?
-
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ööh ja anteeks mut;29615522:Eiks sitä voi panostaa ensin niihin lapsiin ja sit töihin (ja kenties uudestikouluttautumiseen)? En oikein tajua tätäkään kliseetä että "korkeastikoulutettu ei voi olla pois kauan työelämästä". Kuvittelisin että korkeastikoulutettu on sen verran tiedonjanoinen (ja älykäs) että pystyy ainakin tietotasolla päivittämään ihan sieltä kotoakin käsin vanhentunutta tiedostoaan. Mut kyse ei loppupeleissä ole tuostakaan "syystä" vaan siitä että usein korkeastikoulutetuilla elämäntapa on itsekkäämpää, ajatellaan järjellä mieluummin ja pääkoppa ei kestä "tyhmien" lasten seurassa kuukautta kauempaa.
Juu, oikein hieno ajatus. Mehän voidaan kaikki kouluttautua 4- 6 vuotta. Olla pari vuotta töissä, tehdä lapset ja olla himassa taas 6 vuotta, jonka jälkeen mennäänkin taas uudestikouluttautumaan 4- 6 vuodeksi. Oikein mahtava ajatus. Kukakohan tuon lystin maksaa?
Toiseksi. Minä olen onnellinen, kun saan käydä töissä. Olen onnellinen, kun minun ei tarvitse laskea kuun lopulla, riittääkö rahani maitopurkkiin. Lapseni ovat onnellisia, kun äiti on onnellinen. Lapsillani on mukava hoitopaikka ja kivat tädit, jotka aidosti välittävät. Rakastan lapsiani yli kaiken, muttei minun tarvitse todistella sitä keittämällä juuressoseita vuodesta toiseen himassa.
Jos sinä haluat olla himassa vuosia, niin ole. Älä kuitenkaan tule tyrkyttämään sinun valintojasi ainoina oikeina Tapoina elää. Se osoittaa vaan sen miten suppea ja lapsellinen sinun näkökulmasi on.