Iittala Outlet ja kuitti!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Venakko Milanna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Venakko Milanna

Vieras
Pakko kysyä mitä teen, ostin Arabian astiat sieltä joskus 1,5kk sitten ja muumimukit. Nyt menin pakkamaan lahjaksi mukin ja kulhon ja huomasin ettei mukeissa ole ollenkaan tarroja? Mitä mä sitten teen, kun kuittia ei enää ole, mutta on kanta asiakaskortti sinne ja jokainen ostos heillä kai pitää näkyä? Voinko mä palauttaa ne mukit tai vaihda missä on tarroja? Kyseessä ei ole kun 4 mukia, mutta en kuitenkaan vitsi uudet ostaa sen takia. Samalla mietin kun mukit oli tarjouksessa silloin niin ehkä ne oli siksi kun ei ollut tarroja ja mä en ole katsonut kai tarpeeks hyvin?

Oot ostanuu second handiä. Niissä ei ole tarroja.

Muutenkin kannattaa vertailla hintoja. Usein prismasta saa ykköslaatua edullisemmin kuin kakkoslaatua outletistä.

Tämä oli ykköslaatua ja vain yhden päivän tarjous :) en ostaa kakkoslaatua ikinä. Tuntu vaan kun siellä olin ostamassa oli tarrat paikalla tai sitten varma katsoin aivan väärin, mutta ykkölaatua se oli aivan varmasti, kun varmistin sen soittamalla, ennen kun lähdin sinne ajaamaan.

En ole ja kakkoslaatua näkee heti, kun katsoin senkin, kun ihmettelin missä tarroja on. Se oli vain yhden pv:n tarjous ykkölaatuisia mukeja vain 10,- ja varmistin puhelimitse ennen kun sinne menin, kun kakkoslaatua en halua missään nimessä, vaikkei kakkoslaadussa ole mitään vika.

Et voi nähdä heti onko kakkoslaatua, 2laadun määritelmä voi olla vaikka pohjassa oleva leima hieman vinossa.

Et voi nähdä heti onko kakkoslaatua, 2laadun määritelmä voi olla vaikka pohjassa oleva leima hieman vinossa.

Ja joskus ykköslaadussakin on ties mitä juttuja. Pieniä kohoumia minikokoisista roskista lasitteen alla, täpliä tai sitten lasitteen valumia tai lasitetta puuttuu jopa jostain kohdasta. Pitää tarkkaan valikoida kaupassa, että minkä mukin ottaa, kerran joutusin käymään kaikki mukit läpi, koska KAIKISSA oli jotain vikaa. Tosi ärsyttävää.

Eli välttämättä kakkoslaadun eroa et huomaa, koska se voi olla vaikka jokin pieni värimuutos jossain tms

Ja joskus ykköslaadussakin on ties mitä juttuja. Pieniä kohoumia minikokoisista roskista lasitteen alla, täpliä tai sitten lasitteen valumia tai lasitetta puuttuu jopa jostain kohdasta. Pitää tarkkaan valikoida kaupassa, että minkä mukin ottaa, kerran joutusin käymään kaikki mukit läpi, koska KAIKISSA oli jotain vikaa. Tosi ärsyttävää.

Eli välttämättä kakkoslaadun eroa et huomaa, koska se voi olla vaikka jokin pieni värimuutos jossain tms

Mä kyllä aina pystynyt huomamaan mistä laadusta on kysymys, kuva on aina selkeämpi jos on yköslaatua vaikka harvoin mutta ykköslaadussakin voi olla joku virhe

Mä kyllä aina pystynyt huomamaan mistä laadusta on kysymys, kuva on aina selkeämpi jos on yköslaatua vaikka harvoin mutta ykköslaadussakin voi olla joku virhe

Ei se noin mene. Virhe voi olla mukin pohjan kaltevuudessa, leiman epätasaisuudessa, leima väärässä kohtaa, jne. Siis pelkkä yksi pieni virhe riittää että on 2 laatua, eikä niitä aina amatööri huomaa.

Ei se noin mene. Virhe voi olla mukin pohjan kaltevuudessa, leiman epätasaisuudessa, leima väärässä kohtaa, jne. Siis pelkkä yksi pieni virhe riittää että on 2 laatua, eikä niitä aina amatööri huomaa.

Välillä kyllä tuntuu, että jos ykköslaatuiset on jo noin täynnä virheitä, niin millaisia ne kakkoslaatuiset sit onkaan :laugh:

Ykköslaatuisissa virheet on suurimmassa osassa sellaisia teräviä kohtia/kohoumia, näkymätön roska siellä lasitteen alla ja sitä lasitetta on kasautunut siihen päälle. Sitten on niitä mustia pisteitä |O tarkkaan saa valita kaupassa mukinsa jos meinaa saada sellaisen missä ei ole näitä

ja harvemmin siinä itse kuvassa on mitään vikaa minkä takia olisi kakkoslaatuinen (milannan mainitsema kuvan selkeys)
Yleensä kyse on lasitteen viasta. Reuna epätasainen, koska lasitetta on laitettu siihen epätasaisesti. Lasitetta liian paljon tai liian vähän. Tai ne surullisen kuuluisat roskat (en tiedä meneekö ne edes kakkoslaatuun, koska ykköslaadussakin niitä saa olla)

En tiedä mistä teillä sellainen tieto on, mutta kakkoslaatu tarkoittaa se että värit ovat haaleammaat, koska pienet virhet voivat olla sekä ykkös että kakkoslaaduissa tuotteissa. Kuva on aina selkeämpi ja tummempi jos kyseessä on ykköslaatua.

Jos joku teistä on FB muumi keräilijät tai sijoittajat ryhmässä niin sieltä voitte lukea kans mitä tarkoittaa ykkös ja kakkoslaatu :) sieltä myös löytyy vertailu kuviakin

Yhteistyössä