Kun avioliitosta putoaa pohja - mies tajusi olevansa homo :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kukassa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kukassa

Vieras
Ollaan oltu naimisissa 11vuotta. Jo alussa mies kertoi olevansa biseksuaali, mutta se ei ole ikinä ollut mikään ongelma minulle tai liitollemme. Lapset on tehty, ikää heillä 8- ja 6-v.

Ja nyt, kaikkien näiden vuosien jälleen mieheni on löytämässä itsensä. Eli hän kertoi ensin, että on ehkä enemmän sinne homon suuntaan, mutta haluaa olla minun kanssani. Sitten hän kertoi olevansa täysin homoseksuaali, mutta että olen ainoa nainen jota hän haluaa ja että me jatkamme yhdessä. Nyt sitten eilen hän sanoi, että häntä pelottaa, miten tulevaisuus menee ja pystyykö hän olemaan kanssani onnellinen. Hän on siis asian kanssa vielä ihan sekaisin ja kaikki on auki.

Liittomme on ollut aikalailla enemmän ystävyyspohjainen, eikä mieheni ole pystynyt tai halunnut antaa läheisyyttä tai hellyyttä järin paljoa, hän on aiemmin kertonut, ettei niin kaipaa sitä, vaan enemmän henkistä yhteyttä ja keskusteluita.

Nyt olen ihan rikki...tuntuu, että kaikelta putoaa pohja, odotan vain, mihin kaikki päättyy kun mies pääsee tutkinnoissaan loppuun saakka. Olemme toistemme ainoat, joten miehellänikään ei lähes 40-vuoden ikään saakka ole ollut kokemuksia muista naisista tai miehistä.

Rakastan lapsiani yli kaiken, mutta isänsä on myös heille yhtä tärkeä. Tuntuu ihan hirveältä ajatella, että heidän kotinsa rikkoutuu. Minä pystyisin jatkamaan yhdessä eloa ystävyyspohjalta "lasten vuoksi" , mutta mies kokee ettei pysty.en tiedä, mihin jatkaisin ja miten....kaikki, ihan kaikki askarruttaa. Taloudellinen tilanne jatkossa (käyn kyllä töissä), asumiset, lapsista erossa olo ainakin sen puolet ajasta jne.

En minä ainakaan lähtisi rikkomaan lapsilta kotia ja perhettä tuossa tilanteessa. Sopikaa, että kumpikin saa toteuttaa itseään seksuaalisesti suhteenne ulkopuolella, mutta muuten jatkatte entiseen malliin. Ei ole mitenkään tavatonta että puolisot pettävät toisiaan ja varsinkin jos asiasta on sovittu, niin silloin ei pitäisi olla mitään ongelmaa.

no eikö se ole hyvä, että kertoo rehellisesti ja yrittää selvittää suunnaan elämälleen? kuin että paneskelisi ympäriinsä ja purkaisi ahdistustaan milloin mitenkin? yhteiskunta kun edelleen odottaa ideaalista ydinperhemallia ja paineet ympäristöstä voi olla kovat?
varmasti ottaa sulla koville, mutta parhaassa tapauksessa vaikka eroatte, pidätte hyvät välit, lapset tapaavat isäänsä usein ja arki sujuu. kyllä sä selviät.

voimia molemmille. miehesi on sekaisin tunteistaan, hänen kannattaisi ihan hakea apua tutkiskeluun jos ei itsekseen siihen pysty. sun on vaikea olla tukena varmasti.
entiedä onko se ystävyyspohjalta jatkaminen järkevää, lapsille pitää kuitenkin näyttää sitä parisuhteen mallia, onko se sellaista minkälaista heille haluat? uuden onnen voit löytää, samoten miehesi.

En minä ainakaan lähtisi rikkomaan lapsilta kotia ja perhettä tuossa tilanteessa. Sopikaa, että kumpikin saa toteuttaa itseään seksuaalisesti suhteenne ulkopuolella, mutta muuten jatkatte entiseen malliin. Ei ole mitenkään tavatonta että puolisot pettävät toisiaan ja varsinkin jos asiasta on sovittu, niin silloin ei pitäisi olla mitään ongelmaa.

ei. ei. ei näin. ei missään tapauksessa, jos tavoitteena on mielenrauha kaikille. myös ja etenkin lapsille!

Minä varmaan pystyisin tähän - ystävyyspohjalta ja yhteisen "projektin" eli perheen hyväksi. Mutta mies kokee, ettei pystyisi. Koska kokisi minusta sitten mustasukkaisuutta ja olisi ahdistunut.

