Onnellisuus-kysely :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vaimo-Rakas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
- Kaksi kivaa matkaa tiedossa tälle vuodelle vielä
- Olen saanut uuden ystävän (oikestaan vanha kaveri mutta jonka kanssa ollaan vasta nyt lähennytty)
- Päätin että vaikka meillä ei ole lapsia, voidaan olla vaikka tukiperheenä muille. en tiedä onko se onnen aihe, mutta koitan ottaa sen sellaisena.
- Rahatilanne on aika kiva tällä hetkellä
- Kesä tulee

• Tykkää
Reactions: Vaimo-Rakas
Aivan ihana ketju! Onni löytyy arjesta!
Minä olen onnellinen että sunnuntaina meille tulee ystäviä kylään.
Lauantai-illalle mulla on hyvä leffa itselleni.
Huomenna mennään koko perhe uimaan ja ravintolaan syömään.
Pesin viime viikonloppuna ikkunat ja ihastelen niitä, siitäkin saa onnen tunnetta!

• Tykkää
Mullakin taimet kasvaa. :) Laitoin vain liian aikaisin osan kasvamaan, äkkiä sais kelit lämmetä että sais pihalle jatkamaan kasvua. Meillä on ihan liian valoisa ja lämmin olohuone :D

Joo vähän sama vika, krassit rehottaa pöydällä ja revonhännät nakkasin roskiin, kun ne tuli nopeasti ja venähti samantein. Uusi yritys joskus. :D

• Tykkää
Kyllä tämän viikon jälkeen saa kaivamalla kaivaa niitä onnenaiheita, mutta kai sitä jotain.

-tänään terveysasemalla ei jouduttu odottamaan kovin kauaa, että päästiin lääkäriin
-bussi tuli juuri sopivasti, kun oltiin lähdössä kotiin päin
-vaikka ollaan sairastettu kovasti tällä viikolla, varsinkin pienin, mikään ei ole kuitenkaan kovin vakavaa
-lauantaina olisi tiedossa juhlat (jos joku vielä sairastuu, ei päästä lähtemään) mutta pidetään peukkuja
-perusasiat on kunnossa
-kohta on pääsiäinen ja saa pashaa :D

• Tykkää
Alkuperäinen kirjoittaja Rähinä-Reetta;29743578:
Joo vähän sama vika, krassit rehottaa pöydällä ja revonhännät nakkasin roskiin, kun ne tuli nopeasti ja venähti samantein. Uusi yritys joskus. :D

Mitä kaikkee sulla on? Minä olen vasta aloitteleva näissä hommissa, toista kesää nyt omaa puutarhaa laitan ja en kyllä tiedä mistään mitään, tuurilla mennään. Tämä on eka kerta kun kasvatan omia taimia.
Mulla on basilikaa, ruohosipulia ja tilliä tulossa (basilikaa ollaan jo syötykin).
Sitten on tarhakukon kannusta, oppineidenkukkaa, jätti-auringonkukkia, Tsinnioita (??? olikohan se sen nimi) ja jotain muita rehuja. Saas nähdä mitä tulee ja minne minä niitä tumppailen.

Mitä kaikkee sulla on? Minä olen vasta aloitteleva näissä hommissa, toista kesää nyt omaa puutarhaa laitan ja en kyllä tiedä mistään mitään, tuurilla mennään. Tämä on eka kerta kun kasvatan omia taimia.
Mulla on basilikaa, ruohosipulia ja tilliä tulossa (basilikaa ollaan jo syötykin).
Sitten on tarhakukon kannusta, oppineidenkukkaa, jätti-auringonkukkia, Tsinnioita (??? olikohan se sen nimi) ja jotain muita rehuja. Saas nähdä mitä tulee ja minne minä niitä tumppailen.

Semmoinen 16 lajiketta chiliä, 5 eri sortin tomaattia, isosamettikukkaa ja krassia -- kylvää pitäisi vielä auringonkukka teddybear, kaunokkia ja sitä revonhäntää uusiksi mutten oikein tiedä mihin niitä laittaisin. Tilanahtaus vaivaa! :D Mummolta saan kelloköynnöstä kuulemma, ja yrtit ostan valmiina taimina.

Alkuperäinen kirjoittaja Rähinä-Reetta;29743633:
Semmoinen 16 lajiketta chiliä, 5 eri sortin tomaattia, isosamettikukkaa ja krassia -- kylvää pitäisi vielä auringonkukka teddybear, kaunokkia ja sitä revonhäntää uusiksi mutten oikein tiedä mihin niitä laittaisin. Tilanahtaus vaivaa! :D Mummolta saan kelloköynnöstä kuulemma, ja yrtit ostan valmiina taimina.

