Tämä on vihamielinen yhteisö

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja El padre
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="mies1";29863976]Tuosta oli jo juttua viime sivulla. Rakentavasti, auttavasti, yms.

Netin PITÄISI, netiketin mukaan, olla irl-maailma :) Eli kun hyvät käytöstavat on selkäytimessä niin ei se verkon vuorovaikutus pitäisi muuttua ikäväksi. Kai on niin että näillä ihmisillä "käytöskoodit" eivät ole niin tärkeitä. Nimenomaan naiselta tuo on outoa, jotka juuri ovat kunnostautuneet historiassa hyvällä käytöksellä ja joilta yhä edellytetään suht hyvää käytöstä.[/QUOTE]

Maailmassa on paljon asioita joiden pitäisi olla toisin.
Sinä voisit olla meille yksinkertaisille naisille esimerkkinä, ja opettaa netikettiä ihan oman esimerkin kautta, lopettamalla trollauksen. Trollaus on huonoa netikettiä, ja se aiheuttaa agressioita jopa naisissa, naiset vaikka ovatkin herkempiä ja lempeämpiä kuin miehet.

[QUOTE="mies1";29864116]Et näy perehtyneen sovinismiin. Siinä nimenomaan pluralismi ja kritiikki ei ole sallittua vaan tärkeintä on homogeenisuus. Naiset toki ovat miehiä homogeenisempia, mutta tässä he ovat sitä liian paljon. "tää on meidän hiekkalaatikko, mee sä muualle".[/QUOTE]

Luulet että yritön ajaa sinua täältä pois, koska olet erilainen kuin valtaosa palstalaisista? Ei, olet väärässä. Tarkoitin että SINULLA voisi olla helpompaa ja mielekkäämpää jossain muualla. Tämä EI ole sovinismia. Jos vielä väität vastaan, ole hyvä ja perustele millä tavalla tämä uskomukseni olisi millään tavalla liitettävissä sovinismiin.

Voisitko mies1 mainita jonkun miesfoorumin, jossa kielenkäyttö on korkeatasoisempaa kuin täällä? Minulle on ainakin jäänyt vähän epäselväksi, mikä se sinun tarkoittamasi ihanne olisi. Olisi oikeasti kiva oppia, miten se homma osaavasti hoidetaan.

varmaankin täällä juurikin sitä paineen poistoa. tosi elämässä kiltti täällä sekoillen. Vaikka unohdamme sen että lapsetkin lukevat tätäkin palstaa ja herkkinä saavat vääriä kuvia aikuisista. eli olet oikeassa myöskin siinä että täälläkin asialinjalla mentäisiin.

Kiitos :) Ehkä asia on juuri noin eli paineita pois täällä. Mutta mukavaa, jos täällä olisi vastapainona myös runsaasti sitä naisen iloa ja valoa, kauneutta, hyviä ajatuksia ja sellaista. Vaikkei miehiä tarvitsekaan täällä miellyttää, luulisi että naiset itsekin tykkäisivät, että naiset viestisivät täälläkin positiivisesti, auttavaisesti, ym. Sehän on ihmisystävällisyyttä yleensä.

[QUOTE="mies1";29864143]Tuokaan ei ollut silkka subjektiivinen mielipide. Miehet pitävät säännöistä verraten paljon.

Mutta sulla on väärä lähestymistapa asiaan. Kyse ei ole vallasta, vaan silloista miesten ja naisten välillä. Jos käsket kaikki miehet pois naisten hiekkalaatikolta, ei hiekkalaatikon toiminta voi koskaan kehittyä mihinkään ja se säilyy homogeenisenä paikkana. Meidän täytyy pitää sukupuolet erillään MUTTA yhteydessä toisiinsa. Naisen pitäisi aina olla avoin muutokselle, toki tämä on miehellekin tärkeää. Ei nainen ole kivikappale, joka pysyy vuosimiljoonat samana. Vaan nainen on savea, jota voi muovata ja käyttää.[/QUOTE]

Niin mielelläni rakentaisin siltoja sukupuolten välille, mutta naisena olen vain materiaa, en rakentaja :(

• Tykkää
Reactions: nisäkäs
[QUOTE="mies1";29864167]Kiitos :) Ehkä asia on juuri noin eli paineita pois täällä. Mutta mukavaa, jos täällä olisi vastapainona myös runsaasti sitä naisen iloa ja valoa, kauneutta, hyviä ajatuksia ja sellaista. Vaikkei miehiä tarvitsekaan täällä miellyttää, luulisi että naiset itsekin tykkäisivät, että naiset viestisivät täälläkin positiivisesti, auttavaisesti, ym. Sehän on ihmisystävällisyyttä yleensä.[/QUOTE]

homma naisten kaa tulee helpommin juttuun :) juurikin kuvailemasi tapa rakentaa uusia ulottuvuuksia elämään.

