Miten rentoudutte, miten saada stressi ja ahdistus pois?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lintulauta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

lintulauta

Vieras
Kertokaa mulle jotain rentoutumisvinkkejä? Mulla on ihan hirvee stressin ja ahdistuksen kierre ja en pääse siitä irti. Mikään ei oo enää hauskaa kun ahdistaa vaan. Ei voi tarttua enää mukaviinkaan juttuihin kun taustalla on kauhee olo ja stressi.

Onko jotain rentoutusäänitteitä ja ootteko saanu apua niistä?

piirrän, syön, käyn paskalla, kuuntelen musiikkia, käyn lenkillä, kalastan, hakkaan säkkiä, shoppailen, heitän tikkaa, kataon elokuvan, pelaan lautapelejä..

Hmmm, mielenkiintoinen tuo "käyn paskalla". Mulla nimittäin tähän stressiin liittyy sekin et maha menee sekaisin ja paskattaa, mutta paskalla käyminen ei oo kyllä mitenkään hirveesti rentouttanut.

Maalaan, kirjoitan tai laitan ruokaa pari tuntia. Teen jotakin, missä saa uppoutua sihen itse tekemiseen ja unohtaa ulkomaailman. Flow-kokemuksiksikin nota sanotaan. Jos on oikein paha stressi, niin sitten liikuntaa ja kuuma kylpy. Riittävät yöunet, säännöllinen ja fiksu syöminen sekä tietty stressin aiheuttajiin vaikuttaminen toki ihan perusjuttuja.

[QUOTE="vieras.";29487780]Mikä siis ahdistaa ja stressaa. Niihin asioihin pitää puuttua.[/QUOTE]

En oikein tiedä, tässä on sellainen "vyyhti" joka tuntuu vaikeasti purettavalta. :(

Annan itselleni reikihoitoa. Alussa kävin toisen antamassa maksullisessa reikissä, sitten pikkusummalla kävin viikonloppukurssin ja nyt annan hoitoa itselleni. Apuna pari levyä reikimusiikkia.

Reiki perustunee samoihin malleihin kuin meditointikin. Annetaan välineet hiljentää sisäinen dialogi ja käsketään mieltä keskittymään vain yhteen asiaan. Lopulta tietoisuus "pakenee" ja koko keho rentoutuu. Mielen tyhjiössä ja täydellisessä rentoutumisessa parannetaan psyykkistä kestävyyttä ja avarretaan ajattelua.

Reikin aloittaminen johti minulla radikaaleihin muutoksiin elämässä, joten siksi varoituksen sana. Erosin silloisesta poikaystävästäni, vaihdoin työpaikkaa, tapasin toisen miehen ja koko elämäni otti ihan uuden suunnan. Joten jos ei halua isoja muutoksia elämäänsä niin kannattaa kokeilla mieluummin hikiliikuntaa.

En oikein tiedä, tässä on sellainen "vyyhti" joka tuntuu vaikeasti purettavalta. :(

Mikä tuntuu vaikealta? Mieti mikä mättää vai mättääkö mitään. Yleensä asioille voi tehdä jotain ellei ole kyse hengenvaarallisesta sairaudesta. Jos rahasotkuja niin ne on vain rahasotkuja kuitenkin ja niidenkin asioiden hoito voidaan laittaa alulle vaikka tietäisi luottotietojen menoa. Jos ihmissuhdeongelmia niin keskustelu nokatusten ja päätös mitä tehdä eli siis täytyy ottaa vain se asia käsittelyy ja käydä se läpi mikä on ongelmana.

Asiat yleensä tuntuvat isoilta ja vaikeilta, kun yksin märehtii. Ne vain täytyy hoitaa alta pois.

Moni kehottaa pureutumaan ongelmiin jotka aiheuttavat ahdistusta. Joskus kuitenkin ne ahdistuksen lähteet voivat olla alitajunnassa, eikä mieli edes tunnista niitä. Siksi tuo reiki toimi minulla niin hyvin. Kun kokeilin reikiä, hiljensin ajattelun ja alitajunta alkoi työskennellä asioita jotka oli pielessä mun elämässä. Näennäisesti "ihana ja täydellinen mies" aiheuttikin mulle tuskaa ja surua, samoin työ josta en nauttinut.

Usein ihminen ei tiedosta mikä hänen elämässään on pielessä, siksi se ilmenee outona ahdistuksena ja stressinä.

Stressi ei useinkaan vie asioita eteenpäin, vain jarruttaa. Oma mieli on joskus ihmisen pahin vihollinen, ja jarruttaa kehittymistä.

[QUOTE="Reikaaja";29487803]Annan itselleni reikihoitoa. Alussa kävin toisen antamassa maksullisessa reikissä, sitten pikkusummalla kävin viikonloppukurssin ja nyt annan hoitoa itselleni. Apuna pari levyä reikimusiikkia.

Reiki perustunee samoihin malleihin kuin meditointikin. Annetaan välineet hiljentää sisäinen dialogi ja käsketään mieltä keskittymään vain yhteen asiaan. Lopulta tietoisuus "pakenee" ja koko keho rentoutuu. Mielen tyhjiössä ja täydellisessä rentoutumisessa parannetaan psyykkistä kestävyyttä ja avarretaan ajattelua.

Reikin aloittaminen johti minulla radikaaleihin muutoksiin elämässä, joten siksi varoituksen sana. Erosin silloisesta poikaystävästäni, vaihdoin työpaikkaa, tapasin toisen miehen ja koko elämäni otti ihan uuden suunnan. Joten jos ei halua isoja muutoksia elämäänsä niin kannattaa kokeilla mieluummin hikiliikuntaa.[/QUOTE]No jo on hoidot. Miehet käyvät tyhjentämässä "ahdistuneita" kassejaan maksullisiin reikiin.

En osaa rentoutua. Joskus tulee vahingossa sellainen aavistus rentoudesta, jonain hetkenä.
Nukun toki. Näen paljon vaiheikkaita ja värikkäitä unia.

Muhun voisi kokeilla lamautinta tai jotain...

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä