Köyhän perheen tyttö pärjää :)

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Yrittäjänainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Y

Yrittäjänainen

Vieras
Pitää nyt hieman hehkuttaa menestystäni. Olen lähtöisin hyvin köyhästä perheestä ja saanut tehdä töitä koko nuoruuteni ja aikuisuudenkin sen eteen, että pääsen köyhyyden kierteestä eroon.

Tänään minulla on henkilökohtaisella tililläni hieman rapiat 20 000€! Aivan mahtava fiilis! Tosin verokarhu iskee pian ja siitä osan lohkasee, mutta ai että tuntuu hyvältä edes hetken nähdä tuo summa tililläni :) Ja kaikki on ihan työllä tehtyä rahaa, ei penniäkään perintöä tai veikkausvoittoja jne. Heinäkuussa tilillä oli vain noin 1500€. Eli ihan kivasti on tullut säästöjä puolessa vuodessa.
 
Minusta tuossa ei ole mitään ihmeellistä. Äitini oli yksinhuoltaja ja elätti kaksi lasta ilman mitään elatusapuja pienestä palkastaan. Me lapset hankimme itsellemme kunnollisen koulutuksen ja hyvät ammatit. Itse hakeuduin kapean, mutta pitkän leivän ääreen.

Ei ole köyhyydesta tarvinnut kärsiä. Mieheni on myös tavallinen duunari. Pääkaupunkiseudulta on ostettu omakotitalo (jota maksellaan edelleen pikkuhiljaa), kaksi autoa, kaksi lasta ja mukavaa elämää vietämme. Muiden silmissä varmaan elämme keskiluokkaista elämää. En ymmärrä, miksi pitäisi jäädä köyhyyskierteeseen, kun kerran Suomessa on jokaisella mahdollisuus kouluttautua ja hankkia hyvä työpaikka.
 
[QUOTE="Heidi";29355448]Minusta tuossa ei ole mitään ihmeellistä. Äitini oli yksinhuoltaja ja elätti kaksi lasta ilman mitään elatusapuja pienestä palkastaan. Me lapset hankimme itsellemme kunnollisen koulutuksen ja hyvät ammatit. Itse hakeuduin kapean, mutta pitkän leivän ääreen.

Ei ole köyhyydesta tarvinnut kärsiä. Mieheni on myös tavallinen duunari. Pääkaupunkiseudulta on ostettu omakotitalo (jota maksellaan edelleen pikkuhiljaa), kaksi autoa, kaksi lasta ja mukavaa elämää vietämme. Muiden silmissä varmaan elämme keskiluokkaista elämää. En ymmärrä, miksi pitäisi jäädä köyhyyskierteeseen, kun kerran Suomessa on jokaisella mahdollisuus kouluttautua ja hankkia hyvä työpaikka.[/QUOTE]

Niinhän se on, kuitenkin luulen, että aloittaja on silti vähemmistössä menestyksensä kanssa.
 
[QUOTE="Heidi";29355448]Minusta tuossa ei ole mitään ihmeellistä. Äitini oli yksinhuoltaja ja elätti kaksi lasta ilman mitään elatusapuja pienestä palkastaan. Me lapset hankimme itsellemme kunnollisen koulutuksen ja hyvät ammatit. Itse hakeuduin kapean, mutta pitkän leivän ääreen.

Ei ole köyhyydesta tarvinnut kärsiä. Mieheni on myös tavallinen duunari. Pääkaupunkiseudulta on ostettu omakotitalo (jota maksellaan edelleen pikkuhiljaa), kaksi autoa, kaksi lasta ja mukavaa elämää vietämme. Muiden silmissä varmaan elämme keskiluokkaista elämää. En ymmärrä, miksi pitäisi jäädä köyhyyskierteeseen, kun kerran Suomessa on jokaisella mahdollisuus kouluttautua ja hankkia hyvä työpaikka.[/QUOTE]

Taas yksi jolla on asiat olleet vielä huonommin..
Eikö voi vain sanoa, että hienoa?
 
[QUOTE="mmm";29355483]Onko sinulle ollut elämässäsi tärkeää että "köyhän perheen tyttö pärjää?"? Näyttää, että pärjäät?[/QUOTE]

Tavallaan joo. Olen aina ollut todella perso rahan perään ja arvostan sitä ehkä enemmän kuin kehtaisin kasvotusten myöntää. Minua ei niinkään innosta se, mitä voisin esim. tuolla summalla tehdä vaan se summa itsessään. Lapsuudessa ei paljon seteleitä tullut nähtyä..
 

Yhteistyössä