Oliko liikaa pyydetty?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 1204994
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
1

1204994

Vieras
Avopuolisoni on asunut luonani 3 vuotta ilmaiseksi. En ole tähän mennessä viitsinyt pyytää asumiskustannuksista korvausta.
Olen äskettäin rakentanut omakotitalon pääkaupunkiseudulle.
Talon rakentamisen takia talouteni on nyt todella tiukilla ja ehdotin avopuolisolle että maksaisi jatkossa 250 euroa / kk asumiskuluja (puolet sähköstä, vedestä, adsl:sta, jätemaksusta, vakuutuksesta, kiinteistöverosta jne..).
Hän raivostui ehdotuksesta. Pyysi saada nähdä kuitteja että mistä noin iso summa koostuu. Sanoi että minä käytän enemmän sähköä ja alkoi tulemaan kaikenlaisia vaatimuksia..

Oliko 250 eur / kk korvaus mielestänne liikaa pyydetty? Talo on uusi ja sijaitsee pk-seudulla. Talon arvo olisi vapailla vuokramarkkinoilla lähemmäs 2000 eur / kk.

Avopuoliso tekee täyttä työviikkoa eli kyseessä ei ole mikään työtön / pätkätyöläinen.

Potkaase mies pellolle jos ei halua osallistua yhteesen elämän kustannuksiin. Siinähän sitte miettii miten maksaa vuokran jos 250€ on kohtuuton pyyntö hänen mielestään. Loinenhan tuo mies on eikä tuollaasta tarvitte kenenkää kattoa.

Ja ei, ei saa nainenkaa tehdä noin että loisii toisen nurkis maksamatta mitää. Ku joku kuitenki pian tarttuu tuohon.

• Tykkää
Reactions: Hilpuri Tilli
Mun mielestä on kohtuullista maksaa puolet asumikustannuksista. Meillä kanssa se tilannet että avomiehellä oli jo talo (ja laina) kun muutettiin yhteen. Mä en maksa lainaa ollenkaan, mutta tottakai puolet sähköstä, vedestä, vakuutuksista, roskista yms. Kulutanhan minäkin noita.

Maksaako hän muita yhteisiä kulujanne?

Kysy mikä hänen mielestään olisi hyvä summa osallistua. Jos ette pysty maksusta sopimaan, niin ehkä on aika laittaa avopuoliso kokeilemaan majoituksen saamista vapailta markkinoilta.

Mun mielestä on kohtuullista maksaa puolet asumikustannuksista. Meillä kanssa se tilannet että avomiehellä oli jo talo (ja laina) kun muutettiin yhteen. Mä en maksa lainaa ollenkaan, mutta tottakai puolet sähköstä, vedestä, vakuutuksista, roskista yms. Kulutanhan minäkin noita.

Tosin tähän haluan lisätä että en mäkään suostusi mihinkään kiinteään kuukausi maksuun vaan haluan sen justiinsa niin että kun lasku tuleen niin maksan siitä puolet. Tai siis meillä menee niin että yhteinen tili jolle molemmat laittaa rahaa saman summan kk ja sieltä maksetaan noita yhteisiä menoja. Sitten vielä molemmilla omat tilit ja omat rahat.

Tiedät kyllä itsekin, ettei ole kohtuuton vaatimus. Toki miehen pitää maksaa puolet ylläpitokuluista. Tuskin mies missään muuallakaan saisi ilmaiseksi asua. Aikamoinen loinen sinulla avopuolisona.

Tietty sä maksat itse lainat, mutta yhteisen talouden yhteisistä kuluista asuinkumppani maksaa puolet. Vai jätitkö jotain kertomatta? Väitätkö todella, että asut ihmisen kanssa, jonka mielestä hänellä ei kuulu olla asumismenoja lainkaan?

Porvoolaiselta kuulostaa kyllä.

