Tiesitkö, että pankki tutkii tilitiedostasi mitä olet ostanut?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja yrittänyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja yrittänyt;29860014:
Nimenoaan silloin urkitaan asiakaan ylsityielämää, jos se mihin asiakas käyttää rahansa, vaikuttaa lainapäätökseen.

Monet pankit ja vakuutusyhtiöt ovat nykyään yhtä yritystä. Esim. palovakuutusta myöntäessään vakuutusyhtiö näkee siis asiakkaan tilitiedot ja onko tämä ostanut vaikkapa tupakkaa tai polttopuita (aiheuttaa tulipaloriskin). Tai autovakuutuksen hakija on ostanut Prismasta ralliteippiä ja tummat aurinkolasit. Se kuvastaa hurjastelunhalua ja elvistelyä, ja voi estää autovakuutuksen saamisen. Ettekö oikeasti näe uhkakuvia mihin perusteeton ja tarpeeton tietojen urkkiminen johtaa?


Taidat olla hiukan typerä. Eihän pankki näe esim. korttitositteesta oletko ostanut aurinkolasit ja ralliteippiä. He näkevät vain, missä asiakas asioi ja tekee ostoksensa. Varsin yleinen käsitys on, että ihmiset ostavat kaupasta esim. ruokaa ja juomia sekä vaatteita. Siihen ei tarvita korttitositetta, eikä hirveää päättelykykyä.

Lainahakemukseen hakijan maksukäyttäytymisen ja kulutuksen sekä tulojen selvittäminen on erittäin perusteltua. Näiden tietojen salaamiseen ei ole tarvetta kuin vilpillisesti toimivilla ihmisillä. Jos laina- tai vakuutushakemuksen yhteydessä ei riskitekijöitä kartoitettaisi, joutuisivat tunnolliset, asiansa hoitavat asiakkaat maksamaan näiden huijareiden aiheuttamat taloudelliset vahingot.
 
Alkuperäinen kirjoittaja yrittänyt;29860069:
Kyllä, mutta perusteettomaan syrjintään lainan myöntämisessa niitä käytetetään mm. lainaa hakiessa.

miten sinua on syrjitty? esim jos sulla on lainaa muualle tai on paljon pikavippejä on mielestäni pankilla oikeus evätä lainananto.

Pikavoippien ottaminen kertoo siitä että et hallitse rahankäyttöäsi, varsinkin jos niitä pitää ottaa usein tai pieni kulutusluottoja.
Jos ei ole töissä on myös mieletäni ihan täysi oikeus evätä, pankki on yritys kuten muutkin, tottakai ne haluavat itselleen parhaimmat asiakkaat, joilla on maksukykyä
 
Eihän tilitiedoista voi mitään päätellä... :D Eipä vissiin. Mitä sanoisit seuraavasta lyhyehköstä tilinäkymästä:

- Ravintola Wanha Mylly -6,60€
- Ravintola Wanha Mylly -19,80€
- Ravintola Kultainen Koskelo -22,20€
- Taksi Vantaa -50,40€
- Pikavippi.fi +150€
- OK-Perintä -70€
- Quantum Kasino -100€
- Alko -55€


Yhtään mitään ei voi päätellä ihmisen elämäntyylistä... eihän? :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja yrittänyt;29860069:
Kyllä, mutta perusteettomaan syrjintään lainan myöntämisessa niitä käytetetään mm. lainaa hakiessa.

On siis pankin syy, jopa rasismia, että sinun elämänhallintasi on pielesssä ja se näkyy tiliotteissa?
 
Alkuperäinen kirjoittaja yrittänyt;29860069:
Kyllä, mutta perusteettomaan syrjintään lainan myöntämisessa niitä käytetetään mm. lainaa hakiessa.

Määrittele perusteeton syrjintä. Onko pankeille määritelty jossain laissa velvollisuus antaa yleensä lainoja ja onko jossain laissa määritelty milloin tällainen velvollisuus syntyy ja mitä ovat tasapuolisuuden määritelmät???
 
Alkuperäinen kirjoittaja yrittänyt;29860069:
Kyllä, mutta perusteettomaan syrjintään lainan myöntämisessa niitä käytetetään mm. lainaa hakiessa.

Onpa erikoinen tilanne, kun lainan myöntämiseen vaikuttavia tekijöitä punnitaan mm. lainaa hakiessa.
 
