Naisten ongelma: Moni suhde hiipuu, kun alkuinto menee ohitse

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Petri-A
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Niin, tai sitten miehet on vaan yksinkertaisempia ja tyytyvät vähempää. Töllö, ruokaa, säännöllistä seksiä, sänky jossa nukkua.
Ehkä tuo yksinkertaisuus alkaa pidemmän päälle kyllästyttämään naisia?
Te miehet sensijaan saatte elää jännityksellistä elämää. Ikinä ei tiedä millä tuulella toinen on, kun tulette töistä himaan.
Saattaa olla, että joskus hyvää tarkoittava lauseenne käännetään päälaelleen ja joudutte elämään kiukkuisen naisen kanssa monta päivää saman katon alla.
Saatte miettiä usein, mitä se itseasiassa olikaan, mitä teit väärin.
jne.
Naiset on vaan paljon jännempiä, kuin miehet... ymmärrät varmaan miten sellainen tylsä tossu alkaa kyllästyttää kotona. Eritoten sellainen, joka vielä kuvittelee itsestään liikoja.

Tyynillä vesillä on tylsä seilata.

Tuohan on helppo korjata. Koodaa vaikka sovelluksen josta katsoo parin tunnin välein millaista draamaa seuraavaksi luo :p

Kuten ehkä ymmärrät, asiat eivät ole musta tai valkoinen. Voi olla ettet ymmärrä?

Ei kai KUKAAN ole suhteessa jossa toinen ei tee MITÄÄN hyvää.

Aivan yhtä hyvin voi kääntää, että jaksaako joku olla suhteessa jossa pitää KOKOAJAN tehdä hyvää kumppanille tai toinen lähtee?
Varmasti se veli ja naapurin Reiskakin tekisi joskus jotain hyvää. Nimimerkki As jo hyvin kuvasi, mistä on kyse: elämänkumppanista vai kämppiksestä. Elämänkumppani on jees, kämppis ei.

Vierasmies, miksi naisen pitäs homehtua loppuikä samassa suhteessa?

Miksi ylipäätään oletetaan että kaikki naiset hamuaa suhdetta. On paljon yksinäisiä susia, jotka eivät ajattele miehiä ollenkaan. Ja jos suhteita on ollut, ne eivät ole kauaa kestäneet, koska ei yksinkertasesti kiinnosta mikään symbioosi toisen aikuisen kanssa.

Oookei :laugh:

eli käännät suurinpiirtein jatkuvat PMS-oireet ja muut yläpään kilahtelut positiiviseksi asiaksi? Tästä kaikestako miehen pitäisi olla kiitollinen? :laugh:

Niinhän sinäkin näytät roikkuvan kuin pässi yläpääkilahtavien PMS- oireisten narussa enemmän kuin kukaan tuntemani mies.
Tuskin roikkuisit täällä palstalla jatkuvasti, ellet saisi tästä kaikesta keskustelusta ja PMS- oireisten mielipiteistä jotain kicksiä elämääsi. Olisin kuvitellut noin suuren filosofin ja ihmistuntijan ymmärtävän sen itsekkin.

Alkuperäinen kirjoittaja Isämies;29431335:
Vaikka tuo ei tietysti kaikkiin naisiin pädekään, niin varmaankin tuollaiset (ylimitoitetut?) odotukset ovat yleisempiä naisilla kuin miehillä. Ainakin yhtenä syynä lienee se, että naiset huomattavasti miehiä useammin kyllästävät itsensä erilaisella ällöromanttisella viihdemössöllä jo hyvissä ajoin, ja vertaavat sitten omaa suhdettaan tällaisen viihdeteollisuuden luomaan ihannekuvaan. Todellisuus harvoin yltää tälle tasolle -> kriisiä pukkaa.

Pahoja tilanteita aiheutuu, kun katsotaan jotakin hömppää romanttista leffaa ja puoliso jotenkin kuvittelee, että kyse on jonkun ihmisen oikeasta elämästä. Sitten alkaa se, että mikset sinä kosinut jossakin eiffel-tornin huipulla viulukvartetin soittaessa romanttista musiikkia ruusunlehtien sataessa päälle.

Toinen on naisten väliset illanistujaiset, kun kilpaa selittävät kuinka ihana se toinen on ja joka päivä tulee lahjoja ja kukkia. Sit oma emäntä ei ymmärrä, että nuo jutut on suurimmilta osin paskaa ja hehkutusta.

