harmaa";29249720]En halua olla tylsä tiukkapipo, mutta pakko sanoa, että autolla ajaminen ja puhelimeen puhuminen on yhtä vaarallista kuin humalassa ajaminen. Kerroit vielä olevasi todella väsynyt, mikä voi myös vaikuttaa kuten alkoholi ajokykyyn. Monet eivät tätä näytä ymmärtävän ennen kuin on liian myöhäistä. Haluatko tappaa jonkun toisen tai itsesi? Siinäpä olisi lapsillasi kiva viikonloppu kun äiti makaa pakastamessa tai istuu poliisikuulusteluissa.[/QUOTE]

Tästähän oli juuri tutkimus, ettei sillä olekaan vaikutusta autolla ajoon. Ettei kolarit olekaan johtuneet kännykkään puhumisen vuoksi huomion herpaantumisesta, kuten on väitetty.

Jännä juttu, että ennen kyllä viestintä toimi vaikkei kännyköitä ollut kellään... Nykyään näyttää olevan ihan mahdotonta kommunikoida ilman kännyä.

Aloittajalle, anna miehesi olla marttyyri. Itsepähän kärsii.

Tästähän oli juuri tutkimus, ettei sillä olekaan vaikutusta autolla ajoon. Ettei kolarit olekaan johtuneet kännykkään puhumisen vuoksi huomion herpaantumisesta, kuten on väitetty.

Laitatko linkin. En ole kuullutkaan. Meillä (Kaliforniassa) on kovasti kampanjoitu sen puolesta, että puhelimet pistetään pois kun ajetaan autoa, eritysiesti tekstaaminen on nuorilla aiheuttanut useita kolareita, mutta sehän on nyt selvää, että se on todella vaarallista.

[QUOTE="harmaa";29249833]Laitatko linkin. En ole kuullutkaan. Meillä (Kaliforniassa) on kovasti kampanjoitu sen puolesta, että puhelimet pistetään pois kun ajetaan autoa, eritysiesti tekstaaminen on nuorilla aiheuttanut useita kolareita, mutta sehän on nyt selvää, että se on todella vaarallista.[/QUOTE]

En laita kun kuulin tästä radiosta.

[QUOTE="vierailija";29249732]Jännä juttu, että ennen kyllä viestintä toimi vaikkei kännyköitä ollut kellään... Nykyään näyttää olevan ihan mahdotonta kommunikoida ilman kännyä.

Aloittajalle, anna miehesi olla marttyyri. Itsepähän kärsii.[/QUOTE]

Ennen kännyköitä elämä ei ollut niin hektistä kuin nykyään! Ennen homma meni niin että jos aamulla oli joku asia sovittu niin se päti myös iltapäivällä, mutta nykyään asia on voinut muuttua jo 100 kertaa ennen sitä iltapäivää, kun kaikkia asioita pystyy muuttamaan/sopimaan uusiksi, kun on ne kännykät joilla voi sopia tai ilmoittaa muutoksista.
Ja ap:lle: miksi ihmeessä edes omistat kännykän, jos et kuljeta sitä mukana?

Ennen kännyköitä elämä ei ollut niin hektistä kuin nykyään! Ennen homma meni niin että jos aamulla oli joku asia sovittu niin se päti myös iltapäivällä, mutta nykyään asia on voinut muuttua jo 100 kertaa ennen sitä iltapäivää, kun kaikkia asioita pystyy muuttamaan/sopimaan uusiksi, kun on ne kännykät joilla voi sopia tai ilmoittaa muutoksista.
Ja ap:lle: miksi ihmeessä edes omistat kännykän, jos et kuljeta sitä mukana?

Joo, se saattaa välillä unohtua, mutta se että jos onnistuu vastaamaankin siihen ilman että tarkastaa samalla että onko siihen muuta tullut (jotain ehkä tärkeääkin) sillä aikaa kun on ollut autossa on jo aika hyvin.

No pöh sinua, ymmärrän että miestä ketuttaa ja harmittaa. Kyllä sun nyt täytyy keksiä joku hyvittelykeino ja pyytää isosti anteeksi.