[QUOTE="vieras.";29860152]Eihän tilitiedoista voi mitään päätellä... :D Eipä vissiin. Mitä sanoisit seuraavasta lyhyehköstä tilinäkymästä:

- Ravintola Wanha Mylly -6,60€
- Ravintola Wanha Mylly -19,80€
- Ravintola Kultainen Koskelo -22,20€
- Taksi Vantaa -50,40€
- Pikavippi.fi +150€
- OK-Perintä -70€
- Quantum Kasino -100€
- Alko -55€


Yhtään mitään ei voi päätellä ihmisen elämäntyylistä... eihän? :D[/QUOTE]

Eihän kukaan väittänyt etteikö mitään pysty päättelemään tiliotteista. Mutta jos tiliotteelta näkyy
- prisma -50 €
- r-kioski -12 €
- prisma 134 €

Ei kukaan pankin täti voi tietää, onko nuo rahat laitettu ruokaan, vaiko tupakkaan ja kaljaan.

Nimenomaan tässä ketjussa on kaikki sanonut, että tuo pikavippifirmojen näkyminen tiliotteelta on erittäin huono asia kun yrittää lainaa hakea
 
Todellisuudessa pankit tietävät ihmisistä paaaaaljon enemmän kuin mitä he antavat ymmärtää. Joten tuo nyt on kovin pientä jos joku empii miten ne saa tietää ostokäyttäytymisestä jotain. Turha silti heittäytyä pelokkaaksi, sillä ihmisiähän tässä vaan ollaan.
 
Todellisuudessa pankit tietävät ihmisistä paaaaaljon enemmän kuin mitä he antavat ymmärtää. Joten tuo nyt on kovin pientä jos joku empii miten ne saa tietää ostokäyttäytymisestä jotain. Turha silti heittäytyä pelokkaaksi, sillä ihmisiähän tässä vaan ollaan.

Asiakkaat ovat kuitenkin eriarvoisia.

A-studio: Sinebrychoffin omistava Carlsberg kiersi kymmenien miljoonien verot Suomessa | Yle Uutiset | yle.fi

Asiakkaana auttaa ainoastaan BOIKOTTI.
 
Todellisuudessa pankit tietävät ihmisistä paaaaaljon enemmän kuin mitä he antavat ymmärtää. Joten tuo nyt on kovin pientä jos joku empii miten ne saa tietää ostokäyttäytymisestä jotain. Turha silti heittäytyä pelokkaaksi, sillä ihmisiähän tässä vaan ollaan.

Jokaisella pankilla on aina kulman takana lippalakkipäisiä salaisia agentteja, jotka valvovat ja vakoilevat, mihin ihmiset rahansa käyttävät. Ne ampuvat epäluotettavan näköisiä lainanhakijoita kolikkopyssyillään ja hautaavat velkakirjojen alle.

Pankit ovat todellisia salaliittoja köyhiä ihmisiä vastaan, eikö totta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja kyllä pankki tietää;29860747:
Jokaisella pankilla on aina kulman takana lippalakkipäisiä salaisia agentteja, jotka valvovat ja vakoilevat, mihin ihmiset rahansa käyttävät. Ne ampuvat epäluotettavan näköisiä lainanhakijoita kolikkopyssyillään ja hautaavat velkakirjojen alle.

Pankit ovat todellisia salaliittoja köyhiä ihmisiä vastaan, eikö totta.

höpöp höpö. köyhät eivät lainaa tarvitse ja onoikin että heille ei sitä myännetä. Lainarahalal vaan käyhtyy lisää.. jos ei ilman lainaa saa, voi olla ilmankin =)
 
Ja vielä sellainen pointti keskusteluun, että yleensä ne firmat ei ole tiliotteella sen firman käyttönimellä. Eli Paben kuppila voi hyvin olla "Paulin elintarvike" tai Seksisussut "MRST-yhtiöt". Tuskin kenenkään tiliotteella lukee "Vihreän kaalimadon ostopaikka". :D
 
miten sinua on syrjitty? esim jos sulla on lainaa muualle tai on paljon pikavippejä on mielestäni pankilla oikeus evätä lainananto.

Pikavoippien ottaminen kertoo siitä että et hallitse rahankäyttöäsi, varsinkin jos niitä pitää ottaa usein tai pieni kulutusluottoja.
Jos ei ole töissä on myös mieletäni ihan täysi oikeus evätä, pankki on yritys kuten muutkin, tottakai ne haluavat itselleen parhaimmat asiakkaat, joilla on maksukykyä

Minua ei ole syrjitty mitenkään. Luin uutisen, että pankista ei saa lainaa jos tilitiedojen perusteella asiakas on käyttänyt tulojaan "vääriin" tuotteisiin.
 