Ei valitettavasti ole tällä kertaa Porvoossa. Totta kai maksan talon lainan yksin. Kyse oli nyt kuukausittain juoksevista asumiskustannuksista jotka oli listattuna ensimmäisessä viestissä. Riita tuli siitä kun ehdotin 250 euron kuukausittaista summaa. Hän alkoi vaatia kuitteja todisteeksi koska voin kuulemma pyytää mitä summaa tahansa ilman todisteita. Sitten alkoi selitys kuinka käytän enemmän sähköä jne.

Itse pidin tuota 250 euron summaa naurettavan pienenä, enkä itse ikinä kehtaisi sellaisesta kieltäytyä jos saisin asua toisen omistamassa uudessa omakotitalossa ilman muita maksuvelvotteita.

Muut kustannukset (ruoat, pesuaineet ym.) maksamme suunnilleen puoliksi.

Ilmeisesti tuo 250 euroa on normaalipalkkaiselle ihmiselle asumisesta liikaa.

Potkaase mies pellolle jos ei halua osallistua yhteesen elämän kustannuksiin. Siinähän sitte miettii miten maksaa vuokran jos 250€ on kohtuuton pyyntö hänen mielestään. Loinenhan tuo mies on eikä tuollaasta tarvitte kenenkää kattoa.

Ja ei, ei saa nainenkaa tehdä noin että loisii toisen nurkis maksamatta mitää. Ku joku kuitenki pian tarttuu tuohon.

Älkää taas lukeko omianne, ap ei kertonut onko kyseessä nainen vai mies

[QUOTE="just";29468495]Älkää taas lukeko omianne, ap ei kertonut onko kyseessä nainen vai mies[/QUOTE]

Onko sillä edes tässä tapauksessa merkitystä onko aloittaja mies vai nainen ja onko avopuoliso mies vai nainen?

Minusta teidän pitäisi ottaa huomioon myös se, kummalla on isompi palkka ja onko jompi kumpi perinyt. Jos sinulla on isompi palkka (jostain syystä tunnut mieheltä) ja puolisollasi paljon pienempi, tietenkään ei ole oikein että puolisosi maksaa samansuuruisen osuuden menoista kuin sinä. Menot suhteutetaan palkkaan. Mutta totta kai olisi kohtuullista, että puolisosi maksaisi juoksevista kuluista osansa. Lapsia teillä ei ilmeisesti ole. Viimeistään silloin menevät kyllä puurot ja vellit iloisesti sekaisin...:)

[QUOTE="just";29468495]Älkää taas lukeko omianne, ap ei kertonut onko kyseessä nainen vai mies[/QUOTE]

Mitä merkitystä sillä on onko kyse miehestä vai naisesta. Sama ajatukset mulla silti on. Moni muuki kirjootti miehestä ja kas kummaa ku vain mua piti asiasta napauttaa. :kieh:

Mitä merkitystä sillä on onko kyse miehestä vai naisesta. Sama ajatukset mulla silti on. Moni muuki kirjootti miehestä ja kas kummaa ku vain mua piti asiasta napauttaa. :kieh:

Kuule tässä ei oo mitään salaliittoa sua kohtaan, sä olit eka joka alkoi vänkäämään että aloituksessa ois miehestä kyse niin totta hitossa lainasin sun kommenttia. No niin en ala viemään ap:n ketjusta tilaa tähän enempää, oli tarkoitus vain huomauttaa että on kohteliasta lukea aloitus ennen kuin vastaa eikä kuvitella omiaan

[QUOTE="just";29468534]Kuule tässä ei oo mitään salaliittoa sua kohtaan, sä olit eka joka alkoi vänkäämään että aloituksessa ois miehestä kyse niin totta hitossa lainasin sun kommenttia. No niin en ala viemään ap:n ketjusta tilaa tähän enempää, oli tarkoitus vain huomauttaa että on kohteliasta lukea aloitus ennen kuin vastaa eikä kuvitella omiaan[/QUOTE]

Voi herran jumala minkä kamalan virheen mä ny tein ku oletin ap:n puhuvan miehestään! Iiiiiiiiikkkk! Mä en kestä!

Yhteistyössä