Valio Arki-maitojuoma vesimaitoa rahvaalle

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lisää voittoja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tarkoitin, että kallista suhteessa proteiinin määrään.. 6 desissä on vain 20g proteiinia, ostat sen 0,59 rahkapurkin niin saat jo 25g. Maitopurkin hinnalla saat kaksi purkkia rahkaa, eli 50g proteiinia.. Aika kallista mielestäni

mut se rahka ei ole juotava. Maito on paremmanmakuista, ainkin lasten suussa ja helppoa kun sitä voi juoda. meillä saattaa mennä kaksikin litraa maitoa päivässä. Meillä kun sitä käytetään kahviinkin ja meidän kahvikupilinne ei oel kuppai vaan motti ( vähintään 4dl), ja kahvia juodan monta motillista päiväsä. Mä juon iltapalaksikin kahvia

mut se rahka ei ole juotava. Maito on paremmanmakuista, ainkin lasten suussa ja helppoa kun sitä voi juoda. meillä saattaa mennä kaksikin litraa maitoa päivässä. Meillä kun sitä käytetään kahviinkin ja meidän kahvikupilinne ei oel kuppai vaan motti ( vähintään 4dl), ja kahvia juodan monta motillista päiväsä. Mä juon iltapalaksikin kahvia

Mä juon helposti pari litraa päivässä kahvia ja silti yksi maitopurkki riittää 4-5 päiväksi.

Kai muistat myös juoda tarpeeksi vettä, kahvi on diureetti, eli poistaa elimistöstä nestettä.

Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä;29445814:
Ja aattele että kinkku on toisen nisäkkään persettä. :O

Näin on. Myönnän, että suhtautumiseni maitoon on ehkä kaksinaismoralistinen, koska lihaa syön. Mutta kun se maito yököttää, niin se yököttää. :x

Tarkoitin, että kallista suhteessa proteiinin määrään.. 6 desissä on vain 20g proteiinia, ostat sen 0,59 rahkapurkin niin saat jo 25g. Maitopurkin hinnalla saat kaksi purkkia rahkaa, eli 50g proteiinia.. Aika kallista mielestäni

+ että samassa määrässä maitoa on puolet enemmän kaloreitakin kuin rahkassa tai raejuustossa

Tavallisesta ruokavaliosta tavallinen ihminen saa tarpeeksi proteiinia ilman rahkojakin. Maitoa kannattaa juoda ensisijaisesti kalsiumin ja D-vitamiin vuoksi. Niiden riittävä saanti on haastavampaa, jos ei juo maitoa.

Vesi on vettä, sitä juodaan janoon ja RUOKAJUOMANA maitoa. silloin saa tarpeekis vitamiineja. Vettäkän ei saa liikaa juoda.
Monipuolinen ruokavalio takaa kyllä kaikki tarvittavat vitamiinit. Kun jättää maidon pois niin nekin kalorit voi "sijoittaa" itse ruokaan.
Lapset meillä toki juovat mieluiten maitoa mutta itse yritän pitää sen minimissään.

Mut mä silti veikkaan, että se rahkapurkki on nopeammin syöty kuin mitä juot litran maitoa...
Jos sä juot kaksi litraa maitoa päivässä (rasvatonta), niin se on jo 660 kcal, se on paljon se, pelkästään juomasta. Ja jos lasket, että paljonko tähän juomaan menee kuukaudessa rahaa, vettä kun tulis melkeen ilmaiseksi kraanasta..

Mut mä silti veikkaan, että se rahkapurkki on nopeammin syöty kuin mitä juot litran maitoa...
Jos sä juot kaksi litraa maitoa päivässä (rasvatonta), niin se on jo 660 kcal, se on paljon se, pelkästään juomasta. Ja jos lasket, että paljonko tähän juomaan menee kuukaudessa rahaa, vettä kun tulis melkeen ilmaiseksi kraanasta..

Meillä ainkin vesi maksaa 5e/kuutio joten ei sekään ilmaista ole
vesi ei ole ilmaista, ja en sanonut että MÄ juon, vaan meillä juodaan
ja lapsilleni en opeta että pitää vältttää maitoa, muutenkin ovat laihoja. alkavat sitten ottamaan vitamiiniut purkista joka ei ole hyvä asia

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Tavallisesta ruokavaliosta tavallinen ihminen saa tarpeeksi proteiinia ilman rahkojakin. Maitoa kannattaa juoda ensisijaisesti kalsiumin ja D-vitamiin vuoksi. Niiden riittävä saanti on haastavampaa, jos ei juo maitoa.

Kalsiumiakin saa muualta kuin maidosta, maitoon on vain lisätty D-vitamiinia, eli sama kuin ottaisit sen purkista... Kananmunassakin on enemmän d-vitamiinia mitä lasillisessa maitoa. Sitä ei todellakaan KANNATA juoda noiden takia, koska niitä saa muualtakin, paljon vähemmin kalorein ja edullisemmin

Meillä ainkin vesi maksaa 5e/kuutio joten ei sekään ilmaista ole
vesi ei ole ilmaista, ja en sanonut että MÄ juon, vaan meillä juodaan
ja lapsilleni en opeta että pitää vältttää maitoa, muutenkin ovat laihoja. alkavat sitten ottamaan vitamiiniut purkista joka ei ole hyvä asia

Sä voit huvikses laskea, että montako litraa se kuutio on ja kuinka monta päivää sulla kestäis juoda kuutiollinen vettä :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä;29445843:
Monipuolinen ruokavalio takaa kyllä kaikki tarvittavat vitamiinit. Kun jättää maidon pois niin nekin kalorit voi "sijoittaa" itse ruokaan.
Lapset meillä toki juovat mieluiten maitoa mutta itse yritän pitää sen minimissään.

Näin, mieluummin mä syön sen 330kcal päivässä enemmän monipuolista ruokaa, kuin juon litran rasvatonta maitoa :D
330kcal saan aivan varmasti mahtumaan ne samat vitamiinit ja proteiinit mitä maidossa on..

Sä voit huvikses laskea, että montako litraa se kuutio on ja kuinka monta päivää sulla kestäis juoda kuutiollinen vettä :headwall:

ihan sama mutta MEILLÄ juodan maitoa, koska se on HYVÄÄ; TERVEELLISTÄ ja siitä saa lapset riittävästi portksua.
JAnojuomana on aina vesi.
Kyllä minäkin juon ruoan kanssa maitoa, se vaan on hyvää. Vettä juon vian jos maitoa tai piimää ei ole tarjolla, mehu ei mielestäni sovi ruokajuomaksi kuin juhlissa.

• Tykkää
Reactions: Happygirl-91
Kohtuus kaikessa, maitoa ei pidä juoda janojuomana, pari lasia on hyvä.

Mut jos ne lasit on 3dl, niin se tekee jo tuon 200kcal päivässä :D
Mä kyllä mieluummin sijoitan nekin kalorit ruokaan :) Mutta jokainen tekee niinkuin katsoo parhaaksi :)
Maidossa on vain turhia kaloreita suhteessa niihin proteiineihin ja vitamiineihin..

Maito on silloin ihan hyvä, jos muuten ei ruokavalio ole monipuolinen ja niitä tarvittavia ei vain saa muualta. Silloin ehdottomasti kannattaakin litkiä sitä maitoa. Meille ainakin se maidon litkiminen on vain aivan turhaa

Yhteistyössä