[QUOTE="mies1";29864167]Kiitos :) Ehkä asia on juuri noin eli paineita pois täällä. Mutta mukavaa, jos täällä olisi vastapainona myös runsaasti sitä naisen iloa ja valoa, kauneutta, hyviä ajatuksia ja sellaista. Vaikkei miehiä tarvitsekaan täällä miellyttää, luulisi että naiset itsekin tykkäisivät, että naiset viestisivät täälläkin positiivisesti, auttavaisesti, ym. Sehän on ihmisystävällisyyttä yleensä.[/QUOTE]

Ja sinäkö et oikeasti koskaan näe täällä iloa, valoa, kauneutta ja hyviä ajatuksia? Minä ainakin näen.

Alkuperäinen kirjoittaja öööööööö;29864112:
Kyllä sinä lähinnä omia mielipiteitäsi täällä lauot. Itket, kun maailma ei ole sellainen kuin sinä haluaisit. Itke vain lisää, ei se tule koskaan olemaankaan.

Niin ja mikä olisi lapsellista vallitsevien arvojen ja käsityksien kieltävää ajatusta? Se että kaikki olisi sinun mielipiteitäsi? Selvennätkö lausettasi?

Tarkoitin, että ei kaikki ole suhteellista. Mutta sen syvemmälle ei kannata ehkä mennä.

[QUOTE="mies1";29864143]Tuokaan ei ollut silkka subjektiivinen mielipide. Miehet pitävät säännöistä verraten paljon.

Mutta sulla on väärä lähestymistapa asiaan. Kyse ei ole vallasta, vaan silloista miesten ja naisten välillä. Jos käsket kaikki miehet pois naisten hiekkalaatikolta, ei hiekkalaatikon toiminta voi koskaan kehittyä mihinkään ja se säilyy homogeenisenä paikkana. Meidän täytyy pitää sukupuolet erillään MUTTA yhteydessä toisiinsa. Naisen pitäisi aina olla avoin muutokselle, toki tämä on miehellekin tärkeää. Ei nainen ole kivikappale, joka pysyy vuosimiljoonat samana. Vaan nainen on savea, jota voi muovata ja käyttää.[/QUOTE]

Kyllä tuo nimenomaan oli silkka subjektiivinen mielipide. Vai onko sulla jotain luotettavaa tutkimusta/lähdettä laittaa tälle sinun väitteellesi siitä että miehet pitävät enemmän säännöistö kuin naiset?

Tämä toinen kappale jälleen kerran oli pelkkää SINUN mielipidettäsi. Silkkaa subjektiivista mielipidettä. Sinä et ole kukaan määrittelemään sitä, mikä on oikea lähestymistapa. Se on mielipideasia. SINUN mielipiteesi oli tuo.

[QUOTE="mies1";29864167]Mutta mukavaa, jos täällä olisi vastapainona myös runsaasti sitä naisen iloa ja valoa, kauneutta, hyviä ajatuksia ja sellaista.[/QUOTE]

Joudut ehkä pettymään, mutta täällä ei tule olemaan yhtään enempää mainitsemiasi asioita, vaikka kuinka toivoisit.

Alkuperäinen kirjoittaja nisäkäs;29864153:
Maailmassa on paljon asioita joiden pitäisi olla toisin.
Sinä voisit olla meille yksinkertaisille naisille esimerkkinä, ja opettaa netikettiä ihan oman esimerkin kautta, lopettamalla trollauksen. Trollaus on huonoa netikettiä, ja se aiheuttaa agressioita jopa naisissa, naiset vaikka ovatkin herkempiä ja lempeämpiä kuin miehet.

Trollaus on eri kuin provosoivat mielipiteet ja näkemykset. Kyse on viestinnän dynamiikasta.

Olen aina pitänyt naisia oivina viestijöinä, mutta tuntuukin, että minä olen täällä se, joka on paljon erottelukykyisempi ja analyyttisempi viestimisestä. Jos ajatellaan vaikkapa USA:n feministejä ja naistutkijoita, heillä on vahvuus nimenomaan ollut hienovaraisuus viestinnässä ja analyysissa miehiin nähden. Eli ironisesti he tuntuvat olevan lähempänä minua viestinnän olemuksesta kuin palstamammat ja vastaavasti palstamammat karkeampia eli miehisempiä viestijöitä tähän nähden. :) Erikoista.

Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;29864176:
Ja sinäkö et oikeasti koskaan näe täällä iloa, valoa, kauneutta ja hyviä ajatuksia? Minä ainakin näen.

Kyllä toki joskus - mutta usein ilo ja hyvä olo täällä tyrmätään - ja tyrmääjät ovat itse puolisoita ja perheenäitejä. Groteskia.

[QUOTE="mies1";29864217]Olen aina pitänyt naisia oivina viestijöinä, mutta tuntuukin, että minä olen täällä se, joka on paljon erottelukykyisempi ja analyyttisempi viestimisestä. Jos ajatellaan vaikkapa USA:n feministejä ja naistutkijoita, heillä on vahvuus nimenomaan ollut hienovaraisuus viestinnässä ja analyysissa miehiin nähden. Eli ironisesti he tuntuvat olevan lähempänä minua viestinnän olemuksesta kuin palstamammat ja vastaavasti palstamammat karkeampia eli miehisempiä viestijöitä tähän nähden. :) Erikoista.[/QUOTE]

Erikoinen tosiaan, tämä sinun mielipiteesi.

[QUOTE="mies1";29864227]Kyllä toki joskus - mutta usein ilo ja hyvä olo täällä tyrmätään - ja tyrmääjät ovat itse puolisoita ja perheenäitejä. Groteskia.[/QUOTE]

Höpö höpö. Luet vain vääriä ketjuja. Ja jos yksi ilonpilaaja joukossa on, niin ei se tee koko palstan naisia ilkeiksi ja epäempaattisiksi.

Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;29864162:
Voisitko mies1 mainita jonkun miesfoorumin, jossa kielenkäyttö on korkeatasoisempaa kuin täällä? Minulle on ainakin jäänyt vähän epäselväksi, mikä se sinun tarkoittamasi ihanne olisi. Olisi oikeasti kiva oppia, miten se homma osaavasti hoidetaan.

No seuraamistani miesfoorumeista esim. muropaketissa on kokonaisuutena paljon paremmin argumentoitua keskustelua. Sinua lukuunottamatta harva nainen jaksaa "kuivaa" asiaväittelyä yleensäkään.

Eikä tuo ole pelkkä mielipiteeni. Ööööööö hirttäytyi nyt vähän liiaksi tuohon subjektivismiin ja relativismiin. Kuten sanoin, kaikki arvot, normit, ajatukset ja perinteet eivät ole suhteellisia eli että joka nainen voisi näiltä livistää. Outo fantasia.

Alkuperäinen kirjoittaja ööööööööö;29864242:
Mäkään en odota puoliinkaan kommenteistani vastausta. Joutuisin pettymään.

muistakaa että googlesta ei saa vastauksia vaikka hienoja lauseenpätkiä löytyykin.

Alkuperäinen kirjoittaja päätön;29864256:
muistakaa että googlesta ei saa vastauksia vaikka hienoja lauseenpätkiä löytyykin.

No tämän kommentin olisit kyllä voinut isoittaa mies1:lle. Hänhän noita googlesta etsittyjä hienoja sanoja käyttää. Harvinaisen epäloogisesti.

[QUOTE="mies1";29864254]No seuraamistani miesfoorumeista esim. muropaketissa on kokonaisuutena paljon paremmin argumentoitua keskustelua. Sinua lukuunottamatta harva nainen jaksaa "kuivaa" asiaväittelyä yleensäkään.

Eikä tuo ole pelkkä mielipiteeni. Ööööööö hirttäytyi nyt vähän liiaksi tuohon subjektivismiin ja relativismiin. Kuten sanoin, kaikki arvot, normit, ajatukset ja perinteet eivät ole suhteellisia eli että joka nainen voisi näiltä livistää. Outo fantasia.[/QUOTE]

Tämä se on yhtä mukavaa kuultavaa joka kerta. :D

[QUOTE="mies1";29864254]No seuraamistani miesfoorumeista esim. muropaketissa on kokonaisuutena paljon paremmin argumentoitua keskustelua. Sinua lukuunottamatta harva nainen jaksaa "kuivaa" asiaväittelyä yleensäkään.

Eikä tuo ole pelkkä mielipiteeni. Ööööööö hirttäytyi nyt vähän liiaksi tuohon subjektivismiin ja relativismiin. Kuten sanoin, kaikki arvot, normit, ajatukset ja perinteet eivät ole suhteellisia eli että joka nainen voisi näiltä livistää. Outo fantasia.[/QUOTE]

No olisiko se muropaketti sitten sinulle vähän mielekkäämpi paikka?

Yhteistyössä