Ja vielä sellainen pointti keskusteluun, että yleensä ne firmat ei ole tiliotteella sen firman käyttönimellä. Eli Paben kuppila voi hyvin olla "Paulin elintarvike" tai Seksisussut "MRST-yhtiöt". Tuskin kenenkään tiliotteella lukee "Vihreän kaalimadon ostopaikka". :D

Laina voi olla tiukassa jos tiliotteella lukee maksun kohdalla: "Kaalimato.com, metrinen anustappi 99 euroa, litra liukuvoidetta 10 euroa."
 
Osuuspankki, ainakin Varsinais-Suomessa, on ryhtynyt "harmaan talouden ja rahanpesun" estämiseen oikein tosissaan. Nyt nimittäin ei enää avata yritystiliä edes luottokelpoiselle (puhtaat luottotiedot), jos pankin merkonomi virkailija päättää, että tiliä ei avata. Päätöksiä ei perustella, eikä tietenkään voi perustella, jos perusteluna on naama/mielivalta. Toiminta on täysin absurdia ja suorastaan järjenvastaista! Suosittelen kiertämään OP:n hyvin kaukaa, aikanakin jos yritystoimintaa aikoo harjoittaa.

Eikä se yksityishenkilön asiakkuuskaan ihan mutkatonta ole OP:ssa. Esimerkiksi lapsen tilin seuraamiseen ei PUHDASLUOTTOTITOISELLE isälle annettu (omaan tiliinsä) verkkopankkitunnuksia, vaan sanottiin, että ne annetaan vasta kun pankki KONKREETTISESTI näkee että tilille on toistuvaissuorituksia. Eihän lapsen/nuoren tilille yleensä ole toistuvaissuorituksia? Johtopäätös: pankin johdossa täytyy olla useita IDIOOTTEJA !!!
 
Tosi hullut ovat OP:n asiakkaita. Nehän olisivat menneet nurin, jos EU olisi vaatinut eläkerahastoja vapautettaviksi. Todella kalliit palveluhinnat. Nordea on huomattavasti parempi, mutta esimeriksi S-Pankilla ja Norwegian Bankilla pärjää myös.
 
Tottakai pankki tietää ihmisestä paljon, mutta ne kuuluvat pankkisalaisuuden piiriin. Niitä pankki voi käyttää harkitessaan luotonmyöntöä, mutta siihen se jääkin. Ei niitä iltapäivälehtien sivuilta tarvitse lukea, että Mikko Makkonen pelasi kännissä uhkapelejä ja hävittyään osti dildon lohdutukseksi.
 
hei onko pankiiin ilmoitettava mitä tekee rahoilla joita nostaa automaatista mitä pankkilaki sanoo tästä, minulle tehtiin rajoitus tiliin etten pääse siihen ollenkaan kun ei kelvannut selitys että olen tehnyt remonttia ja sitä varten otin vähän rahaa automaatista tämä tapahtu Keuruun POP pankissa juuri jouluksi tili kiinni pidän tätä asiakkaan kiusaamisena , tähän asti olen luullut ja poliisiltakin kuullut että jokainen saa käyttää rahansa mihin haluaa, olen jo eläkeläinen enkä koskaan ole tehnyt mitään rikollista toivon vastausta Eila Leppänen, puh 0458092640 sähköposti eila.leppanen@hotmail.com
 
hei onko pankiiin ilmoitettava mitä tekee rahoilla joita nostaa automaatista mitä pankkilaki sanoo tästä, minulle tehtiin rajoitus tiliin etten pääse siihen ollenkaan kun ei kelvannut selitys että olen tehnyt remonttia ja sitä varten otin vähän rahaa automaatista tämä tapahtu Keuruun POP pankissa juuri jouluksi tili kiinni pidän tätä asiakkaan kiusaamisena , tähän asti olen luullut ja poliisiltakin kuullut että jokainen saa käyttää rahansa mihin haluaa, olen jo eläkeläinen enkä koskaan ole tehnyt mitään rikollista toivon vastausta Eila Leppänen, puh 0458092640 sähköposti eila.leppanen@hotmail.com
Jos olet oikea Eila Leppänen kannattaa nuo yhteystiedot poistaa heti! Ilmoita viesti asiattomaksi.

Jos olet maksanut remonttimiehille pimeänä käteisellä, olet tehnyt rikoksen. :geek:
 

Yhteistyössä