Moniko käy vielä puol 9 aikaan illalla kaupassa vuoden ikäisen kanssa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "utelias"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

"utelias"

Vieras
Tuli mieleen kun itse kävin pari päivää sitten kahdeksan jälkeen kaupassa (oma 3v ja 1v olivat juuri nukahtaneet kotiin) ja siellä oli nuori äiti vuoden ikäisen kanssa ostoksilla. Olin ihan ihmeissäni, pieni oli todella väsyneen näköinen, tutti suussa istui kärryissä. Tuli jotenkin paha mieli, mutta mietin että onko ne joillakin oikeasti rytmit niin että menevät nukkumaan vasta 22 aikaan? Meillä ainakin iltapala on seiskalta ja sen jälkeen rauhoitutaan kotona, ei tulis mieleenkään lähteä kauppaan enää sen jälkeen.

Enkä yritä kiillottaa kruunuani (ei sitä ees oo), mutta moneltako teillä muilla menee lapset nukkumaan? Ja rauhoitatteko te illan, vai onko loppuun asti soppailua ja säpinää?

Rytmi on toki hiukan vaihdellut, mutta vain poikkeuksellisesti lapsi on mennyt nukkumaan ennen yhdeksää. Vuoden ikäisenä lapsi sai nukkua aamulla niin pitkään kuin halusi, joten senkin puoleen rytmin sai pidettyä myöhäisenä ilman että lapsi oli illalla tai aamulla väsynyt. Minusta olisi tosi ikävää, jos jo seitsemältä pitäisi iltatoimet aloittaa, eihän silloin voisi arki-iltaisin käydä missään.

Joten joo, hyvin usein ollaan puoli yhdeksältä oltu lapsen kanssa kaupassa.

[QUOTE="utelias";29299502]Tuli mieleen kun itse kävin pari päivää sitten kahdeksan jälkeen kaupassa (oma 3v ja 1v olivat juuri nukahtaneet kotiin) ja siellä oli nuori äiti vuoden ikäisen kanssa ostoksilla. Olin ihan ihmeissäni, pieni oli todella väsyneen näköinen, tutti suussa istui kärryissä. Tuli jotenkin paha mieli, mutta mietin että onko ne joillakin oikeasti rytmit niin että menevät nukkumaan vasta 22 aikaan? Meillä ainakin iltapala on seiskalta ja sen jälkeen rauhoitutaan kotona, ei tulis mieleenkään lähteä kauppaan enää sen jälkeen.

Enkä yritä kiillottaa kruunuani (ei sitä ees oo), mutta moneltako teillä muilla menee lapset nukkumaan? Ja rauhoitatteko te illan, vai onko loppuun asti soppailua ja säpinää?[/QUOTE]

vuoden ikäisen kanssa kävin ihan hyvin. ei tosin ollut mitenkään väsyneen näköinen taikka oloinen, sillä rytmi oli silloinkin säännöllinen ja unta sai riittävästi. se rytmi vaan oli pari tuntia keskimääräistä myöhempi. sopi meille kaikille silloin paremmin: isä ehti olla lapsen kanssa enemmän. minä sain nukkua aamuisin myöhempään ja se paremmin luontaiseen rytmiini sopii. laps sai riittävästi unta ja paremmin nukkuneet ja siten paremmat vanhemmat.

mutta kun alkoi työt ja hoito, rytmi piti tietty aikaistaa eikä tuo enää oikeen kivasti onnistuisi. joskus silti noinkin on tehty. yleensä yritetään kyllä olla kasilta jo iltapuuhissa.

• Tykkää
Reactions: Porho
Tiedän useammankin perheen jossa nukkumaanmeno aika on vasta puolen yön tietämillä, koska perheen isä tekee työtä jossa on koko päivän pois ja tulee noin klo 10 kotiin. Aamulla koko perhe nukkuu pitkään ja päivän äiti puuhailee lapsen /lapsien kanssa ja illalla o(tai yöllä) on perheen yhteinen hetki.
En näe tässä mitään pahaa.
Meillä on varmasti joskus ollut väsyneen näköisiä lapsia kaupassa, ja ihan kaikkina vuorokauden "säällisinä" aikoina... Joskus laåsi vain on väsyneempi kuin yleensä...

Tuli mieleen, kuinkakohan moni on mielessään kauhistellut. Meitä voi nähdä varmasti useastikin viikosta kahdeksan jälkeen ulkona 8kk ja 3v:n kanssa. :D Eipä tullut mieleenkään , että joku voisi surra asiaa. Sillon tuli kun oltiin 21:30 ulkona mieleen, että joku varmaan kauhistelee, mutta että kasinkin jälkeen?! :D

• Tykkää
Reactions: Ciervo
Kun on lapset kotihoidossa niin samahan se minkalainen rytmi on. Hmm.. esikoisen ollessa pieni saatettiin käydä vaikka 22-23 aikaan kaupassa (joka on 24h auki). Nyt meillä nukkumaanmeno aika on yleensä 19 aikoihin.

