Muistiongelmat nuorella iällä?!

Ei kai nyt alzheimer tule nuorille tai keski-ikäisille.. Tai sitten tässä alkaa tuntea itsensä vanhaksi ihan tosissaan.. O_o

Voi tulla, mutta se on harvinaisempaa. Ei alzheimer ole vain vanhusten tauti. Se vaan yleensä todetaan vasta silloin kun ei aiemmin osata etsiä. Ja usein vasta siinä vaiheessa kun tauti on loppusuoralla ja oireet ilmeiset.

Mutta kuten sanoin, se tuskin sinun kohdallasi on se ilmeisin vaihtoehto. Varmasti löytyy joku selitys, joka on aivan muu.

Jos oot kauan syönyt paniikkihäiriöön lääkettä, niin se käy muistin päälle. Samoin masennus vie muistia.

Mutta joo. Itselläni muisti on koko ajan huonompi ja huonompi. Meen hakemaan kylmägeeliä eteisestä, ja käynkin sen sijaan sammuttamassa keittiöstä valot. Muista vasta kun palaan huoneeseen, jossa tytär odottaa hierontaa.
Saatan viisikin kertaa lähteä toiseen huoneeseen hakemaan jotain, ja tulen takaisin ilman. Koska en muista kaksion toisessa päässä, että mitä menin hakemaan.
Unohtelen sanoja, en oikein osaa kirjoittaa enää käsin enkä koneella. En osaa sanoa, että milloin multa esim. joku verikoe yms. otettiin. En vuotta, vuodenaikaa, mitään. Jostain kumman syystä numerot muistan melko hyvin, mutta nimiä en ollenkaan.

Ja niin edelleen. Eikö kuulosta pahalta? Mutta onneksi mun fyysiset oireet ei selity löydöksillä, niin pääsen neurologille. Kuhan tulis nyt vain aika...

Sirkkeli, tutulta kuulostaa nuo. Olen kyllä lääkettä syönyt säännöllisen epäsäännöllisesti sen yli 10 vuotta. Enkä mahda lopettaa ihan vähään aikaan. On siitä haittoja muita(kin?) mutta hyödyt kuitenkin suuremmat. Jospa sieltä neuropuolelta löytyisi sulle vastaus!

Itsekin olen unohdellut viimeaikoine paljon. Ajantaju tuntuu jollaintavalla kadonneen, esim eilen tehdyt jutut saattaa tuntua hirveän kaukaisilta, (joka saattaa kyllä johtua siitä, että unirytmikin on hirveän sekaisin näin kesällä.) Päivässä sattuu kans paljon semmosia tapauksia, että olen miettimässä, että minun pitäisi tehdä jotain, kunnes yhtä-äkkiä unohdan sen ja päälle jää vaan se tunne, että pitäisi tehdä jotain, mutta en muista yhtään mitä!
Olen kohta täysi-ikäinen, ei masennusta tai muuta sairautta. Eikä kesälomalla stressiäkään ole ollut.
olen kyllä miettinyt, että nämä muistijutut saattaa johtua siitä, että olen tiedottomasti jatkuvasti pyörittänyt asioita päässäni, olen myös katsonut paljon rikossarjoja. Olen unohtanut vain pysähtyä ja rentoutua. Kokoajan häseltämässä. huomenna pitää rentoutua.

Kannattaa miettiä, onko sulla samanlaista.