Naapurit herättää lapsen päiväunilta joka kerta! Arvatkaa mitä tapahtuu kun heille syntyy huhtikuussa vauva..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hienohomma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä en ymmärrä, miksi ei voisi ihmiset huomioida naapureitaan... Itse pidän päivänselvänä asiana että otan muutkin huomioon.. Huomioin kyllä naapurin vauvan jos takapihalla sattuu nukkumaan ja toivon, että naapurikin sitten huomioi muut :) Jonkun vauvahan saattaa kärsiä vaikka koliikista ja olla siksi herkkäuninen.. en voi tietää.

Tänään päätin, että kun heidän neljäs lapsi keväällä syntyy ja kun ulkona nukkuu niin tastusti ilakoidaan hereille, joka ikinen kerta.

Hyvä idea suunnitella kostoa vielä syntymättömälle ja tähän tilanteeseen täysin syyttömälle lapselle...

Ja mistäs tiedät vaikka naapuri parhaillaan kostaisi sinulle jotain teidän aiempaa metelöintiä kun heillä on ollut vauvoja?

Tosiaan nukuta oma lapsi sisällä tai vie kauemmaksi jos melu häiritsee.

vähä-älyinen kun tarkoituksella herättää pienokaista ja toinen vähä-älyinen kun aikoo maksaa samalla mitalla takaisin. onko kumpikaan miettinyt, että tästä kärsivät viattomat lapset? miksi edes hankitte lapsia kun kerran ette voi ajatella lapsen parasta oli se oma tai naapurin? miksi lapsia käytetään pelinappuloina?

Onko jotenkin näin että yhden tai korkeintaan kahden lapsen äidit on herkkiksempiä tästä aiheesta. Ison perheen vauvat tottuu kaikenlaiseen meteliin. Olen kuitenkin sitä mieltä että oli lapsia yksi tai kymmenen niin naapurit saa elää omaa pihallaan omaa elämäänsä. Jos vauva siihen herää niin ei voi mittään. Voihan sen lapsen nukuttaa sisällä.
Vastuu lapsen unesta on sen huoltajilla, ei naapureilla, joilta ei ole varmaankaan kysytty ennen lapsen hankintaa että olettehan sitten hipihiljaa pihalla kun meidän kultamuru nukkuu :)

ymmärrän ärtymyksen hyvin. Kaikessa ei toki voi elää naapurin vauvan unien mukaan, mutta onhan näitä ihmisiä jotka aidosti tekee sen tahallaan; rykäsee ruohonleikkurin käyntiin juuri kun olet vauvan saanut vaunuihin rauhoittumaan, tai tulee tupakalle etu/takapihalle just sen mukaan mihin olet vauvanvaunut laittanut ja nää sitten toistuu päivästä toiseen, vaikka itse vaihtelisit vauvan uniaikaa jne........

Täysin sympatiat aloittajalle! Täällä ollut sama ongelma viime vuoden. Vastakkaisen rivitalon pojat juoksi oikeen kilpaa aina 15min sisään kun olin vaunut saanut etupihalle tai takapihalle. Ja pojan nukahtamaan. Ja voi jestas sitä huutoa ja kiljuntaa kumpi saa pyytää ja ketä ulos. Ja jos ei heti 15 min sisään niin viimeistään tunnin päästä. Kerran sitten riemastuin pojille ja ilmoitin jyrkästi että jos vaunut on pihalla niin se tarkoittaa että meillä nukutaan ja se tarkoittaa että hiljaa! Ei mennyt se perille ja seuraavana päivänä sama homma. Kävelin heitä piha tielle vastaan ja kysyion että mitä sanoin eilen. Sitten kysyin että mitä kohtaa ne ei ymmärtänyt. Sen jälkeen ei paljoa ole poikia näkynyt. Ja unet on on saanu poika nukkua. Koeta aloittaja sanoa vähän suoremmin tai rumemmin että voisitteko kiertää vaunut kauempaa. Tai oletko koettanut siirtää vaunut toiselle puolelle niin että naapurisi on nähnyt? Jos se saisi ymmärtämään yskän! Kyllä minut on opetettu ja lapseni olen opettanut myös huomioimaan myös naapureitakin! Se on vaan surkeaa kun nykyään, en toki yleistä, mutta moni lapsi on oppinut röyhkeäksi.

Harmillista tuollainen, meidän edellinen naapuri tuli kanssa usein kolistelemaan viereen, leikkaamaan ruohoa yms juurin kun kuopus nukkui pihalla. Meidän oli vaan niin sikeäuninen että harvoin heräsi, mutta kyllä mä ihan oikeasti mietin että mikä ihmistä vaivaa kun nykii ruohonleikkuria käyntiin noin metrin päössä meidän vaunuista.

Nukutitko vauvaa taloyhtiön yleisillä alueilla vai miten naapuri muuten tiesi missä teidän vauva nukkuu? (kai teillä joku aita on?)

