A
awfvwerb
Vieras
minulla on siis tilanne se että mies periaatteessa töissä mutta siihen en nyt puutu muuten kuin että hänen tulot ei tule yksinään riittämään. hain syksystä alkaen eli elokuussa lapsille pph paikkaa ja satuin sen molemmille saamaan läheltä ja nyt mietin rahatilannetta kun minulla alkaa koulu vasta tammikuussa. joku nyt ihmettelee miksi jo syksyllä laitan lapset hoitoon mutta kesken vuotta tuskin saa pph paikkaa joten ajattelin hakea heti syksylle, oikeaan hoidon tarpeeseen siitä on kuitenkin vaan 4kk niin kerkee lapset tottumaan rauhassa. en halunnut pieniä lapsia isoon tarharymäänkään. minulla on siis se tilanne että olen koulussa kirjoilla mutten opiskele koska olen periaatteessa vanhempainvapaalla joten en saa opiskelijan tukia, en myöskään voi saada työttömyystukia koska minulla on karenssia 3kk vanhoista jutuista ja kaikki perheeseen liittyvät rahathan menee sitten kelasta suoraa päiväkodille (paitsi lapsilisät jotka on tietysti pikkurahaa vuokraa maksettaessa). lisäksi saan asumistukea joka ei riitä myöskään mihinkään+ne miehen pienet tulot. sossuun aion soittaa heti ma mutta miten tällaisessa tilanteessa saa rahaa, onko kellään hajua??
kukaan tuskin ottaa minua töihinkään 4kk ajaksi ja sitten lapsien hoitopäivät olisi alussa liian pitkiä. tai jos olisin osa-aikaisena se sekoittaisi loputkin raha-asiamme. en ole minkään tuen piirissä mutten kai voi ojaankaan joutua? ja vaikka sossusta sanottaisiin mitä niin olisi kiva että asiat olisi varmoja, sossu kun tekee päätökset tilannekohtaisesti 1kk kerrallaan ja tuntuu että välillä virkailijat käyttää jotain mielivaltaa päätöksissä. hoitopaikka vaan on niin ihana etten viitsisi siitä luopua mutten voi rahatonkaan olla. ja olen kyllä tottunut elämään äitiysloman makaronilla ettei kyse ole ahneudesta
haluan myös lapsilleni rauhallisen alun hoitoon joten opiskelemaankaan en halua mennä syksyllä heti koska siinä tulisi lapsille liikaa muutoksia lyhyellä ajalla ja päivät olisi heti täyspitkiä ja kotona oli vain väsynyt ja kiukkuinen äiti.
kukaan tuskin ottaa minua töihinkään 4kk ajaksi ja sitten lapsien hoitopäivät olisi alussa liian pitkiä. tai jos olisin osa-aikaisena se sekoittaisi loputkin raha-asiamme. en ole minkään tuen piirissä mutten kai voi ojaankaan joutua? ja vaikka sossusta sanottaisiin mitä niin olisi kiva että asiat olisi varmoja, sossu kun tekee päätökset tilannekohtaisesti 1kk kerrallaan ja tuntuu että välillä virkailijat käyttää jotain mielivaltaa päätöksissä. hoitopaikka vaan on niin ihana etten viitsisi siitä luopua mutten voi rahatonkaan olla. ja olen kyllä tottunut elämään äitiysloman makaronilla ettei kyse ole ahneudesta