Onko paikalla muita hoitoalan koulutuksen saaneita/alalle aikovia? Miksi vanhusala ei kiinnosta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "elli"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä tykkään työskennellä vanhusten kanssa mutta kunnallisiin vanhainkoteihin kun menee sijaiseksi niin kaikki pitäis osata tehdä samalla tavalla kun aina ennen on tehty, ilman perehdytystä.
Sitten ilmapiiri on huono usein, juorutaan työkaverista joka ei ole paikalla. Sijaiselle on niin "helppo" purkaa pahaa oloa vissiin. Kerrotaan kuin peestä kaikki on, pomot ja työkaverit, mikään ei toimi. Houkuttaa hei ihan hirveesti mennä uudestaa sijaiseksi tähän paikkaan.

Sitten jokainen tekee omalla tavallaan ja kun yhden illan on yhen hoitajan kanssa ja seuraavana iltana eri työkaveri niin jo mutistaan ettei meillä ikinä näin tehdä.. Voi jeesus, siinä sit selität että just eilen mulle näin opetettiin...

Mutta työstä tykkään!

Olen 24v lähes valmis sh/th ja minua ei saisi palvelutaloon, sairaalaan vanhusten osastolle eikä kotihoitoon. Työtä ei saa tehdä tarpeeksi hyvin ja ainakin itse kannan siitä raskaan taakan että tiedän etten voi oikeastaan tehdä kuin pakolliset, monelle kun se on koko elämä että se hoitaja siellä käy hoitamassa ja rupattelemassa. Lisäksi työ on minun mieleeni liian verkkaista ja yksitoikkoista. En jaksa tehdä perushoitoa tällä koulustasolla niin paljon.

Olen 24v lähes valmis sh/th ja minua ei saisi palvelutaloon, sairaalaan vanhusten osastolle eikä kotihoitoon. Työtä ei saa tehdä tarpeeksi hyvin ja ainakin itse kannan siitä raskaan taakan että tiedän etten voi oikeastaan tehdä kuin pakolliset, monelle kun se on koko elämä että se hoitaja siellä käy hoitamassa ja rupattelemassa. Lisäksi työ on minun mieleeni liian verkkaista ja yksitoikkoista. En jaksa tehdä perushoitoa tällä koulustasolla niin paljon.
Tai eihän se verkkaista ole, vaan tahti on armottoman kova, mutta sellaista yksinkertaista :)

Paikkakunnallani on huutava pula kotihoidon työntekijöistä. Valmistun hoitoalalle ensi viikolla ja tarjolla oli kotihoidon ja vanhainkodin työpaikat. Menin vanhainkotiin (palveluasumislaitokseen tarkemmin, ei ne kaikki asiakkaat ole vanhuksia) koska kotihoidossa vastuu kaatuu yhden harteille ja iltavuorossa pitää työskennellä yksin, ei ole edes taukotuvalla vertaistukea illassa. Tosin iltavuorossa ei kyllä taukoja ehdi pitää, eli.. Laitoksessa minulla on aina nostoapua, päätöksen teon hetkellä muita tekemässä päätöksiä yhdessä ja väkivaltatilanteessa hätäapu lähellä. Itse vanhustyö on minun juttu, mutta minunkin tutuista moni tykkää eniten akuuttityöstä tai lapsista tai päihde-ja mt puolen töistä.

Yhteistyössä