Onko nyt liikkeellä joku flunssatauti joka aiheuttaa myös ripulia???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja määvaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

määvaa

Vieras
No siinäpä se tärkein kysymys. Oon vajaan viikon potenu flunssaa (lähinnä kova nuha ja lievä yskä), ja jo alussa oli vähän vatsaoireita. Mut nyt alkaa flunssa helpottamaan ja ripuli vaan pahenee?! Mietin vaan, et onko jotain tällästä tautia nyt sit liikkeellä, vai oonko onnistunu saalistamaan 2 erillistä tautia :/

Meilläpäin on ollu tuollaista liikenteessä, koko perheen kävi läpi... itekin luulin ensin että on kaks eri tautia, mutta tuskin oli kun tuli kaikille just täsmälleen yhtä aikaa ne oireet.

[QUOTE="Jenis";29538228]Meilläpäin on ollu tuollaista liikenteessä, koko perheen kävi läpi... itekin luulin ensin että on kaks eri tautia, mutta tuskin oli kun tuli kaikille just täsmälleen yhtä aikaa ne oireet.[/QUOTE]

Kauanko ripuli kesti? :(

Tyttö ollut kuumeessa, flunssassa ja ripulia nyt sunnuntaista asti. Tänään alkoi myös oksentaan. Ihmeissään oon ollut, mutta jospa tämä on sitten joku tauti mihin kuuluu nämä kaikki oireet.

Paranemisia! :)

5.2.2014 13:24
(13:24)
PORVOO |?Helsingin ja Uudenmaan sairaanhoitopiirin (Hus) alueella on todettu tammikuussa viisi vakavaa teho- tai valvontahoitoa tarvitsevaa, niin sanottua sikainfluenssatapausta. Potilaat ovat iältään 39–60-vuotiaita. Heistä kolmella on todettu vakavalle influenssalle altistavina tekijöinä jokin perussairaus ja kahdella huomattava ylipaino. Neljä potilaista ei ollut ottanut kausi-influenssarokotetta

Lahden keskussairaalassa on 3 potilasta

Alkuperäinen kirjoittaja minä:
5.2.2014 13:24
(13:24)
PORVOO |?Helsingin ja Uudenmaan sairaanhoitopiirin (Hus) alueella on todettu tammikuussa viisi vakavaa teho- tai valvontahoitoa tarvitsevaa, niin sanottua sikainfluenssatapausta. Potilaat ovat iältään 39–60-vuotiaita. Heistä kolmella on todettu vakavalle influenssalle altistavina tekijöinä jokin perussairaus ja kahdella huomattava ylipaino. Neljä potilaista ei ollut ottanut kausi-influenssarokotetta

Lahden keskussairaalassa on 3 potilasta

Tuskinpa tää possua on.

Mahakivut pahenee...oksettaakin. Luin jostain että adenoviruksen aiheuttama ripuli voi kestää viikkoja! Nyt oikeesti, tarvin muitten kokemuksia, ahistaa tää tauti, huomenna pitäs olla "pelikunnossa". Tuntuu et palsta on menny tosi hiljaseks, ku ei saa melkeen millään vastauksia. Ei ennen ollu näin :(

Mä ymmärrän ap että sua ahdistaa :( Miten oot hoitanu ripulia tähän asti? Onko sulla kuumetta? Pystytkö syömään tai juomaan? Onko vatsakipu jatkuvaa tai se ripuli? Oksennatko? Suosittelisin että soitat terveysneuvontaan ja juttelet siellä asiantuntijan kanssa. Saat hyviä neuvoja ja osaavat ehkä kertoa missä vika :)

[QUOTE="erin";29541821]Mä ymmärrän ap että sua ahdistaa :( Miten oot hoitanu ripulia tähän asti? Onko sulla kuumetta? Pystytkö syömään tai juomaan? Onko vatsakipu jatkuvaa tai se ripuli? Oksennatko? Suosittelisin että soitat terveysneuvontaan ja juttelet siellä asiantuntijan kanssa. Saat hyviä neuvoja ja osaavat ehkä kertoa missä vika :)[/QUOTE]

Soitin kyllä terveyskeskukseen, mut sain vaan voivottelua ja ihmettelyä et kuin tää niin kauan on jo kestäny. Mut et vasta ens viikolla sais aikaa lääkärille jos ei oo menny ohi. Niin ja Precosaa suositteli kokeilemaan. Ei kyllä suoraan sanottuna, paljon lohduttanu se puhelu..
En oksenna (vielä, koko ajan tuntuu enemmän ja enemmän et just lentää), ei oo kuumetta ja pystyn juomaan ja syömään vähän. Mut sit alkaa sattuun enemmän ja oksettamaan. Tänään oon syöny yhen jogurtin ja vähän puuroa, juonu vettä. Ripulia tulee niinku koko ajan vähän. Ravaan koko aika vessassa ja sitä tulee vähän kerrallaan. Sekin on minusta outoa. Mul ei oo koskaan ollu tällästä tautia, vaik oon sairastanu kymmenet vatsataudit :/

Ai niin, ja maitohappobakteereilla oon "hoitanu" itteäni, mut tk:ssa mulle sanottiin et se on ripulla vaan pahentava juttu :o Oon kyllä aina luullut et se on sillon just hyvä?! No, jätin sit nekin varmuudeks pois..

[QUOTE="a.p";29538693]Ai, okei...no hyvä tietää mistä kyse.[/QUOTE]

Jep adenovirus. Todella syvältä sieltä!! Ja kestää pitkään!! Vie mehut aika tehokkaasti. Ripuli kesti liki seitsemän päivää! Ja vatsan normalisoituminen toiset seitsemän. Kiersi jokaisen miltei erikseen. Olin kolme viikkoa saikulla. Ja tulee jälkitautien jälkitauteja.
Tsemppiä!! Meillä tämä oli hieman ennen joulua.

