Ketkä palstalaiset polttaa tupakkaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lista
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Selvä homma. Suoraan väkivallalla saa uhkailla palstan mentaliteetin mukaan kun kyse on tupakoitsijan turpiin vedosta, mutta auta armias jos Kiitos-hupparin omaava sanoo sitä vastustavalle et "Et uskalla tulla sanomaan mielipidettäsi suoraan kadulla päin naamaa." Toi kun on suoranainen tappouhkaus jo, mutta "saatat saada nekkuusi" on ihan fine ilmaisu!!

Ei vittu voi muuta ku ihmetellä palstan mentaliteettiä väkivallalla uhkailun kanssa!!!!

Syöpämyrkkytupakansavujen puhaltaminen toisen ihmisen naamalle on periaatteessa toisen ihmisen pahoinpitelyä ja siinä saa puolustautua.

potku

Kyllä se on tupakka josta se aiheutuu, jos sitä joutuu vähänkin pitempään hengittämään niin alkaa tulla oireita, olen todennut sen useamman kerran ja vain ainoastaan tupakasta.

Röökissä on maailman myrkyllisintä ainetta mitä maa päällä kantaa, polonium 210.
On muuten aivan käsittämätöntä että löytyy ihmisiä jotka puolustelee tupakkaa ja etsii virheitä muista asioista, tupakka pitäisi lailla kieltää tai polttaminen olisi sallittua vain tupakkakopissa, ulkona tupakointi pitäisi kokonaan kieltää.

Itse en polta, mutta anoppini on polttanut 14-vuotiaasta asti, ja täyttää perjantaina 84 vuotta. Joten 70 vuotta poltellut ihan huolella. Sumsummarum; kaikilla on sama edessä; kuolemme joka tapauksessa, eikä siihen ole vippaskonsteja, jotta sen välttäisi. Jos jollakulla elämä on mukavampaa kessua imiessä, niin eipä se ole multa pois, tuskin ketjun aloittajaltakaan...

Lopetin tupakanpolton jo vuosia sitten, eikä viinakaan oikein tule juotua hassua viinilasillista enempää.

Silti edelleen pohdin että onko parempi menettää päivittäiset pienet nautinnot, jos sillä voittaa muutaman vuoden sieltä elämän loppupäästä? Eihän sitä edes tiedä minkälainen loppu on, eihän se välttämättä pelkkää onnea ja auvoa ole.

Vai riskeeraisiko sitä sittenkin pikkasen ja sitten nauttisi hiukan joka päivä?
Tupakanpolton lopetuksessa on se tosi huono puoli, että sitä tunnetta ei saa korvattua MILLÄÄN.

Ap, tiedätkö täysin mitä myrkkyjä ne emut sitten on? Tuskin, kun en minäkää vaikka niitä pönttöjä olen tutkinut paljonkin.
Olet nyt vaan näköjään fiksoitunu tuohon tupakkaan täysin, kannattaisko kokeilla höllätä niitä pipon naruja ja vaikka vetästä körssi ni helpottaa sunki oloas?

Kokoajan vetoat tupakan vaarallisuuteen ja myrkyllisyyteen, mutta unohdat kaikki muut myrkylliset ja vahingolliset aineet ympäriltäsi. Ja varsinkin niitä mitä käytät sinäkin arkielämässäsi.
On hyvin tekopyhää autoa ajaessa alkaa valittaa tupakan vaaroista, eipä se sinunkaan koslasi pyhällä hengellä kulje ja ilmoille päästä ruusun tuoksuja.

Lopetin tupakanpolton jo vuosia sitten, eikä viinakaan oikein tule juotua hassua viinilasillista enempää.

Silti edelleen pohdin että onko parempi menettää päivittäiset pienet nautinnot, jos sillä voittaa muutaman vuoden sieltä elämän loppupäästä? Eihän sitä edes tiedä minkälainen loppu on, eihän se välttämättä pelkkää onnea ja auvoa ole.