Ja teille marttyyrihaukkujille, oletteko te niin kylmiä kapakaloja ettei pettymykset ja suuttumukset muka tunnu miltään? Ja aina voi vaan lopettaa sekunnissa vitutuksen, jos sellainen on tullut?

Joopajoo, superihmiset taas vauhdissa.

Joo, se saattaa välillä unohtua, mutta se että jos onnistuu vastaamaankin siihen ilman että tarkastaa samalla että onko siihen muuta tullut (jotain ehkä tärkeääkin) sillä aikaa kun on ollut autossa on jo aika hyvin.

Ihan hyvä vaan ettei ala autoa ajaessaan lukemaan viestiä tai varsinkaan vastaamaan siihen. Hienoa että osa taas tarttuu täysin epäolennaiseen asiaan

• Tykkää
Reactions: misStar
[QUOTE="viera";29249880]No pöh sinua, ymmärrän että miestä ketuttaa ja harmittaa. Kyllä sun nyt täytyy keksiä joku hyvittelykeino ja pyytää isosti anteeksi.

Ja teille marttyyrihaukkujille, oletteko te niin kylmiä kapakaloja ettei pettymykset ja suuttumukset muka tunnu miltään? Ja aina voi vaan lopettaa sekunnissa vitutuksen, jos sellainen on tullut?

Joopajoo, superihmiset taas vauhdissa.[/QUOTE]

Tottakai jokaista välillä suututtaa/harmittaa/kiukuttaa toisten tekemiset/sanomiset eikä se mene hups ohi (itse oon todella pitkävihainen). Mutta siinä vaiheessa, kun ryhtyy toisen ihmisen takia sabotoimaan marttyyrimaisesti omaa elämäänsä, niin saa syyttää ihan itseään.

[QUOTE="huoh";29249896]Ihan hyvä vaan ettei ala autoa ajaessaan lukemaan viestiä tai varsinkaan vastaamaan siihen. Hienoa että osa taas tarttuu täysin epäolennaiseen asiaan[/QUOTE]

Ei autolla ajaessaan se ole suotavaa mutta sitten sen jälkeen. Useimmat kun kuitenkin vilkaisevat puhelinta ennen kuin vastaavat (ajaessaankin) joten harvalta menee ilmoitus saapuneesta viestistä ohi.

Eikä asia ole epäolennainen. Koko riitaa ei olisi tullut jos ap olisi katsonut puhelimensa. Siksi neuvoin jo aiemmin vastedes tarkistamaan puhelimensa.

[QUOTE="vierailija";29249902]Tottakai jokaista välillä suututtaa/harmittaa/kiukuttaa toisten tekemiset/sanomiset eikä se mene hups ohi (itse oon todella pitkävihainen). Mutta siinä vaiheessa, kun ryhtyy toisen ihmisen takia sabotoimaan marttyyrimaisesti omaa elämäänsä, niin saa syyttää ihan itseään.[/QUOTE]

No mistäs sä tiiät että sabotoi elämäänsä? Ehkä häntä vain aidosti vitutti ja suututti ja oli pettynyt että riitaa tuli, vaikka kuinka yritti etukäteen ilmoittaa ja pahoitella sattunutta?

Mä olen itse tulisesti suuttuva ja melko pitkävihainen, ja olen sitä vaikka kuinka yrittäisin tyynnyttää itseäni ja ajatella järjellä. Silloin ei vaan saa itseään mihinkään bilefiilikseen että tekisi mieli lähteä konserttiin/juhlimaan/kaljalle.
Olisin vielä todella huonoa seuraakin ja murjotuksella pilaisin muidenkin fiilistä.

Se että elää tunteella on joskus onni ja joskus kirous.

Tärkeitä asioita ei laiteta tekstarilla, vaan soitetaan niin useasti kuin on tarvis että vastataan. Että siinäs mököttää.

Meillä lapset (10 ja 8 v) eivät muista kantaa luureja mukanaan, joten melko varmasti kotona on vähintään yksi puhelin johon voi soittaa.

Itsellä usein töissä oma siviilipuhelin työhuoneessa ja käsilaukussa - olen itse kollegan huoneessa enkä kuule yhtikäs mitään. Työpuhelimen (lankapuhein) saatan kuulla, koska olen laittanut sen äänet täysille.

Yhteistyössä