Usein saa kuulla, että miks ne tekee niin ja me ei koskaan.. Haloo! Ei kai se meidän suhteesta tee sen huonompaa jos emme joka kevät käy jossakin Balilla rantalomalla, eikä sellaiseen olisi edes rahaakaan. "Mut kun ne muutkin miehet vie naisensa romanttiselle lomalle".

Miksi yleensäkään pitäisi omaa suhdetta vääntää sellaiseksi kuin jonkun toisen kulissi on?

Oman lähipiirin perusteella taas homma menee niin, että mies kyllä "vonkaa", mutta ei ole valmis tekemään vaimon hyvinvoinnin eteen mitään. Niin proosallista kuin se onkin, niin jos äijä ei tee muuta kuin käy töissä ja omissa menoissaan vaimon hoitaessa kodin ja lapset (ja oman työnsä, sen pikku sivuseikan), ei varmaan kovin ehtoisa emäntä illalla lakanoissa odota.

Mä en ainakaan kaipaa mitään romantiikkamössöä vaan yhteistyötä perheen eteen. Mitään statistia mun ei huvita lakanoissa lämmitellä.

Niinhän sinäkin näytät roikkuvan kuin pässi yläpääkilahtavien PMS- oireisten narussa enemmän kuin kukaan tuntemani mies.
Tuskin roikkuisit täällä palstalla jatkuvasti, ellet saisi tästä kaikesta keskustelusta ja PMS- oireisten mielipiteistä jotain kicksiä elämääsi. Olisin kuvitellut noin suuren filosofin ja ihmistuntijan ymmärtävän sen itsekkin.

En oikein hiffaa angstiasti.

Olen täällä _viihteen_ takia.

Alkuperäinen kirjoittaja nisäkäs;29431438:
Vierasmies, miksi naisen pitäs homehtua loppuikä samassa suhteessa?

Miksi ylipäätään oletetaan että kaikki naiset hamuaa suhdetta. On paljon yksinäisiä susia, jotka eivät ajattele miehiä ollenkaan. Ja jos suhteita on ollut, ne eivät ole kauaa kestäneet, koska ei yksinkertasesti kiinnosta mikään symbioosi toisen aikuisen kanssa.

Ei toki pidä, eihän miestenkään jos eivät niin halua.

Välillä naisille tulee tuo suhteen "normalisoituminen" jopa niin rankasti, että aletaan tosissaan miettiä eroa ja sitä kuinka on (muka) jäänyt villejä sinkkuvuosia viettämättä suhteen takia. Sit erotaan ja bailataan villisti pari kuukautta, kunnes tullaan takaisin rukoilemaan yhteenpalaamista, kun ei ne yökerhojen "herrasmiehet" olleetkaan "herrasmiehiä", jotka tuovat aamupalan sänkyyn ja siivoavat yksin koko talon.

Välillä naisille tulee tuo suhteen "normalisoituminen" jopa niin rankasti, että aletaan tosissaan miettiä eroa ja sitä kuinka on (muka) jäänyt villejä sinkkuvuosia viettämättä suhteen takia. Sit erotaan ja bailataan villisti pari kuukautta, kunnes tullaan takaisin rukoilemaan yhteenpalaamista, kun ei ne yökerhojen "herrasmiehet" olleetkaan "herrasmiehiä", jotka tuovat aamupalan sänkyyn ja siivoavat yksin koko talon.

No jos se "normalisoituminen" tarkoittaa että vaimolle ei ikinä tule aamupalaa sänkyyn eikä mies ikinä siivoa, niin eipä ihme jos alkaa ruoho näyttää vihreämmältä aidan toisella puolella.

• Tykkää
Reactions: Lilith

Sulla on ikää joku 20vee tai sun "naisillas"?
Villi veikkaus.

En voi puhua muiden naisten puolesta, mutta jo suhteen alkuvaiheessa odotan sitä normalisoitumista. Sitä, että näen oikeasti millainen se toinen on.
Alkuhuuma on aika raskasta ja raastavaa. Ei sellaista jaksa pidemmänpäälle. Ensimmäinen puolivuotta on riittävästi.
Toisen huomioiminen on kuitenkin merkityksellistä. Ei se vaadi mitään suuria eleitä tai mittavia rahasummia.
Huomioiminen on sitä, että kun tiedät toisen pyyhkineet pölyt, siivonneen vessan, järjestelleen hyllyt ja pesseen pyykit, otat ihan oma- aloitteisesti imurin käteen ja imuroit ja viet roskat.
Huomioiminen on sitä, kun näet, että toinen on kuoleman väsynyt, niin annat sen ottaa rauhassa torkut sohvalla töiden jälkeen.
Se on sitä, että muistat joskus tuoda sille kaupasta sen lemppari teetä.
Huomioiminen on sitä, että annat kumppanisikin katsoa töllöstä sen lempiohjelmia.
Huomioiminen on hellä sipaisu ohikävellessä. Halaus töiden jälkeen. Suukko lähtiessä.