Tupakanpolton lopetuksessa on se tosi huono puoli, että sitä tunnetta ei saa korvattua MILLÄÄN.

Ei se välttämättä ole sieltä loppupäästä, se sairaus voi tulla nuoremmalla iälläkin.

potku

Yleensä tehtailla käytetään hengityssuojaimia jos tarve vaatii, tiedän että tehtaissa on pölyä ilmassa ja se aiheuttaa haittoja, se on ammattivalintakysymys.

Mulla ei olisi mitään tupakkaa vastaan jos se olisi sellainen tuote ettei siitä aiheudu sivullisille ihmisille terveyshaittoja, mutta kun sitä joutuu pakostakin joka päivä hengittämään ulkona kun tupakansavuja leijailee lähes joka paikassa.

[QUOTE="näin on";29871381]Syöpämyrkkytupakansavujen puhaltaminen toisen ihmisen naamalle on periaatteessa toisen ihmisen pahoinpitelyä ja siinä saa puolustautua.[/QUOTE]

Periaatteessa myös hajuvesien käyttö on toisen ihmisen pahoinpitelyä, eli saanko hakata semmoisen ihmisen joka on uinut hajuvesissä? En. Ihan kuin et sinäkään saa periaatteessa hakata tupakoivaa. Asiasta voit nätisti sanoa ja jos tupakoitsija ei siirry toisaalle, niin sinulla varmaankin on kaksi toimivaa jalkaa ja voit itse siirtyä tuulen yläpuolelle.

Hassua kyllä miten oikeutat hakkaamisen hyväksytyksi tuommoisessa tilanteessa. Toki tule kiskasemaan mua turpaan kun tupakoin, katsotaan sen jälkeen mitä käräjätuomari on asiasta mieltä. Kumpi on se pahoinpitelijä, sinä joka hakkaat vai minä joka polttelen rauhassa röökiäni. Taidat itsekin tietää olevasi häviöllä siinä vaiheessa.

Alkuperäinen kirjoittaja se ei ikää katso;29871585:
Ei se välttämättä ole sieltä loppupäästä, se sairaus voi tulla nuoremmalla iälläkin.

Mutta koska vain voi tulla joku sairaus tai onnettomuus.. Elämä on arvaamatonta, mutta lopputulos on sama ihan jokaisella.

Alkuperäinen kirjoittaja se ei ikää katso;29871585:

Muista ettet sinäkään ole suojassa keuhkosyövältä tai COPD:ltä. Ei niihin röökiä aina tarvita. Riittää, että asut alueella jossa ilmansaasteet on suuret.

Itse olen aikoinani polttanut säännöllisesti ehkä 5 vuotta, ikävuodet 22-27 suunnilleen. Yleensä se on kai helpompi lopettaa jos on aloittanut myöhemmin. Tuo viisi vuottakin oli aika säännöllisen epäsäännöllistä. Vieläkin tulee joskus viihteellä poltettua tupakkia tai sikaria, mutta kun viihteellä tulee oltua niin harvoin, niin se tarkoittaa semmoista 5-10 kertaa vuodessa.

Tupakointia pahempana pidän kyllä yksisilmäisyyttä, joka tämän ketjun aloittajasta on havaittavissa. Päässä on vain yksi asia: tupakka on pahasta ja se on kaikkien ongelmien alku ja juuri. Rasittavaa kun ei asioita voida pohtia objektiivisesti...

Eiköhän tässä 10 vuoden sisällä joku kehitä terveystupakan. Eli tupakan josta on pystytty negatiiviset ainesosat karsimaan ja tilalle saatu terveyttä edistäviä ainesosia. Sitten olisikin huvittava tilanne kun Puska saarnaisi TV:ssä, että "kyllä ne aamusavut kannattais vetää vähän kiireessäkin".

