Muistiongelmat nuorella iällä?!

Minusta se on outoa kun ei muista edes kuuta, ehkä vuoden ajan. :D Samoin minua harmittaa kun en muista milloin lopetin tupakan polton, mutta uskoisin siitä olevan noin viisi vuotta. Toisaalta ei tuollaiset asiat niin tärkeitä ole. Onneksi muistan kuitenkin jotenkin nuo tärkeämmät asiat.
Mitkäs o siulle tärkeimmät asiat muistaa?

Minusta se on outoa kun ei muista edes kuuta, ehkä vuoden ajan. :D Samoin minua harmittaa kun en muista milloin lopetin tupakan polton, mutta uskoisin siitä olevan noin viisi vuotta. Toisaalta ei tuollaiset asiat niin tärkeitä ole. Onneksi muistan kuitenkin jotenkin nuo tärkeämmät asiat.
toi on muuten helkati nhieno homma toi röökistä pääseminen ite jankkaan sen parissa :D

• Tykkää
Reactions: Lispetti
Mäkään en yleensä muista tarkkaan menneitä, missä olin milloinkin. Sit välillä tulee ihan kauheita muistikatkoja, tänäänkään en oo muistanu mun pankkitunnuksia, siis en vieläkään, todella ärsyttävää! Joskus myös kaupankassalla saatan unohtaa tunnusluvun ja joudun kaivaa sen kortin minkä tunnusluvun muistan.

En tiiä johtuuko siitä et olis jotenki niin monta salasalaa eri paikkoihin et ei vaan jaksa muistaa.

Ajatella että ennen vanhaan muistettiin puhelinnumerotkin ulkoa!:O

Nää meidän muistiongelmat on nykytekniikan syytä!:kieh::xmas:
Aivot tarvitsee enemmän stimulointia!:attn:

Täällä on yksi alle 30v unohtelija, ja mitä ilmeisemmin johtuu miulla dissosiaatiosta. Unohtelen sanoja, tapahtumia, saatan samaa asiaa miehelle selittää montakin kertaa päivässä, onnistun hukkaan lähes kaiken.. Ja unohtelen itseäni.
Eikä tuossakaan vielä kaikki ole.

Ja muita dissosiaation oireita miusta löytyy.

Sanooko sun mies sulle et on kuullu jo tarinan? mä pyrin aina sanoon jos tarina on tuttu. onko sulla elämässä paljon tapahtumia? kalenteri täys?

Mäkin oon hukassa tavaroitten kaa :=)

ne hävii aina millon mihki en kiinnitä niihin huomioo

Viimeksi muokattu:
Sanooko sun mies sulle et on kuullu jo tarinan? mä pyrin aina sanoon jos tarina on tuttu. onko sulla elämässä paljon tapahtumia? kalenteri täys?

Mäkin oon hukassa tavaroitten kaa :=)

ne hävii aina millon mihki en kiinnitä niihin huomioo

Joo, kyllä se joka kerta jaksaa muistuttaa, että mie kerroin asian jo. Ja hetken päästä uudestaan. Ja uudestaan... :D Ja minä raukka en muista mitään :ashamed:

Kalenteria ei täytä miulla kun pari kertaa viikossa terapiat, eli täyteen pakattua arkea ei miulla ole. Mutta silti sitä stressiä ja kaikkea muuta on senkin edestä.

Joo, kyllä se joka kerta jaksaa muistuttaa, että mie kerroin asian jo. Ja hetken päästä uudestaan. Ja uudestaan... :D Ja minä raukka en muista mitään :ashamed:

Kalenteria ei täytä miulla kun pari kertaa viikossa terapiat, eli täyteen pakattua arkea ei miulla ole. Mutta silti sitä stressiä ja kaikkea muuta on senkin edestä.

eläs ny noin sano et et muistais mitään kai ny jotain? :)

Mitkäs o siulle tärkeimmät asiat muistaa?

No ensin tietysti oma nimi ja henkilötunnus, joita usein tarvitsee. ;) Lasten henkkareita en muista vieläkään ja ne joudun katsomaan lapulta. Ja kyllä se tupakoinnin lopetus onnistuu sulta jos multakin. Olin sellainen himotupakoija, ja yritin varmaan sata kertaa lopettaa ennenkuin "valaistuin" sen suhteen.

Ajatella että ennen vanhaan muistettiin puhelinnumerotkin ulkoa!:O

Nää meidän muistiongelmat on nykytekniikan syytä!:kieh::xmas:
Aivot tarvitsee enemmän stimulointia!:attn:

Niinpä. Eihän sitä nykyään suunnilleen mitään tarvitse muistaa ulkoa. Lisäksi noita erilaisia tunnuksia ja salasanoja alkaa olla jo niin tuhottomasti, ettei oikein inspiroikaan alkaa niitä opetella ulkoa.

Tekniikan lisäksi syytän myös nykyasenteita. Ulkoa muistamista ei arvosteta. "Toi nyt on vaan tollasta ulkoa opettelua, ei tossa tarvi käyttää omia aivojaan ollenkaan..."

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: 9MM ja Lispetti
Itselläni samaa ollut jo kauan ja ikää nyt 34 v. Stressi ja kiire pahentaa noita oireita, varsinkin sanojen löytämistä. Olen luullut että johtuu adhd:stani mutta nyt alkanut epäillä muutakin. Suvussani, siis lähisuvussani, on paljon alzheimeriä ja aavistuksen verran jänskättää, olisiko ensioireita. Mutta en tahdo sinua pelotella, se voi olla yksi sadasta vaihtoehdosta eikä varmasti ole todennäköisin.

Alkuperäinen kirjoittaja Adhd -äiti;29894120:
Itselläni samaa ollut jo kauan ja ikää nyt 34 v. Stressi ja kiire pahentaa noita oireita, varsinkin sanojen löytämistä. Olen luullut että johtuu adhd:stani mutta nyt alkanut epäillä muutakin. Suvussani, siis lähisuvussani, on paljon alzheimeriä ja aavistuksen verran jänskättää, olisiko ensioireita. Mutta en tahdo sinua pelotella, se voi olla yksi sadasta vaihtoehdosta eikä varmasti ole todennäköisin.

Ei kai nyt alzheimer tule nuorille tai keski-ikäisille.. Tai sitten tässä alkaa tuntea itsensä vanhaksi ihan tosissaan.. O_o