Kyllä muaki välillä otti päähän kun joku alko porata tai traktori tuli pihaa hiekottamaan tai naapuri päätti tampata mattoja just kun olin saanut kuopuksen parvekkeelle nukkumaan. Mutta se on voi voi. Joskus heräsi, joskus sain nukutettua uudestaan.

Monet vauvat nukkuu aamupäiväunet ja isommat taas menee päikkäreille puolenpäivän aikaan ja osa nukkuu 3-4h (kuulemma), eli tää tarkottais ettei vois ulkoilla kuin aamuvarhaisella tai illalla. Sekö sitten ois reilua?

Mulla neljä lasta ja ne on pakko laittaa pihalle ja oma piha on sitä varten enkä voi jättää lasten ulkoilua väliin tai siirtää sen vuoksi et naapurissa vauva nukkuu. yleensäkki näin monen ja eri-ikäisen lapsen kans päivän rytmitykset ja unet ja ruokailut vaikea toteuttaa ja jos vielä naapuri valittaisi tämän kaaoksen keskellä aiheesra, purskahtaisin varmaan itkuun. Ymmärrän toki siinä mieles et ekaa lasta suojelee ääniltä ja on aikaa mut ei enää onnistu...toivoo vain että kumpa itsekkin kerkeäisi käydä happia haukkaan...niin ja ei niitä lapsia voi yksin päästää kauemmaks pihasta. Sinun täytyy vain nyt itse selvittää tilanna..laita vaik se radio ihan pienelle. Älä ala niitä naapureita syyttämään..valitettavasti tämä vaan nyt on totuus.

Mulla oli naapuri, jonka lasten leikkipaikka rakennettiin meidän terassin eteen ihan tontin rajalle. Se oli helvettiä monta kesää, koska lapset kavereineen esittivät kaikki asiansa karjumalla. Ja koska kaveritkin olivat mukana, niin möykkälaumassa saattoi olla kymmenisenkin tyyppiä ilahduttamassa kesäiltojamme. Eikä siihen mikään sanominen olisi auttanut. Vähän sain vaikutettua leikkipaikan siirtoon sillä, että kysyin saako meidän lapsivieraat tulla leikkimään mukaan kun ei ne oikein tajua onko siinä joku tontin raja vaiko ei. Naapurin isäntä hermostui siitä ja raahasi keinut, trampat ja sen sellaiset viitisen metriä rajalta pois. Mälätti samalla, miten hän joutuu joka päivä kuuntelemaan lastensa huutoa, niin pihalla ei enää jaksa. Oli ihanaa, kun ne muutti pois. Nyt siellä on uudet kersat, mutta leikkipaikka on eri suunnalla. Huh! Symppaa ap:lle!

[QUOTE="vihreä";29483509]Jostain sun on lähdettävä totuttaan sitä lasta melussa nukkumiseen. [/QUOTE]

Miksi? En minäkään tykkää nukkua melussa. Isojen perheiden lapset siihen ehkä tottuvat (sanon ehkä, koska ei meillä kuopuskaan missään melussa nuku), mutta minusta se nyt ei ole mikään itseisarvo että osaa nukkua melussa.

Toiset haluavat opettaa lapset ottamaan kanssaihmiset huomioon, toiset opettavat "minäminä-kulttuurin" alusta lähtien. Aivan varmasti komentaisin lapset leikkimään toisella puolen pihaa jos naapurin lapsi nukkuu.

Ihan pakko kommentoida...On olemassa erilaisia nukkujia. Kaikkia ei ole yksinkertaisesti mahdollista nukuttaa melussa. Ärsyttää nykyään vietävästi kun vain kuuleekin tuon "mikset opeta nukkumaan melussa" lausahduksen. Tai päinvastoin "mitäs opetit nukkumaan hiljaisuudessa". Voi pyhä lehmä sentään. Emme mekään vartavasten lastamme "opettaneet" nukkumaan hissukseen, se nyt vain on osa hänen persoonaansa. 3kk asti nukkui missä vain, sen jälkeen oma taipumus tuli esille.
Eihän kaikki aikuisetkaan pysty melussa nukkumaan, miksi ihmeessä sitä sitten vaaditaan lapsilta?
Sympatiat AP:lle, täällä on juuri selvitty naapurin kattorempasta, siinä ei nukuttu sisällä eikä ulkona.

Miksi? En minäkään tykkää nukkua melussa. Isojen perheiden lapset siihen ehkä tottuvat (sanon ehkä, koska ei meillä kuopuskaan missään melussa nuku), mutta minusta se nyt ei ole mikään itseisarvo että osaa nukkua melussa.

Toiset haluavat opettaa lapset ottamaan kanssaihmiset huomioon, toiset opettavat "minäminä-kulttuurin" alusta lähtien. Aivan varmasti komentaisin lapset leikkimään toisella puolen pihaa jos naapurin lapsi nukkuu.