Periaatteessa myös hajuvesien käyttö on toisen ihmisen pahoinpitelyä, eli saanko hakata semmoisen ihmisen joka on uinut hajuvesissä? En. Ihan kuin et sinäkään saa periaatteessa hakata tupakoivaa. Asiasta voit nätisti sanoa ja jos tupakoitsija ei siirry toisaalle, niin sinulla varmaankin on kaksi toimivaa jalkaa ja voit itse siirtyä tuulen yläpuolelle.

Hassua kyllä miten oikeutat hakkaamisen hyväksytyksi tuommoisessa tilanteessa. Toki tule kiskasemaan mua turpaan kun tupakoin, katsotaan sen jälkeen mitä käräjätuomari on asiasta mieltä. Kumpi on se pahoinpitelijä, sinä joka hakkaat vai minä joka polttelen rauhassa röökiäni. Taidat itsekin tietää olevasi häviöllä siinä vaiheessa.

Minä en ole sanonut ketään hakkaavani, tupakka ainakin lähtisi puhaltelijalta ja savuttelut loppuisi siihen paikkaan.
Mutta todellisuudessa kukaan täysjärkinen ihminen ei uskalla tulla puhaltelemaan naamalle savuja tai ehkä silloin jos on kovassa kännissä ja sekaisin.

Ap, niistä hengityssuojista harvoin on apua niiden huurujen kanssa. Asia on toki eri esim puupajalla kuin metallipajassa.
On toki ammatinvalinta kysymys myös.

Mutta on myös sinulta valinta olla käyttämättä hengityssuojainta kaduilla kävellessä, kuin olla käyttämättä ja siinä sivussa valitella tupakoitsijoille.

Suosittelen sinua todellakin höllentämään sitä pipatsun narua nyt aika raakalla kädellä ja lopeta tuo vouhotus. Et sinä kuole siihen jos joku vieressäsi yhden körssin vetää, mutta takaan ja vannon ettet sinäkään tästä elämästä hengissä selviä. Jokainen meistä kuolee ajallaan, miksi ei siis elää elämäänsä niin ettei ota turhia stressin aiheita ulkopuolisista ja turhista asioista..? Nauti elämästäsi ja kattele ympärilles, saattais sunki elämää tulla uusia ulottuvuuksia.

Itse olen aikoinani polttanut säännöllisesti ehkä 5 vuotta, ikävuodet 22-27 suunnilleen. Yleensä se on kai helpompi lopettaa jos on aloittanut myöhemmin. Tuo viisi vuottakin oli aika säännöllisen epäsäännöllistä. Vieläkin tulee joskus viihteellä poltettua tupakkia tai sikaria, mutta kun viihteellä tulee oltua niin harvoin, niin se tarkoittaa semmoista 5-10 kertaa vuodessa.

Tupakointia pahempana pidän kyllä yksisilmäisyyttä, joka tämän ketjun aloittajasta on havaittavissa. Päässä on vain yksi asia: tupakka on pahasta ja se on kaikkien ongelmien alku ja juuri. Rasittavaa kun ei asioita voida pohtia objektiivisesti...

Eiköhän tässä 10 vuoden sisällä joku kehitä terveystupakan. Eli tupakan josta on pystytty negatiiviset ainesosat karsimaan ja tilalle saatu terveyttä edistäviä ainesosia. Sitten olisikin huvittava tilanne kun Puska saarnaisi TV:ssä, että "kyllä ne aamusavut kannattais vetää vähän kiireessäkin".

Juurikin näin! Hankala ap;n elellä, kun noin pahan "pirun" on tehnyt itselleen MUIDEN tupakoinnista..

Alkuperäinen kirjoittaja näin on..;29871663:
Minä en ole sanonut ketään hakkaavani, tupakka ainakin lähtisi puhaltelijalta ja savuttelut loppuisi siihen paikkaan.
Mutta todellisuudessa kukaan täysjärkinen ihminen ei uskalla tulla puhaltelemaan naamalle savuja tai ehkä silloin jos on kovassa kännissä ja sekaisin.