Hittolainen, vieläkö niitä chilejä ehtisi istuttaa tälle vuotta vai onko jo ihan myöhäistä, en hoksannu niitä ollenkaan. :/

Hittolainen, vieläkö niitä chilejä ehtisi istuttaa tälle vuotta vai onko jo ihan myöhäistä, en hoksannu niitä ollenkaan. :/

Hmm, saatko ne kasvihuoneeseen jossain vaiheessa? Annuumithan ainakin yleensä tulee suht nopeaan, mulla jo kukkiikin pari lajiketta (3 kuukaudessa ehtii raakilevaiheeseen). Monivuotisiahan ne kyllä on, että jos sadolla ei ole kiire niin milloin vaan voi kylvää, kunhan löytyy valoisa paikka niille. :)

Viimeksi muokattu:
-se kun lapset tulee syliin/halaamaan yms. Erityisen mahtavia on hetket kun noi kolme pienintä (2-11v.) on sylissä/vieressä kaikki yhtäaikaa.

-tänään tuli ihan erityinen hetki: olin 16 vuotiaan koululla palaveris. Palaverin lopuksi ope kysyi haluanko käydä tutustumas koulun tiloihin, mä en kerinny vastata ku likka sanoi: joo, tuu äiti kattomaan sinne mitä mä oon tehny. Ope katto vähän hämmästyneenä ja sanoi: aika harvinainen nuori ku haluaa äidin kattomaan, yleensä nuoret kieltää vanhempia tulemasta... Mentiin siis opetus/työskentelytiloihin jossa oli kaikki muutkin oppilaat.

-Eilinen musaketju, piristi aamuakin kummasti.

Noi ny tuli tähän hätään mieleen.

Kävelylenkki, kun aurinko paistaa ja linnut laulaa.
Kun mie oon miehen kainalossa, ollaan lähekkäin.
Pusut ja halit.
Hyvä kirja, suklaa ja viini.
Miehen tekemä ruoka ja yhdessä kokkaaminen.
Nauraminen mun miehen kanssa.
Höpsöjen kissojen touhujen seuraaminen.
Kun työpaikalla on minnuu kaivattu.
Hyvät päivät, kun ei koske paljoo mihinkään.

Perhe, terveet lapset ja vanhemmat, kivat naapurit, hyvä ja ihana mies, kevät tulee ja kohta kesä, silti vaan mieli maassa ja väsyttää. Työtä, työtä, työtä...

Me kaikki 3 ollaan mainittu nyt tuo lähekkäin nukkuminen ja hellyys siinä. Todistetusti yksi onnellisuustekijä :D <3

Mulle taas onnen tuo se, ettei tarvitse nukkua kenenkään lähellä vaan on oma makuuhuone ja oma sänky kummallakin

Mutta viime hetkien onnenaiheita: odotin ukkoa kiertueelta kotiin sunnuntai-iltana, oli tänään kotona odottamassa kun tulin töistä. Oli kyllästynyt hotellielämään ja ajanut kotiin yöksi, huomenna lähtee sitten viikonlopuksi.

Kun mulla oli toissapäivänä niin vaikea päivä töissä, että kotona itketti. Eilen oli lapset kaikki kotona ja olivat tehneet ruokaa ja keittäneet kahvia, poika oli ostanut pullaakin. Katsottiin ensin leffa ja sitten futismatsi, isot lapset lähti vasta sitten koteihinsa. Halusivat piristää äitiä :) harvoin haudon työasioita kotona mutta nyt oli tosi inhottava kuolemantapaus käsiteltävänä ja oli pakko pysyä skarppina töissä, se sitten purkautui kotona.

Se ihana helpotus, kun puolen vuoden paineentunne päässä katosi Triptylin aloituksen myötä. Se ihana helpotus, kun krooniseksi muuttunut päänsärky alkoi väistyä purentakiskon myötä. Se ihana toiveikkuus siitä, että nämä loputkin vaivat tästä vielä aikanaan katoavat kokonaan. Siinä onnellisuudenaiheeni nro 1. :)

-Kevätillat ja selittämätön, ihana kaiho.
-Se että aistit pelaa. Nuuhkin maan tuoksua, nautin ruuan mausta jne.
- Ystävän soitto äsken.
- Se vaikka olen pelännyt että kun noiden lasten pikkulapsi-ja vauva-aika on ohi että ne muuttuisivat tylsiksi, niin huomaan että tuo koululainen vasta mielenkiintoinen onkin. Salasanoja ja ei mainoksia -tarra omassa ovessa, paviaani-piirroksia äidinkielen vihossa, kaverinsa kanssa tutkivat ulkorakennukset ja ojanpohjat jne.

