T
tottakai
Vieras
Minä teen työtä lasten ja perheiden kanssa ja todellakin tarkoitan, mitä sanon lapsista. Kaikissa lapsissa on jotain, mitä voi kehua. Suurimmasta osasta kohtaamistani lapsista tykkään aidosti paljon.
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
No tarkoitin lapsia jotka häiriökäyttäytymällä hakee epätoivoisesti huomiota aikuisilta., Heitähän näkee paljon :/
En tiedä. Asia on joskus käynyt mielessä, mutta en osaa siihen vastata.
Lapseni ovat kilttejä ja tottelevaisia eivätkä hae huomiota koska eivät ole tottuneet olemaan suvun keskipisteenä, isovanhemmat kaukana ja minä ja mies tykätään myös olla rauhassa, lueskella ym, lapset tottuneet olemaan normaalisti ilman minä minä -kohtauksia.
Ilmeisesti tällaiset lapset menevät siinä sivussa ilman erityisiä pitämisiä? Jos keskustelun oikein ymmärsin.
Jep. Kasvatustyössä toki tarvitaan tunteet - en haluaisi omalle lapselleni hoitajaksi tai opettajaksi robottia - mutta ammattilainen ei rakenna työtään tunteiden varaan. Työssä ei ole sellaisia yksityiskohtia, jotka ovat seuraamusta siitä, että "pidän tuosta lapsesta".Mä en ole ajatellut yhtään pidetäänkö mun lapsestani vai ei. Oletan että ammattilainen osaa suhtautua asiallisesti vaikka henkilökemia ei ihan 100% toimisi, niin teen itsekin. Sit jos ei usko voivansa toimia ammattimaisesti niin kannattaa kysyä jos kollega voisi ottaa vastuulleen ko asiakkaan hoidon tai miettiä mahdollisesti alan vaihtoa.
Varmasti näkee.Mutta luoja säästäköön mut hoitajilta ja muilta ammattikasvattajilta, jotka ajattelevat lapsen haastavan käytöksen aina johtuvan jostain vakavasta laiminlyönnistä kotona.
Tätä näkee edelleen valitettavan paljon. Esim. dysfasia johtuu tämän porukan mielestä siitä, ettei lapsi ole saanut kielellisiä virikkeitä kotoa. Aikoinaanhan lapsen autismiakin pidettiin äidin syynä, puhuttiin jääkaappiäideistä. Samoin lapsen homoutta pidettiin kasvatuksesta johtuvana.