Kun nainen pyytää huomiointia, se ei tarkoita välttämättä viiden ruokalajin menyytä kolmen tähden michelin ravintolassa ja yötä kaupungin parhaimman hotellin sviitissä. Rakastelua ruusun terälehdillä.
Se tarkoitaa huomioimista arjessa ja jokaisessa hetkessä.

[QUOTE="Jenis";29431498]No jos se "normalisoituminen" tarkoittaa että vaimolle ei ikinä tule aamupalaa sänkyyn eikä mies ikinä siivoa, niin eipä ihme jos alkaa ruoho näyttää vihreämmältä aidan toisella puolella.[/QUOTE]

Minulle ei syntynyt mielikuvaa, että tuolla normalisoitumisella olisi tässä keskustelussa viitattu tuollaiseen. Toki sen noinkin voi lukea, mutta eikö kyse silloin ole jo vähän tahallisestakin väärinymmärtämisestä?

Ei se voi tulla yhdellekään aikuiselle ihmiselle yllätyksenä, että suhde ei kaikkien vuosien ja lasten myötä voi olla enää joka ikinen päivä samanlaista ilotulitusta kuin ensimmäisinä kuukausina. Tämän myöntäminen ei kuitenkaan tarkoita sitä, etteikö se suhde enää koskaan olisi tuota. Huippuhetket ovat huippuhetkiä, ja niiden väliin pitää mahtua sitä arkeakin.

Tapaile vähän vanhempia naisia, niin helpottaa. Esim. kolmekymppiset varmaan on päässeet tollasesta jo yli ;)

Olen tätä joutunut todistamaan. Itselläni ei mitään baareiluvaihetta ole koskaan ollut ja minusta on kamalaa, että jättävät pieniäkin lapsia yökylään ennemmin kuin isänsä hoitoon yms. Olen itsekin hoitanut lapsia, joiden äidit menovaiheessa. Parempi lasten kuitenkin minun luonani kuin että äiti jättäisi ne yksin kotiin, vaikka sellaisestakin saa uutisista lukea.

Nykyään olen karsinut tuollaiset hyväksikäyttävät ystävät, joille kelpaa seura vain silloin kun ovat eronneet että saavat märehtiä siitä samalla kun minä maksan aina kaiken kahvilassa ja sitten lapset lykätään minulle, haetaan krapulasta selvittyä ja joudun kuulemaan vielä ne illan yhden yön panomeiningit. Yksi ls-ilmokin tartti tehä kerran. Säälittää vaan ne lapset.

Äitiys lentää roskakoppaan, kun ero tulee ja se noukitaan sieltä jos jaksetaan. Silloin voi olla vaikeaa korjata tekemiään virheitä. Itse olen velvollisuustuntoinen ihminen, enkä voisi toimia noin.

Olen tätä joutunut todistamaan. Itselläni ei mitään baareiluvaihetta ole koskaan ollut ja minusta on kamalaa, että jättävät pieniäkin lapsia yökylään ennemmin kuin isänsä hoitoon yms. Olen itsekin hoitanut lapsia, joiden äidit menovaiheessa. Parempi lasten kuitenkin minun luonani kuin että äiti jättäisi ne yksin kotiin, vaikka sellaisestakin saa uutisista lukea.

Nykyään olen karsinut tuollaiset hyväksikäyttävät ystävät, joille kelpaa seura vain silloin kun ovat eronneet että saavat märehtiä siitä samalla kun minä maksan aina kaiken kahvilassa ja sitten lapset lykätään minulle, haetaan krapulasta selvittyä ja joudun kuulemaan vielä ne illan yhden yön panomeiningit. Yksi ls-ilmokin tartti tehä kerran. Säälittää vaan ne lapset.

Äitiys lentää roskakoppaan, kun ero tulee ja se noukitaan sieltä jos jaksetaan. Silloin voi olla vaikeaa korjata tekemiään virheitä. Itse olen velvollisuustuntoinen ihminen, enkä voisi toimia noin.

onko ihan oikeesti naiset niin tolloja, että eron jälkeen on noin kova kiire iskeä seuraava partneri?

ja vielä kännissä baarista?

Yhteistyössä