Eli kävisit käsiksi siltikin toiseen ihmiseen. Eli periaatteessa syyllistyisit pahoinpitelyyn.
Jos et osaa asiallisesti pyytää tupakoitsijaa siirtymään vaan mieluummin alat repimää toisen ihmisen kädestä sitä röökiä niin kyllä idiootti olet.
Ihannoitko väkivaltaa noinkin paljon? Säälittävää, toivottavasti et koskaan mun eteeni tule aukoo päätäs sit mun tupakoinnista. Vielä vähemmän toivon, ettet ala mun röökejä heittelee maahan ilman syytä. Ja syyksi kun nyt ei kelpaa se, että satut olemaan tuulen alapuolella kun minä poltan sitä röökiäni.

Eli kävisit käsiksi siltikin toiseen ihmiseen. Eli periaatteessa syyllistyisit pahoinpitelyyn.
Jos et osaa asiallisesti pyytää tupakoitsijaa siirtymään vaan mieluummin alat repimää toisen ihmisen kädestä sitä röökiä niin kyllä idiootti olet.
Ihannoitko väkivaltaa noinkin paljon? Säälittävää, toivottavasti et koskaan mun eteeni tule aukoo päätäs sit mun tupakoinnista. Vielä vähemmän toivon, ettet ala mun röökejä heittelee maahan ilman syytä. Ja syyksi kun nyt ei kelpaa se, että satut olemaan tuulen alapuolella kun minä poltan sitä röökiäni.

Puhe oli että jos joku tulee tahallaan mun naaman eteen ja puhaltaa savut naamalle niin samalla mitalla saa takaisin, siitä ei ole mitään epäselvyyttä.
Ei se ole pahoinpitelyä jos vähän ojentaa.

[QUOTE="näin on";29871720]Puhe oli että jos joku tulee tahallaan mun naaman eteen ja puhaltaa savut naamalle niin samalla mitalla saa takaisin, siitä ei ole mitään epäselvyyttä.
Ei se ole pahoinpitelyä jos vähän ojentaa.[/QUOTE]

Ahaa, nytkö hakkaaminen on jo "vähän onjentamista"?
Kyllä ei sua voi ku sääliä, et osaa silloinkaan sanoa asiasta nätisti. Ei kun heti jos joku puhaltaa savut sun naamalle niin tottahan se nyt on ihan sama asia sit hakata tämä. Se kun on toki ihan sama. Se savuhan tosiaan saattaa murtaa sun leukaluus ja näin.

On se röökin savu kyl tosi vaarallista sitten.

Rööki rauhoittaa ja jeesaa kaikenmoisissa henkisissä ongelmissa.

Ketjussa on pari tyyppiä joista huomaa, että he tosiaankaan eivät polta.

Käväisen partsilla polttamassa iltasauhut ja siirryn sit takaisin leffan pariin.
Toivottavasti mun röökissäni on kaikkia noit mahdollisia aineita. Ei sitä röökiä turhan vuoksi viittis vetää. Ei alkoholitonta kossuakaan viittis juoda.

Itse 17 vuotta tupakoineena uskaltaisin väittää, että se hyvä fiilis niistä savuista vie voiton syöpäpelosta.

Nyt oon ollut pari vuotta polttamatta, lopetin kun raskaustesti näytti plussaa. Välillä on ikävä iltasauhuja, ja aamusauhuja. Kahvinkin kanssa tekis välillä mieli imaista yks syöpäkääryle. Mutta en vedä. Ei anna luonto periks nyt luovuttaa kun oon alkuun päässyt.

Ei mua tuommonen paasaaminen olisi saanut lopettamaan. Olis varmaan käynyt vaan toisinpäin, olisin polttanut kahta enemmän.

En puolustele tupakointiani mitenkään enemmän mutta jos perustelisin niin argumentit olisivat samat kuin alkoholin, roskaruoan ja muiden nautintojen osalta. Parashan olisi nukkua 8 tuntia, pestä aamuin illoin, syödä terveellinen aamupala, unohtamatta D-vitamiinia, lenkkeillä 2 tuntia päivässä, näyttää kauniilta, tienata hyvin, kasvattaa lapset... APhan on tietysti täydellisyyttä hipova suorittaja.