Entä jos toisella puolella asuu vanhahko pariskunta joka myös haluaisi käyttää pihaansa joskus?
Vanhempana melua jaksaa paljon vähemmän.

Lapsissa on eroja. Meillä ovat nukkuneet ulkona vaikka meteliä on, sama sisällä nukkuvat silloin kun nukuttaa ja voi imuroida vieressä tai tehdä mitä muuta haluaa eivät häiriinny.

Miksi aapee ei tosiaan viitsi lähteä vaunulenkille vauvan unien ajaksi?

Tyttärelläni on yksi lapsi, joka nukkuu vaikka pommi räjähtäis vieressä. Voitte kuvitella sen metelin, kun kolme isoa koiraa päästetään aamuisin ulos... Omiinkin korviin käy ja vauva vaan nukkuu :)

Mä en tajua miks ne vauvaparat pitää raahata ulos kylmään nukkumaan. Olkoot vanhaa suomalaista idioottiperua mutta meillä on vauvat nukkuneet parhaiten sisällä. Tuo ulkorumba on ihan typerää ellei sitten lähde itse samalla lenkkeilemään.

Miksi aapee ei tosiaan viitsi lähteä vaunulenkille vauvan unien ajaksi?

Tätä minäkin ihmettelen. Kerrostaloasujana ei ole tullut mieleenkään jättää vaunuja jonnekin pihalle itsekseen. Parvekkeellakaan ei ole voinut nukuttaa, kun toisessa paikassa ylimmän kerroksen idiootit heittelivät palavia tupakantumppeja parvekkeeltaan alas, niitä löytyi useamman kerran kytevänä meidän parvekkeelta. Kerran katselin pitkään, että pitääkö soittaa palokunta paikalle, kun tupakantumppi savusi talon vieressä kasvavassa puussa kauan, mutta onneksi se puu ei kytemisen lisäksi leimahtanut palamaan kunnolla. Seuraavassa paikassa sitten yläkerrassa saatettiin puistella mattoja milloin tahansa, hiekka ja karvat vain ropisivat meidän parvekkeelle. Tuo oli kaiken lisäksi kiellettyä, oli vain niin laiskaa porukkaa, etteivät viitsineet mennä rappukäytävän puolle siivousparvekkeelle.

Aivan sama mille puolelle pihaa laittaa, niin joku kärsii, jos oletusarvo on, että lapset=meteli.

Eli jos enemmän lapsia niin puisto tai metsä on oikea paikka.

Joko aivan kiinni omaan seinään leikkipaikka tai puisto, tai lapsilla kova kuri: meteli, varoitus. Toinen kerta ja sisälle.
Jos taas meteli on ok lähiössä, niin silloin pitää jaksaa lenkkeillä vaunujen kanssa. Eihän meteliä voi ulkoistaa vain toislle naapureille vuosien ajaksi, jos lapsia tehtaillaan.

Itse vaunuilin esikoisen kanssa, kunto ei ole koskaan ollut nii hyvä. Paino kyllä tippui liikaa, painoin noin 45 kg.

Koulun pihalla oli omassa lapsuudessa hiljaista. Syskyllä kierrettiin pururataa koulun ympäri ja eniten kiertäneet saivat palkinnot. Talvella hiihdettiin koulun ympäri latua ja taas palkittiin.

Nykyään meteli on korvia huumaava. Lapset ovat muuttuneet. Pallot lentävät ja kuria ei ole enää.

Heh. Vanhat hyvät ajat, niitä kun muistelee, niin taitaa vanhuus kolkutella.
Tosin kaikki ei ole mennyt huonompaan suuntaan, nuorissa on asiallisen näköistä väkeä vähintään yhtä paljon kuin ennen.

Vai pakkasraja -10'c..hohhoh.. Kyllä meidän vauva nukkui viime talvena niillä kovimmillakin -25 pakkasilla ulkona. Oli vaan hengittävä suojaharso vaunujen päällä, ettei pakkanen päässyt sinne :) Ja muistakaa, että ei kaikilla ole mahd lähteä vaunulenkille erinäisistä syistä! Vaikka synnytyksessä tullu niin pahat laskeumat tms, jota ei tajua sellaiset ketkä ei itse ole kokenut! Kukin taaplaa tyylillään eikä toisen perheeen tapoja ja valintoja saa arvostella! Kukin ulkoilee kun ulkoilee, tupakoi kun haluaa ja tamppaa ne mattonsa. Se on harmi jos vauva siihen herää. Muistan miten itekki olin välillä hiilenä naapureiden takia.

AP, olet inhottava jos meinaat todella herättää tahallasi naapurin tulevan vauvan :( surullista ja kertoo kyllä ainakin sen, ettei sun kasvatukses ihan nappiin oo menny vaikka niin kehuskelit! Häpeä että pienen olennon kustannuksella haluat kostaa :( Hyi!