Kas sattumaa.
Ja kiva kun laitoit ton muodossa "ISOJA" eikä mitään alentuvaa tyyliin valtavan isoja tai suunnattomia läskejä tms. Olen nimittäin tunteellinen ihminen.
Oon ollut kuudesti raskaana. Ihan luonnollisesti raskautunut aina ja raskauksissa ei ole ollut mitään ongelmaa. Synnytykset menneet ihan hyvin.
Hyvin pieni osa ammattilaisista ei ole osannut suhtautua ammattimaisesti siinä mielessä, että on osoittanut epäkunnioitusta ja muuta negatiivista käytöstä. Suurin osa on tehnyt työnsä minua kunnioittaen.
Tosin jossakin vaiheessa olen huomannut erään ammattitaitoon liittyvän asian, josta en ole aivan varma johtuuko se lihavuudestani vai onko yleinen heikkous ammattilaisilla.. Minua ei nimittäin vieläkään kertaakaan ole valistettu mistään vaaroista, mitä liittyisi raskautumiseen tai synnyttämiseen (nimenomaan sairaalloisen lihavana). Ei vaikka sain viimeinkin kuudenteen raskauteen riesakseni tämän raskausdiabeteksen. Yksikään ammattilainen ei vieläkään ole kertonut, mitä vaaraa tai riskejä siihenkään liittyy. Vasta aivan äskettäin tajusin, että en tiedä niistä mitään ja olen ollut tästä erittäin harmissani, että minulle ei tällaisista asioista, jotka nimenomaan liittyvät minun raskauteeni kerrota. Yksilölliseksi en neuvolan asiakkaan kohtaamista siis voi kehua.
Minulla on ollut kaikenlaista pientä erikoista, joista minulla ei ole hajuakaan, voisivatko liittyä ylipainoon, koska lääkärit ja th:t ei ole niitä ehdottanutkaan ylipainosta johtuviksi, mutta toisaalta olen alkanut epäillä, etteivät taida juurikaan mitään kommentoidakaan eli en tiedä.
Erityispiirteitä on ollut seuraavissa asioissa:
-lapset ovat pyörineet mahassa hyvin pitkään, jopa la:n yli.
-Kerran on jouduttu kääntämään ulkopuolelta poikittain oleva vauva
-Kerran on menty hätäsektioon, kun vauva oli pyörähtynyt juuri ennen synnytystä
-Laskettu aika on ylitetty 3 kertaa reilusti
-Kerran on käynnistetty
-kerran taas on tullut jo 3 vkoa ennen la:ta
-kerran on jäänyt istukka kiinni ja jouduttu irrottamaan lääkkeellä
-Kerran on ollut raskausdiabetes
Eipä kai muuta. Epiduraalia toinen väitti haastavaksi laittaa näin lihavalle, kun toinen taas väitti, ettei mitään ongelmaa ole. Ekalla kerralla ei siis onnistunut, mutta on onnistunut senjälkeen jo pariin kertaan. En ole erityisen selkälihava, mutta ihan samanpainoinen olen ollut läpi kaikkien raskauksien. Oho tästä tuli vuodatus.
Niin olen painanut jo pitkään 147-157 kiloa.