Poskiontelotulehdus saa olon sekavaksi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kuuppa jumissa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kuuppa jumissa

Vieras
Neljä viikkoa sairastelua takana. Ekat kolme viikkoa raju yskä ja kuumen aaltoilua. Sitten helpotti ja iski uusi virus,kunnon lenssu. Räkä virtasi ja aivastusta pukkas. Viidentenä päivänä alkoi kamala päänsärky ja ylähampaat kipeät. Huimasi ja muutenkin hutera olo. Määräsivät antibiootin. Räkäisyys helpottanut,mutta silti ääni edelleen paksu...siis räkäinen. Räkäisyyttä ei enää ole..ainoastaan nieluun valuu hieman limaa. MUTTA päätä vaan särkee. Tai siis otsaa. Ja mun silmät on jotenkin hitaat...katse seuraa perässä..jos näin vois kuvailla. Pää on jotenkin sumuinen ja ajatus takkuaa. Tuntuu että koko aivot on tukkeessa. välillä tuntuu ihan sekavalta ja siitä meinaa iskeä ihan paniikki. Siis sellainen oudon epötodellinen olo kokoajan. Ja silmät vetistää ja ne on todella väsyneen näköiset. Koko olemus on aivan väsy ja voimaton. Kolmw viikkoa piti keuhkoissa tulehdusta ja kuume sahasi,mutta kertaakaan en ollut näin väsynyt mitä nyt tämän viimeisen vikon aikana.
Eilen katsoivat tk:ssa crp:n ja oli laskenut normitasolle.
mutta mun oudot pään oireet vaan jatkuu. Pelkään että jään tällaiseksi. En ymmärrä mitä mulle on tapahtunut tän viikon aikana. Voiko ontelovaivat tehdä tosiaan olon näin kamalaksi?! Kouluhommia pitäiai tehdä,mutta ei tällä päällä voi keskittyä. Ihme paineen tunne tuolla pään sisällä ja silmien takana kaiken aikaa.Ja kaiki muut ed. mainitsemani oireet.
Huuhtelen sarvikuonolla mt en huomaa mitään apua. Ja nenäsuihketta en enää käytä kun nenä ei ole tukossa.Muta silti siis ääni edelleen sellainen "honottava" räkäinen.
Voiko poakiontelo vaivat tehdä päähän ihan kummia oireita...onko kokemusta?!?

Kai sä otat allergialääkettä myös? Sen ottamatta jättäminen voi tehdä noita tulehduksia jos siitepölyt turvottaa poskionteloiden limakalvoja. Mulla loppu jatkuvat poskiontelontulehdukset siihen ahaaelämykseen et mul on siitepölyallergiaa. Homekin mua kiusaa.

• Tykkää
Reactions: keppälerttu
Kai sä otat allergialääkettä myös? Sen ottamatta jättäminen voi tehdä noita tulehduksia jos siitepölyt turvottaa poskionteloiden limakalvoja. Mulla loppu jatkuvat poskiontelontulehdukset siihen ahaaelämykseen et mul on siitepölyallergiaa. Homekin mua kiusaa.

olin just tulossa sanomaan samaa..

jokunen vuosi sitten söin 2 ab kuuria puteen, jonka jälkeen punkteerattiin ja siltikään ei auttanut.vasta allergialääkkeillä helpotti.
eikä ole senjälkeen mullakaan poskiontelot oikutelleet.Aloitan aina niitä syömään kun posket hiemankin jomottaa.

lisään vielä, et olen tuon jälkeen käynyt allergiatesteissäkin, mut siinä verikokeessa ei mitään allergiaa löydetty, oireet yleensä tulee tässä keväällä, katupöly on se pahin mikä mulle tukkoisuuden aiheuttaa.

Viimeksi muokattu:
ole ottanut allergialääkettä,kun jokunen vuosi sitten tehtiin muista syistä allergia testit ja kaikki oli ok.
Mut ainahan vois kokeilla.....taitaa tuolla pojan histecciä olla ;

Alkuperäinen kirjoittaja keppälerttu;29899111:
olin just tulossa sanomaan samaa..

jokunen vuosi sitten söin 2 ab kuuria puteen, jonka jälkeen punkteerattiin ja siltikään ei auttanut.vasta allergialääkkeillä helpotti.
eikä ole senjälkeen mullakaan poskiontelot oikutelleet.Aloitan aina niitä syömään kun posket hiemankin jomottaa.

lisään vielä, et olen tuon jälkeen käynyt allergiatesteissäkin, mut siinä verikokeessa ei mitään allergiaa löydetty, oireet yleensä tulee tässä keväällä, katupöly on se pahin mikä mulle tukkoisuuden aiheuttaa.

Mä en oikeen ees tunne olevani tukossa aina. Tulee vaan järkky päänsärky ja nyt oon oppinut paikantamaan että se tulee poskionteloista. Ja allergialääke auttaa tai näin pahana vuotena ainakin hillitsee.

Löysin tän keskustelun ja pakko kommentoida vaikka onkin vanha. Siis mulla on ihan samat oireet. Sain antibiootit poskiontelontulehdukseen ( tosiaan vaan viikon kuuri ) pää, hampaat ja posket oli tosi kipeet. Söin kuurin loppuun ja nyt ei oo enään niin tukkonen olo, räkää vaan vähän valuu silloin tällöin. Pari päivää nyt ollu sellanen epätodellinen olo/huimaus ja vielä vähän sellanen flunssanen olo. Silmät kans vetistää hirveesti! Mul on ollu viime vuonna korvatulehduksia ja poskiontelontulehduksia pariin otteeseen, joten en tiiä et onko jotenkin kroonista et jää vaan päälle tää.. Antibioottikuuri loppu tossa pari päivää sitten niin kyllähän se vielä ehtii vähän vaikuttaa. Onko muilla ollut samanlaisia oireita ?

Yhteistyössä