Ero, UO ja lapset...mitäs nyt?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mmmmm"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"mmmmm"

Vieras
Pitkähkön avioliiton jälkeen tuli ero, vuosien pettäminen useiden naisten kanssa selvisi minulle. Yritin vielä muutaman vuoden päästä noista yli koska rakkautta puoleltani oli yhä ja luulin että yritti mieskin kunnes selvisi että sama toiminta oli jatkunut edelleen. Tuntui että loputkin tunteistani miestäni kohtaan särkyivät. Muutin pois lasten kanssa eron hankinta-aikana.
Ehdin asua muutaman kuukauden yksin lasten kanssa kunnes tapasin miehen jonka kanssa moni asia kolahti. Yritin laittaa jäitä hattuun, ottaa rauhallisesti mutta kyllä hän tuntuu sellaiselta jonka kanssa voisin viettää loppuelämäni. Kun ex-miehelle selvisi että olin tavannut uuden miehen alkoi hänellä vanha suola janottaa. Muutti tapojaan, elämäänsä ja vakuuttaa rakastavansa minua yhä. Nyt saan kuulla että minä olen se perheenrikkoja ja samoin tämä miesystäväni. Estämme lapsia elämästä onnellisessa ydinperheessä jonka ex haluaisi nyt tarjota.

Pelkään että lapset jäävät nyt välikäteen. En ole ex-miestäni heille koskaan haukkunut mutta ex päästää suustaan mitä sattuu. Olisiko teillä ideoita ja näkökulmia joita en ehkä itse osaa ajatella?

Minkä ikäisiä lapset ovat? Jos he kysyvät jotain, niin heille voi kertoa että isä ja äiti erosivat koska eivät olleet onnellisia yhdessä. Heidän edessään ei kannata puhua syyllisistä vaikka eksä jotain siihen suuntaan tekisikin.

Paljonko siitä on aikaa kun muuit pois yhteisestä kodista? Jos ei kauaa, niin ehkä uutta miestä ei kannata ihan vakikalustoon kuuluvaksi vielä laskea lasten edessä. Ja niin oikealta kuin uusi mies nyt tuntuukin, niin muutamassa kuukaudessa eron jälkeen olet tuskin valmis uuteen suhteeseen.

Pitkässä parisuhteessa ihmiset kasvavat monella tapaa yhteen ja sellaisen päätyttyä olisi hyvä taas tutustua uudestaan itseensä. Lisäksi huonossa suhteessa oppii jollain lailla toimimaan luontonsa vastaisesti ja siitä olisi tärkeää kasvaa ulos ennen kuin kopioi käyttäytymismallit uuteen suhteeseen.

Lapset on 12v ja 7v. Ollaan miesystävän kanssa tapailtu n. puoli vuotta, aina kun on ollut sopiva tilaisuus.
Itse tunnen että kävin erotyön läpi jo ennen erillleen muuttamista. Siksi kai lopulta muutinkin pois kun luotasin viiemeisten vuosien aikana suhdetta aika syvältä ja tunsin että ollaan ex miehen kanssa niin perin erilaisia ihmisiä. Olin vain aikanaan taipunut mielyttämään häntä ja kadottanut itseni.
Toivon että ex:kin alkaisi työstää eroa, näkisi ne syyt mitkä ajoivat pettämiseen, jokinhan hänetkin sai niin tekemään.
Juuri nyt tämä on varmasti rakasta lapsille. Kiitos neuvoista!!!

Eronneena tulee monia vaikeita tilanteita eteen. Olen oppinut ja yritän näitä:
Pidän ex-mieheen puhevälit kunnossa vaikka se olisi vaikeaakin.
Puhun ex-miehen kanssa vain lapsiin liittyvistä asioista.
En aiheuta "periaatteen" vuoksi hänelle hankaluuksia (esim jos hän pyytää lastenhoitoon apua tms).
Mietin tilanteet lasten näkökulmasta ja teen sitten heille parhaimman mukaan. Joskus se on itselle kipeä vaihtoehto.

Yhteistyössä