Ja vielä jos mennään sille linjalle mitä tupakat sisältävät niin ihan peruselintarvikkeiden lisäaineiden tarkastelukaan ei kestäisi päivänvaloa, ei ainakaan käyttäen samoja kärjistyksiä ja liioittelua jota tupakan vastustamisessa käytetään.

Jeanne Calment on muuten koskaan (todistetusti) vanhimmaksi elänyt ihminen, poltti tupakkaa läpi elämän. Elämä on retki jolta kukaan ei selviä hengissä. Loppujen lopuksi homma on sattumasta kiinni sillä elämme riskien maailmassa, tästä syystä jotkut ihmiset harrastavat basehyppyjä ja luolasukellusta. Parempi nauttia lyhyt elämä kuin kitua 100 vuotiaaksi laitosvihannekseksi.

Lapsia holhotaan, ei aikuisia. Kiitos...

Kyllä poltan. En lopeta ainakaan sen takia, että muut kehottaisi. Alkoholinkäytön lopetin, mutta en pystynyt kahta pahetta lopettamaan kerralla, olis voinu oravanpyörä lähteä uudestaan.

• Tykkää
Reactions: StaRR
Kun täällä nyt on anopit kehissä niin tässä myös: Mun anoppi poltti n. 70-vuotiaaksi. Kun hänellä sitten pari vuotta sitten todettiin keuhkoahtaumatauti, ei yhtäkkiä ollutkaan yhtään vaikeaa lopettaa. Mun äiti polttaa tietääkseni yhä vaikka on kaikenlaista ahdistusoiretta hänelläkin. Varmaan jo miettii miten isoiksi näkee lastenlastensa kasvavan.
Itse en ole polttanut muutamaa teinikokeilua enempää. Kyllä musta on aika ikävää miettiä oman äitini keuhkoja, ja sitä että vaikka nyt lopttaisikin, onko siitä kuinka paljon enää hyötyä kun on ikänsä vetänyt tupakkaa kuin korsteeni.

Mun mies poltti parikymppisenä silloin-tällöin, mutta lopetti kun en tykännyt siitä. Musta se on ämmämäistä. Luulen, että se on nyt ihan tyytyväinen ettei ole tupakkakoukussa.

Viimeksi muokattu:
Tupakka tappaa hitaasti, mutta tuskin kellään niin kiire on..

Ei, en polta itse mutten jaksa myöskään pelätä kuolevani jos joku sattuu polttamaan samalla bussipysäkillä. Niin kauan kuin liikenne ja teollisuus syytää tommoiset määrät paskaa taivaalle en huolestu satunnaisesta passiivisesta tupakoinnistani.

Teitkö ap tän aloituksen vain päästäksesi kiihdyttämään itsesi itkuraivoon jos joku kertoo polttavansa?

Tätä minäkin usein mietin. Olen ollut reilun vuoden polttamatta ja silti tulee melkein päivittäin tupakasta haaveiltua, tai siitä hyvänolon tunteesta minkä se tuo. Jos mulla ei olis lasta niin aloittaisin varmaankin uudestaan. Tai tuskin olisin koskaan lopettanutkaan.

Ei sillä, toki tupakointi on äärimmäisen haitallista ihmiselle, mutta...

Se mitä nämä toisten oikeuteen päättää omista asioista puuttuvat henkilöt kieltäytyy ajattelemasta on, että miten paljon paskaa he "imevät" einesteollisuuden kautta, ynnä kaikenlaisten pesuaineiden ja arkipäiväisten asioiden kautta. Syömisestä aina kodin puunaukseen.

Onhan se kivempi syytellä muita kuin miettiä mitä kaikkea paskaa itse tulee nautiskeltua joko ihokontaktin kautta tai ihan suuhunsa laittamalla / hengittämällä.

Ei siinä, jatkakaa kahjot :D

Yhteistyössä