• Tykkää
Hyvät yöunet ilman kipuja - kahden päivän migreeniepisodi vihdoin laukesi.

Pitkä lenkki aikuisen ihanan ja viisaan tyttäreni kanssa.

Taidenäyttelystä nauttiminen, parhaassa seurassa.

Naapuri on remontoinut taloaan ja nyt näytti olevan jo pihasiivouksen vuoro - meidänkin maisemat paranee merkittävästi, ja tietysti naapurin lapsiperheen puolesta iloinen että saavat lisähuoneensa valmiiksi.

Koti on siivottu, lakattu ja vahattu sekä ikkunat pesty viime viikonloppuna.

Rakas mieheni huomioi minua hellästi ja spesiaalisti juuri tänä aamuna :D

Vävy läpäisi ammattitutkintonsa parhain mahdollisin pistein.

Kevät on, leskenlehdet ja krookukset kukkii, kehäkukat odottaa siemeninä pussissa kylvämistään....

Life is good.

• Tykkää
Aviomies. Eihän tää elämä tuntuis miltään ilman mun miestä. Sen kainaloon saa joka ilta nukahtaa, tuntea kuinka mies rutistaa mua unissaankin, jos koitan vaihtaa asentoa. Oon vaan joka ikinen päivä niin mielettömän kiitollinen tuosta ihmisestä. Jos nyt pitää listata ihan jotain yksittäisiä onnen hetkiä tästä viime päiviltä, niin:

- Nukuin päikkärit miehen kainalossa. Voisko parempaa paikkaa olla.

- Kuuntelin Stam1naa, join teetä ja söin berliininmunkkia

- Köllöttelin miehen sylissä samalla kun se oli tietokoneella

- Naurettiin töissä työkavereiden kanssa taas niin monille jutuille (kivat työkaverit on vaan niiiiin iso kiitollisuuden aihe!)

- En oo mikään aamuihminen, mutta tässä yks aamu oli vaan niin kaunista kun kävelin töihin kuuden aikoihin, että mä kiitin onneani kun olin joutunut heräämään niin aikaisin aamuvuoroon. Ei voinut muuta kuin ihailla luontoa ja sen kauneutta.

- Tein kivoja kirpparilöytöjä

Tossa oli nyt tommosia onnen hetkiä mitkä tuli ekana mieleen. :)

• Tykkää
Aamupäivällä tein ruokaa (olin menossa iltavuoroon) ja mies tuli halaamaan ja kysyi voisiko auttaa. Tekikin sitten puolet ruuasta.

Koiran sairaus ei ole pahentunut.

Sain poljettua fillarilla pitkän ylämäen, vaikka jalkoihin sattuikin eilinen treenipäivä. Ja huomiseksi ystävä lupautui lenkkiseuraksi, joten viikon liikuntasaldo on varsin hyvä. :)

Se ap:n tarkoittama lista on täällä... http://www.meidanperhe.fi/artikkeli/arki/103_syyta_olla_onnellinen

Ihania juttuja siinä... että milloin on onnellinen lasten ja perheen kanssa.

Minun onnellisuushetkiäni parilta päivältä:

- Lapsen kanssa lukuisia, ihana lapsi minulla! Se, kun nauretaan vedet silmissä molemmat jotain hassuttelua huumorintajuisen 4-vuotiaan kanssa. Tai se, kun herään yöllä siihen kun hän on tullut viereen, kaivautunut aivan kainaloon ja kietonut kädet vielä kaulaan ja tuhisee siinä tyytyväisenä. Tai se, kun hän hymyilee koko kasvoillaan monta kertaa päivässä ja nauraa kikattaa iloisena.
- Vauvan potkut mahassa, tätä toista saatiin odottaa
- Kun katselen miestäni, ja vaikeuksienkin keskellä huomaan miten hauska, ihana ja komea hän on.
- Eilen pääsin hyvien ystävien kanssa viettämään rauhallista ravintolailtaa pitkästä aikaa, ja tänään pääsin kampaajalle pitkästä aikaa. Arjen luksusta.
- Se, kun nauran kivojen työkavereiden kanssa ja huomaan, että kovien työkiireidenkin keskellä meillä on usein hauskaa yhdessä, ja että minulla on tosi ihania työkavereita.
- Se, että murheissa huomaan, että minun ei tarvi kantaa niitä yksin. On ihana perhe, ystäviä ja usko, joka minulla luo kallion kaikelle.
Onhan niitä.

• Tykkää

Yhteistyössä