[QUOTE="a.p";29541921]Soitin kyllä terveyskeskukseen, mut sain vaan voivottelua ja ihmettelyä et kuin tää niin kauan on jo kestäny. Mut et vasta ens viikolla sais aikaa lääkärille jos ei oo menny ohi. Niin ja Precosaa suositteli kokeilemaan. Ei kyllä suoraan sanottuna, paljon lohduttanu se puhelu..
En oksenna (vielä, koko ajan tuntuu enemmän ja enemmän et just lentää), ei oo kuumetta ja pystyn juomaan ja syömään vähän. Mut sit alkaa sattuun enemmän ja oksettamaan. Tänään oon syöny yhen jogurtin ja vähän puuroa, juonu vettä. Ripulia tulee niinku koko ajan vähän. Ravaan koko aika vessassa ja sitä tulee vähän kerrallaan. Sekin on minusta outoa. Mul ei oo koskaan ollu tällästä tautia, vaik oon sairastanu kymmenet vatsataudit :/

Ai niin, ja maitohappobakteereilla oon "hoitanu" itteäni, mut tk:ssa mulle sanottiin et se on ripulla vaan pahentava juttu :o Oon kyllä aina luullut et se on sillon just hyvä?! No, jätin sit nekin varmuudeks pois..[/QUOTE]

Adenon sairastanut. Olen siis tuo joka kertoi etyä kolme viikkoa meni. Mula alkoi oksettavalla ololla, ensin epäilin olevani raskaana. Oli ihan sellainen oksettava olo. Sitten se laatta vaan lenti. Kahtena päivä oksenkn muutaman kerran ja ripuli kesti sitten senkin edestä.

Adenon sairastanut. Olen siis tuo joka kertoi etyä kolme viikkoa meni. Mula alkoi oksettavalla ololla, ensin epäilin olevani raskaana. Oli ihan sellainen oksettava olo. Sitten se laatta vaan lenti. Kahtena päivä oksenkn muutaman kerran ja ripuli kesti sitten senkin edestä.

Voi kauhee, niin kauan. En mä varmaan huomenna pääse mihinkään :( Mut oliko sulla siis noita flunssaoireita siinä taudissa myös mukana?

Miksi mä oon kuvitellut että adenoviruksen aiheuttama vatsatauti on vaan lasten tauti?? Ja oon myös luullut että en saa helposti mahatauteja mutta kyllä tää nyt kummasti tarttu lapselta :( Onko muita joiden vastustuskyky on huonontunut lapsien myötä?

[QUOTE="erin";29542553]Miksi mä oon kuvitellut että adenoviruksen aiheuttama vatsatauti on vaan lasten tauti?? Ja oon myös luullut että en saa helposti mahatauteja mutta kyllä tää nyt kummasti tarttu lapselta :( Onko muita joiden vastustuskyky on huonontunut lapsien myötä?[/QUOTE]

Mä olen viimesimmän lapsen jälkeen sairastanu nää 3 vuotta enemmän ku varmaan elämäni aikana yhteensä. Ja kun perheeseen tulee joku tauti, niin se on mulla pahimpana/pisimpään. Meillä muut on menny tän läpi flunssalla ja lievillä vatsaoireilla (maha löysällä pari päivää, ei varsinaisesti ripulia), mut minähän vedän tän sit ihan perusteellisesti läpi. Ripuli on nyt seitsemättä päivää mulla, eikä yhtään paranemisen merkkejä näy :(

Meillä tyttö sairasti viime talvena adenovirusripulin ja mulla oli samaan aikaan kova flunssa. Tyttö ripuloi monta kertaa päivässä noin 3 viikkoa!!! Siksi tutkittiin allergiat yms. ja syyksi paljastui Adeno. Sama virus aiheutti minulle siis flunssan, mutta ei vatsaoireita.

[QUOTE="hmmm";29543656]Meillä tyttö sairasti viime talvena adenovirusripulin ja mulla oli samaan aikaan kova flunssa. Tyttö ripuloi monta kertaa päivässä noin 3 viikkoa!!! Siksi tutkittiin allergiat yms. ja syyksi paljastui Adeno. Sama virus aiheutti minulle siis flunssan, mutta ei vatsaoireita.[/QUOTE]

Luin jostain, että Adenovirus voi tosiaan aiheuttaa eri oireet eri ihmisille, samassa perheessäkin. Tää on vaan nyt tosi inhottavaa, en tiiä pitäskö koittaa jotain Imodiumia et pääsis käymään vaikka pienellä kävelyllä. Nyt ei oo asiaa mihinkään vessan läheltä..

Mun esikoisella on ollut ennenkin tällästä että on flunssa ja oksentaa ja ripuloi, mutta kukaan muu ei oo saanut kun korkeintaan flunssan. Nyt mä sitten nappasin kans ton ripaskan :( Ja pojalla noi vatsaoireet menee tosi aaltoilevasti. Vihaan näitä tauteja kun tuntuu ettei tää sairastaminen lopu ikinä!

Mene ihmeessä ap vähän ulos, vaikka sen imodiumin avulla. Pieni happihyppely piristää :) Ja syö ihmeessä niitä maitohappoja! Eivät missään tapauksessa pahenna oireita! Käy vaikka hakemassa Precosaa apteekista. Se on tehokas ja auttaa sun masua parantumaan :)

Yhteistyössä