[QUOTE="aapee";29587312]Minä varmaan pystyisin tähän - ystävyyspohjalta ja yhteisen "projektin" eli perheen hyväksi. Mutta mies kokee, ettei pystyisi. Koska kokisi minusta sitten mustasukkaisuutta ja olisi ahdistunut.[/QUOTE]

Onko mies siis eron kannalla? Parempi siis rikkoa lapsilta koti ja perhe kuin että kestäisi omat mustasukkaisuuden tunteen. Ja jos ero tulee, niin yhtälailla hän silloinkin joutuisi olemaan sinusta mustasukkainen.

Minä en itse moisessa suhteessa pystyisi elämään, ei mulla homoutta vastaan mitään ole mutta en minä homo miehen kanssa sänkyäni jakaisi. Mulle parisuhde on niin paljon muuta kuin ystävyyttä toki sitäkin.

Parempi elää eri osoitteessa ja olla hyviä vanhempia ja pysyä hyvissä väleissä kuin samassa osoitteessa kaksi ahdistunutta vanhempaa

Niin, silloinhan kyseessä ei ole pettäminen, jos asiasta on sovittu.

Onko teillä nyt sellainen tilanne, että mies keskittyy vain itseensä ja sinä joudut yksin miettimään koko perheen hyvinvointia ? Jos, niin en yhtään ihmettele, että koet olevasi aivan rikki.

Juttusi perusteella miehesi vaatisi nyt ihan muualta keskusteluapua. Minusta on tosi väärin, että joudut kuuntelemaan hänen ahdistuneita purkauksiaan . Eikö jo riitä, että pelkkä tieto miehesi homoudesta aiheuttaa sinussakin oman prosessi? Miehesi homma olisi tukea sinua ja sen vuoksi ensin selvittää oma päänsä kuin käyttää sinua "terapeuttinaan".

Miehesi homoudelle et voi mitään, mutta kummankin täytyy nyt olla sen verran järkeviä ja sopia kuinka tuetta toisianne tässä prosessissa. Miehesi ei lakkaa olemasta lastesi isä ja vaikka kuinka homottaisi, niin lapset pitää siitäkin huolimatta hoitaa. Ei hän ole eka kaapista ulos pompannut ja maailmassa on paljon hyviä homoja, jotka hoitavat isyytensä hienosti. Joten tämäkin viittaa siihen, että miehesi on haettava apua.Esim. Setan sivuilta löytyy yhteystietoja, jonne voi soittaa ja pyytää apua, miten tästä eteenpäin.

Sinun ei pidä pelätä siellä, mitä mies tulee tekemään. Hänen hommansa on nyt ihan ekaksi turvata teidän elämä. Sitten touhutkoot mitä lystää.

Luulen, että tekisi miehellesi hyvää käydä juttelemassa asiasta jonkun terapeutin kanssa jos on kovin sekaisin ajatustensa kanssa. Jossain vaiheessa joku pariterapiakin voisi auttaa, mikäli ette pääse tilanteen kanssa eteenpäin. Setan kautta varmasti löytyisi tukea tilanteeseenne.

Ainakaan en kiirehtisi asian kanssa vaan antaisin miehelle aikaa ja vasta sitten selvittäisin suhteen tulevaisuutta kun mieskin tietää mitä haluaa.

Luulen, että tekisi miehellesi hyvää käydä juttelemassa asiasta jonkun terapeutin kanssa jos on kovin sekaisin ajatustensa kanssa. Jossain vaiheessa joku pariterapiakin voisi auttaa, mikäli ette pääse tilanteen kanssa eteenpäin. Setan kautta varmasti löytyisi tukea tilanteeseenne.

Ainakaan en kiirehtisi asian kanssa vaan antaisin miehelle aikaa ja vasta sitten selvittäisin suhteen tulevaisuutta kun mieskin tietää mitä haluaa.

Mies käy kyllä terapiassa, mutta hänen puhumisen tarpeensa tuntuu usein olevan loputon. Eikä se mitään, kyllähän minä tuen siinä missä pystyn.

Jotenkin vain tuntuu niin unenomaiselta tämä asia. Muutama kuukausi sitten olin vielä aivan varma, että meidän avioliittomme kestää. Ja sitä kuitenkin mielessään suunnittelee asioita sinne, kun lapset ovat täysi-ikäisiä ja vanhetaan yhdessä.

Yhteistyössä