On niin erilaisia tilanteita ja perheitä ettei asioiden tarvi joka perheessä mennä saman kaavan ja aikataulun mukaan.

Meillä käydään nukkumaan joskus 23 aikoihin. Ei kaikilla ole iltapuuro klo 19.30 ja nukkumaan klo20. Eikä se tarkoita sitä että lapsi ei saisi nukkua tarpeeksi, sitten nukutaan aamulla klo 10 asti. Mikä ihme se nyt on? Samat päivärutiinit voi olla vaikka kellonajat vaihtelis.. Ihmettelen koko aloitusta!!

On ollu yksivuotias mukana kaupassa, muistaakseni iltaysinkin jälkeen. Ja joskus ollaan oltu vielä pihalla kello kymmenen.

Enpä nyt muista miten kaupassa käyttäytyi, on hyvinkin saattanut istua hiljaa kärryissä tutti suussa tai on saattanut kiukkuisena hermoilla jotain.

Nukkumaan mennään tosiaan yleensä aikaisintaan 22.00, yleensä vasta sen jälkeen. Olen 30 v äiti nyt.

On tosiaan olemassa kotiäitejä ja -isiä, ihmisten työajat vaihtelee jne. joten eipä tuossa ole ihmettelemistä jos jonkun rytmit on ihan erit kuin omat.

Eilen vein koiraa 1 aikaan yöllä ja näin ulkona pariskunnan joilla oli kaksi pientä lasta mukana, varmaan 1-3-vuotiaita. En ajatellut kuitenkaan tehdä tällaista aloitusta... Mitä se mulle kuuluu. Eikä kuulu ap sulle tuo näkemäsi tapaus sen enempää.

"en yritä kruunuani kiillottaa mut kyllä vähän haistan raon pahoittaa mielen, NUORI äiti ja yhdeksältä kaupassa AIJJAIJ HUHHUH miten oonkaan parempi ihminen ja NIIIIIIN huolissani kuitenkin ja oivoi.."

voi vittu näitä elämättömiä kyttääviä mammoja

Sillä hetkellä tulikin kun näin ne vauvan väsyneet silmät. Mutta tarkoitin, että en minä nyt mitenkään suremaan sitä jäänyt, eiköhän silläkin vauvalla ollut kaikki hyvin. Väsynyt vaan oli reppana.

Minä oon nähny väsyneitä lapsia kaupassa pitkin päivää ja mihin vuorokaudenaikaan tahansa.

Mitä se lapsi siis tarkalleen ottaen teki? Meillä on tuon ikäisenä jengi kyllä nuupahdellu rattaisiin tai ostoskärryihinkin mihin aikaan tahansa vielä. Ihan tyytyväisinä.

Kyllä me ollaan oltu useinkin kaupassa tuohon aikaan. Meillä on juuri tuo tilanne, että vauva menee vasta puoliltaöin nukkumaan, koska isänsä pääsee vasta kymmenen jälkeen töistä. Aamulla nukutaan pitkään. Kaikkea sitä ihmiset jaksaa kaupassa kyylätä ja vielä pohtia niin paljon, että pitää palstalle asti kirjottaa näkemästään.

Eilen vein koiraa 1 aikaan yöllä ja näin ulkona pariskunnan joilla oli kaksi pientä lasta mukana, varmaan 1-3-vuotiaita. En ajatellut kuitenkaan tehdä tällaista aloitusta... Mitä se mulle kuuluu. Eikä kuulu ap sulle tuo näkemäsi tapaus sen enempää.

Esim. jos me ollaan lasten kanssa mummolassa ja lähdetään illalla ajaa kotiin niin, että lapset käyvät autoon nukkumaan, ollaan usein kotona vasta 24-01 ja silloin joku saattaa meidät nähdä ulkona lasten kanssa yöllä. Mutta enpä minäkään koe tarvetta selitellä muille miksi ollaan ulkona niin myöhään.. :D

Mä olen monesti nähnyt väsyneitä lapsia kaupassa tutti suussa päivisinkin. Pitäskö mun olla niitten puolesta jotenkin surullinen vai vaikuttaako surullisuuteen kellonaika? Hm.

Jos ei aamulla ole menoja niin mikä ihme se on käydä kaupassa tuohon aikaan ja mennä nukkumaan klo 22. Vieläkö näitä päivittelijöitä riittää vaikka hyvin tiedetään että ihmisllä on erilaiset rytmit? TAI sitten oli poikkeustapaus mutta aina näitä kauhistelijoita riittää.

Kyllä me ollaan monesti shoppailtu klo 20 jälkeen kauppojen sulkemisaikaan asti kun lapset oli pienempiä eikä aikaista aamuherätystä ollut. Oli kiva käydä kaupoissa kun oli rauhallista.