Mikä tässä on mielestänne tuomitsemista minulta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ihmettelevä12345
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

ihmettelevä12345

Vieras
Mitä luulette, että mikähän tässäkin olisi voinut olla pointtina ja mikä tässä esim minun kommentissani oli "tuomitsemista" kun mielestäni en tuominnut vaan sanoin asiapitoisen faktan silleen niinkuin se onkin: minulla on asperger ja myös oppimisen ja hahmotuksen vaikeuksia. minulla oli joskus kauan sitten tukihenkilönä sosionomiksi opiskeleva nuori lähihoitajakoulutuksen saanut minua paljon nuorempi tyttö. minä pohdin hänelle sitä, miksi jotkut ei ole antaneet minun hoitaa vauvoja. hän arveli, että siksi kun olen niin arka ja esim ääniherkkä ja suositteli, etten hoitaisi vauvoja yksin. Minä kun sanoin siihen, että miksi hän sitten antas downin hoitaa vauvaa yksin kun downkin voi olla ääniherkkä etenkin jos downilla on autistisia piirteitä. Hän ojensi minua että "kuulepas nyt, kyllä jossakin on varmaan down joka voi osata hoitaa vauvoja yksin, äläpäs tuomitse diagnoosin perusteella!" Minä olin ihan ällikällä lyöty! En ymmärrä mikä kommentissani oli tuomitsemista kun sanoin tosiasian jonka olin kuullut terapeutiltani, joka on kehitysvamma-alan psykologina joskus työskennellyt eikä tuo ollut oma ajatukseni vaan asia jonka olin kuullut terapeutiltani ja pidin sitä tosiasiana koska terapeutti oli sanonut että voi down olla myös autisti tai omata autismin piirteitä. Onko siis terapeuttikin leikkinyt tuomaria minulle tuosta puhuessaan vai olikohan tukihenkilön pointtina se, että minä itse tukeudun liikaa muihin ja minun pitää itse omat rajoitteeni tiedostaa eikä jatkuvasti takertua muihin ihmisiin, mutta down taas tarvitsee tukea eikä häneltä voi odottaa samaa kuin minulta ja jos downille annetaan vastuuta, on myös odotukset matalammat ja minua arvioidaan eri kriteerien mukaan kuin downia? ja että kyse ei ollut hänellä esim vauvanhoidosta sinällään vaan siitä, mitä keneltäkin odotetaan ja että downille riittää osata tehdä asiota jotenkuten, mutta minun on kiinnitettävä huomiota siihen, että miten teen asioita.

Ymmärrän, että tukari tarkoitti, ettei kaikkia down diagnoosin saaneita voi niputtaa samaan eli osa down aikuisista voi olla kykeneväinen hoitamaan vauvaa, vaikka yleisesti suurinosa ei kykene. Vähän sama kun toteaisimme kaikkien ruotsalaisten olevan homoja vaikka vain murto-osa heistä on.

Sä oot alottanut ennenkin tästä samasta jutusta... Taitaa olla jäänet sulle aikalailla mielenpäälle tämä asia.

Miksi sinä ääniylihefkkänä haluaisit hoitaa vauvoja? Minä en ainakaan olisi antanut vauvaani hoitoon kenellekään jonka vauvanhoitotaitoon en voisi töysin luottaa. Enkä antaisi vauvaa hoidettavaksi ihmiselle joka jankuttaa samaa asiaa aina vaan eikä osaa ollenkaan päästää irti jostain jutuista.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
  • Tykkää
Reactions: Saksamamma
Siis oletko herkkä vauvan itkulle, kestätkö?

Olen kai myös ääniyliherkkä ja kaksi lasta. Jos ei korvat kestä, laitan kuulosuojaimet. Vauvan itku on kyllä niin hellyyttävää ja sellaista ettei sitä voi olla kestämättä. Taaperon kiukuttelua en kestä.

Ja taas sä oot täällä. Ei, edelleenkää en antaasi sun hoitaa vauvoja ja tunne vain vahvistuu näiden sun kirjootusten myötä.

se on sinun näkemyksesi johon sulla on oikeus ja lupaan että sinun vauvoihisi en koske. mutta kaverieni ja sukulaisteni vauvoja hoidan enkä niitten suhteen voi luvata mitään sulle kun asiahan ei sinulle edes kuulu, olet minulle vieras ihminen jonka mielipiteellä ei edes ole väliä. olet minulla vain joku nettitrolli jonka sadistisiin hampaisiin ikävä kyllä olen joutunut.

Mutta emmekö me kaikki täällä palstalla ole sinulle outoja ja sikäli siis mielipiteemme sinulle yhdentekeviä? Vai onko osa palstailijoista tuttaviasi? Jos kysyt neuvoa nettipalstalta, niin vähän huono peruste sivuuttaa jonkun kirjoittelijan mielipide sillä että et häntä tunne joten hänen mielipiteellään ei ole väliä.

Kannattaisiko siis kysyä mielipidettä tuttaviltasi jos outojen mielipide ei kiinnosta. Enkä sano tätä mitenkään pottuillakseni, vaan ihan vaan asian laidan todetakseni. Netissä usein keskustellaan outojenkin kanssa eikä voi olettaa kaikkien olevan samaa mieltä. Kiusaaminen on tietysti asia erikseen eikä sitä tarvitse sietää missään.

se on sinun näkemyksesi johon sulla on oikeus ja lupaan että sinun vauvoihisi en koske. mutta kaverieni ja sukulaisteni vauvoja hoidan enkä niitten suhteen voi luvata mitään sulle kun asiahan ei sinulle edes kuulu, olet minulle vieras ihminen jonka mielipiteellä ei edes ole väliä. olet minulla vain joku nettitrolli jonka sadistisiin hampaisiin ikävä kyllä olen joutunut.

Jaa, että eriävä mielipide tekee ihmisestä heti sadistisen nettitrollin. Tyrsk. :D

Yhteistyössä