D
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Onpa jännää keskustelua. Jos valita pitää dokumentin ja Raamatun väliltä niin valinta on ehdottomasti Raamattu.
Eli kun kyse on uskosta, voidaan kronologiakin hylätä.Homhom: minkälaista keskustelua sä kaipaat? Nyt on todettu että juutalaisuuden/kristinuskon kaltaisia uskontoja ja kultteja on ollut jo tuhansia vuosia sitten. Niin...mitäs sitten?
No, joka ilmiöstä poikii rinnakkaisilmiöitä. Joskus 100 vuoden päästä historioitsijat kertovat että hipsteri-ilmiö syntyi hippiliikkeen pohjalta ja sit väitellään että kumpiko oli oikea ja alkuperäinen aate.![]()
Oletko tullut koskaan ajatelleeksi, että vaikka kaikki uskonnot eivät voi olla oikeassa, niin ne kuitenkin voivat kaikki olla väärässä.Ahaa: kyllä ja ei. Sen takia kronologia pitää välillä hylätä koska monet tulevaisuuden asiat tiedetään tuolla "toispuoleisessa"jo ennalta. Samoja syntejäkin toistellaan: joku muinainen taivaan kuningatar -uskomus on saanut uuden version katolisuuden Maria-taivaan kuningatar/meidän äitimme -uskomuksessa.
Lisäksi en jättäisi jotain uskontoa ottamatta vakavasti vain sen takia että samoja ilmiöitä (vaikkapa joku sateentekoihme, maailma on tullut linnun munasta) on ollut muissakin uskonnoissa tai kulteissa.
Mutta historian tutkimuksen kannalta kronologia on tärkeää tietysti, ja käytetäänhän sitä tietty uskonnonhistorian tutkimisessa.
Mä oon kanssa kokenut jumalan ja jutellut henkien kanssa sienissä ja muissa psykedeeleissä, ja niin on miljoonat muutkin.Ahaa: olen mä ateistisestikin ajatellut, tai ainakin yrittänyt ajatella. Mutta se että mä ja miljoonat muut (suht terveet) ihmiset on kokeneet yliluonnollisia juttuja, puhuu enemmän kuin tiede. Tiede ei niihin ainakaan vielä ulotu.
Enpä ole havainnut että kukaan muu olisi tätä nimimerkkiä tässä ketjussa käyttänyt.Täällä taitaa olla näitä raamatun vastustajia käyttämällä eri nikkejä. Ja sitten vielä syyttä muita.
Ahaa: oletko kokenut mitään jumalallista muutoin kuin pää sienissä? Mä koen ilman psykedeelisiä aineita.
Todellisuudentajukin on ainakin vielä kohdillaan ja uskonnollisuutta/uskovaisuutta ei ole luokiteltu mielenterveyshäiriöksi. Jossain artikkelissa jossa arvioitiin uskon ja mielenterveyden yhteyttä meitä luonnehdittiin harmittomiksi hulluiksi.
No tokihan sitä kokee elämässään kaikenlaisia tuntemuksia, mutta ne kaikki on selitettävissä aivokemialla.Ahaa: oletko kokenut mitään jumalallista muutoin kuin pää sienissä? Mä koen ilman psykedeelisiä aineita.
Todellisuudentajukin on ainakin vielä kohdillaan ja uskonnollisuutta/uskovaisuutta ei ole luokiteltu mielenterveyshäiriöksi. Jossain artikkelissa jossa arvioitiin uskon ja mielenterveyden yhteyttä meitä luonnehdittiin harmittomiksi hulluiksi.
Ei haittaa vaikka olisi uskovainen psykologi.Voin mä käydä psykiatrin tutkimuksissa ja hommata terveen paperit jos te haluatte.Ai niin mut sit on terveydenhuollossa uskoviakin psykiatreja...
Se pointti oli nimenomaan siinä että testissä käytettävä jumaluus on varmasti sellainen johon tuskin kukaan enää nykypäivänä uskoo, eli silloin se lekuri olisi varmasti ateistinen sen asian suhteen, tai en ainakaan ole kuullut että joku kristitty uskoisi poseidoniin, saati joku hindu tai joku muu nykyuskovainen.Ahaa: eiköhän psykiatreilla ole käsitys siitä että mikä kulloinkin johtuu uskonnosta ja mikä mielenhäiriöstä. En usko että jotain intialaista liikemiestä määrätään hoitoon sen takia että uskoo olevansa lähellä jotain valaistumista tai nirvanaa.